СОР Английский язык 4 класс за 3 четверть «Hot and Cold» с ответами
Суммативное оценивание за раздел «Hot and Cold»
«Английский язык» 4 класс за 3 четверть
Методические рекомендации составлены в помощь учителю при планировании,
организации и проведении суммативного оценивания по предмету «Английский язык» для учащихся в 4 классах. Методические
рекомендации подготовлены на основе учебной программы по предмету «Английский язык» (в рамках обновления содержания среднего
образования) для начальной школы (1 – 4 классы) (с русским языком обучения) и учебного
плана.
Задания для суммативного оценивания за раздел/сквозную тему позволят учителю
определить уровень достижения учащимися целей обучения, запланированных на четверть.
Для проведения суммативного оценивания за раздел/сквозную тему в методических
рекомендациях предлагаются задания, критерии оценивания с дескрипторами и баллами.
Также в сборнике описаны возможные уровни учебных достижений учащихся (рубрики).
Задания с дескрипторами и баллами носят рекомендательный характер.
СОР Английский язык 4 класс за 3 четверть «Hot and Cold» с ответами
Summative Assessment for the cross curricular unit «Hot and Cold»
Learning objectives
Assessment criteria
Level of thinking skills
Duration
Listening
4.1.7.1 Use contextual clues to predict content and meaning in short
supported talk on an increasing range of general and some
curricular topics
4.2.7.1 Contribute a growing range of suitable words, phrases, and
sentences during short pair, group and whole class exchanges
4.5.16.1 Use conjunctions and, or, but, because to link words and
phrases
• Identify the content and meaning of a supported talk with the
help of contextual clues
• Talk to the partner, group and whole class using suitable
words, phrases and sentences
• Connect words and phrases using and, or, but, because
Application
Higher order thinking skills
20 minutes
Task 1. Listen to the talk and write the word in the sentence you hear.
Go to the following link to listen information:
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/ru/games/whats-the-weather
1. In England it is _____________________.
2. In Portugal it is _____________________.
3. In Japan it is _______________________.
4. In Australia it is ____________________.
5. In Sweden it is _____________________.
6. In China it is _______________________.
7. In Egypt it will be ___________________.
8. In India there will be _________________.
Speaking
Task 2. Talk to your partner. Choose ONE picture. Ask and answer 2 questions (each of you)
about the weather and activities. Use and, or, but, because to make up sentences.
Example: - - - - - - - -
Student 1: What is the weather like in the picture?
Student 2: It is a sunny but cold winter day.
Student 1: Are the children happy?
Student 2: Yes, the children are happy and excited.
Student 2: Why are they making a snowman?
Student 1: They are making a snowman because it is fun.
Student 2: What do you like to wear in summer?
Student 1: My favourite clothes in summer are shorts and a T-shirt.