Педагогическая копилка

СОР Английский язык 4 класс за 3 четверть «Hot and Cold» с ответами

Суммативное оценивание за раздел «Hot and Cold»

«Английский язык» 4 класс за 3 четверть

Методические рекомендации составлены в помощь учителю при планировании, 
организации и проведении суммативного оценивания по предмету «Английский язык» для учащихся в 4 классах. Методические 
рекомендации подготовлены на основе учебной программы по предмету «Английский язык» (в рамках обновления содержания среднего 
образования) для начальной школы (1 – 4 классы) (с русским языком обучения) и учебного 
плана.  
Задания для суммативного оценивания за раздел/сквозную тему позволят учителю 
определить уровень достижения учащимися целей обучения, запланированных на четверть.  
Для проведения суммативного оценивания за раздел/сквозную тему в методических 
рекомендациях предлагаются задания, критерии оценивания с дескрипторами и баллами. 
Также в сборнике описаны возможные уровни учебных достижений учащихся (рубрики).  
Задания с дескрипторами и баллами носят рекомендательный характер. 

СОР Английский язык 4 класс за 3 четверть «Hot and Cold» с ответами

Summative Assessment for the cross curricular unit «Hot and Cold» 
Learning objectives  
Assessment criteria 
Level of thinking skills 
Duration 
Listening 
4.1.7.1 Use contextual clues to predict content and meaning in short 
supported talk on an increasing range of general and some 
curricular topics 
4.2.7.1 Contribute a growing range of suitable words, phrases, and 
sentences during short pair, group and whole class exchanges 
4.5.16.1 Use conjunctions and, or, but, because to link words and 
phrases 
• Identify the content and meaning of a supported talk with the 
help of contextual clues 
• Talk to the partner, group and whole class using suitable 
words, phrases and sentences 
• Connect words and phrases using and, or, but, because 
Application 
Higher order thinking skills  
20 minutes 
Task 1.  Listen to the talk and write the word in the sentence you hear. 
Go to the following link to listen information:  
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/ru/games/whats-the-weather 
1. In England it is _____________________. 
2. In Portugal it is _____________________. 
3. In Japan it is _______________________. 
4. In Australia it is ____________________. 
5. In Sweden it is _____________________. 
6. In China it is _______________________. 
7. In Egypt it will be ___________________. 
8. In India there will be _________________. 
Speaking  
Task 2.  Talk to your partner. Choose ONE picture. Ask and answer 2 questions (each of you) 
about the weather and activities. Use and, or, but, because to make up sentences.  
Example: - - - - - - - - 
Student 1: What is the weather like in the picture? 
Student 2: It is a sunny but cold winter day.  
Student 1: Are the children happy? 
Student 2: Yes, the children are happy and excited. 
Student 2: Why are they making a snowman? 
Student 1: They are making a snowman because it is fun.  
Student 2: What do you like to wear in summer? 
Student 1: My favourite clothes in summer are shorts and a T-shirt.

Открыть полную версию