Coздaть aкaунт
JOSPARIK.KZ » RUS » СОР Английский язык 6 класс 2 четверть «Our countryside» с ответами

СОР Английский язык 6 класс 2 четверть «Our countryside» с ответами

30 окт 2024, 22:32
RUS / АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК
155
0

Сумматиное оценивание за раздел «Our countryside» 

Английский язык 6 класс 2 четверть

Summative Assessment for the cross curricular unit «Our countryside»

Methodological recommendations for Summative Assessment are designed to assist teachers in planning, organizing and carrying out Summative Assessment in “English language” for the. Methodological recommendations are aligned with the Subject Programme and Course plan. Summative Assessment in Grade  Summative Assessment Tasks for unit/cross curricular unit will allow teachers to determine the level of the learning objectives achievement planned for the term. Methodological recommendations comprise tasks, assessmentcriteria with descriptors and marks for conducting Summative Assessment across the unit/cross curricular unit. Also this document includes possible levels of the learners’ academic achievement (rubrics). Tasks with descriptors and marks can be considered as recommendations

СОР Английскому языку 6 класс 2 четверть «Our countryside» с ответами

Summative assessment for the unit “Our countryside” 
Learning objectives 
Assessment criteria 
Level of thinking 
skills 
Duration 
Listening 
6.2.4.1 (6.L4) Understand with limited support the main points of 
extended talk on a range of general and curricular  topics  
6.3.3.1 (6.S3) Give an opinion at sentence and discourse level on an 
increasing range of general and curricular topics 
6.3.8.1 (6.S8) Recount some extended stories and events on a limited 
range of general and curricular topics 
 Identify the main ideas in extended talk with some support 
 Provide a point of view in conversations and discussions 
 Retell extended stories and episodes on a given topic 
Application 
Higher order thinking skills 
20 minutes 
Task 1. Listen to the story and choose the correct option.  
Go to the link to listen information http://eslyes.com/easyread/es/easy027.htm.  
Transcript can be found after the rubrics.  
Example: The chicken and the duck were friends/enemies. 
1. The speaker tells the story about farm friends/ city friends. 
2.  The speaker says that the cat is a good animal/a bad animal. 
3. The speaker is sure that the dog is friendly/ angry. 
Task 2. Listen to the second time and complete the sentences. 
1. In the beginning the chicken and the duck are speaking about the ___________. 
2. The second animal they speak about is the _______________. 
3. At the end of the story they speak about the _______________. 
Speaking 
Task 3. Learners work in pairs. Each pair gets a picture. Learners describe the picture 
participating in the discussion equally. Give some time to learners to get ready with questions 
to the picture. 
Look at the picture. Make a 2-3-minutes talk asking and answering the questions. Participate in 
the conversation equally. You have 1 minute to prepare.  
Possible questions for discussion. 
 What can you see on the picture? 
 Is it a city or a country? 
 How many animals can you see on the farm?  
 Can you name some animals? 



Cкaчaть документ
Полная версия документа доступна на сайте, после
Регистрации или

Koммeнтapии
Mинимaльнaя длинa кoммeнтapия - 50 знaкoв. кoммeнтapии мoдepиpуютcя
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.

Педагогическая платформа для учителей

  • Дeлиcь в coциaльныx ceтяx КТП СОР СОЧ

Идeaльнoe peшeниe для пeдaгoгoв, кoтopыe готово пoвыcить cвoю кoмпeтeнции в oблacти пeдaгoгичecкoгo мacтepcтвa. Мы предоставляем доступ к разнообразным образовательным материалам, включая КТП (календарные планы), СОР (суммативное оценивание за раздел), СОЧ (суммативное оценивание за четверть), тематическое планирование учебного материала на год, поурочным планам КСП, а также суммативную оценку по разделам и четвертям. Все эти ресурсы помогут вам повысить эффективность вашей работы и улучшить качество обучения ваших учеников.