СОР Английский язык 4 класс за 4 четверть «Journey into Space» с ответами
Суммативное оценивание за раздел «Journey into Space»
«Английский язык» 4 класс за 4 четверть
Методические рекомендации составлены в помощь учителю при планировании,
организации и проведении суммативного оценивания по предмету «Английский язык» для учащихся в 4 классах. Методические
рекомендации подготовлены на основе учебной программы по предмету «Английский язык» (в рамках обновления содержания среднего
образования) для начальной школы (1 – 4 классы) (с русским языком обучения) и учебного
плана.
Задания для суммативного оценивания за раздел/сквозную тему позволят учителю
определить уровень достижения учащимися целей обучения, запланированных на четверть.
Для проведения суммативного оценивания за раздел/сквозную тему в методических
рекомендациях предлагаются задания, критерии оценивания с дескрипторами и баллами.
Также в сборнике описаны возможные уровни учебных достижений учащихся (рубрики).
Задания с дескрипторами и баллами носят рекомендательный характер.
СОР Английский язык 4 класс за 4 четверть «Journey into Space» с ответами
Summative Assessment for the cross curricular unit «Journey into Space»
Learning objectives
Assessment criteria
Level of thinking skills
Duration
Listening
4.1.8.1 Understand short, supported narratives on an increasing
range of general and some curricular topics
4.2.4.1 Respond to questions on an increasing range of general and
some curricular topics
4.5.3.1 Use adjectives, including possessive adjectives, on a
growing range of general and some curricular topics to
describe things; use simple one-syllable and some two
syllable adjectives [comparative and superlative] to make
comparisons
• Identify the general ideas of short simple stories with
support
• Answer the questions appropriately
• Use adjectives [comparative and superlative] to describe
things
• Use possessive adjectives
• Make comparisons using simple one-syllable and some two
syllable adjectives (comparative and superlative)
Knowledge and comprehension
Application
20 minutes
Task 1. Listen to the text. Write True or False next to the sentence. You will listen to the recording
twice.
Go to the following link to listen information: https://listenaminute.com/p/planets.html
1. Our planet looks so beautiful from space.
2. Mercury is pretty much the same as Venus.
3. Rings give Saturn an extra special look.
4. Now Pluto is a planet.
________________
________________
________________
________________
5. Scientists have decided there are 10 planets in our solar system. ________________
Speaking
Task 2. Look at the picture and answer the questions.
Teacher asks 5 questions for each learner.
1. What planet do we live on?
2. How many planets are there in Solar system?
3. Which planet is smaller Jupiter or Mars?
4. Which planet is bigger Earth or Mercury?
5. Which is the biggest planet in Solar system?
6. What planet is the closest to the Sun?
7. What planet is named after a God of war?
8. What planet has got rings?
9. What planet is called a red planet?
10. Which planet is the smallest?