Қысқа мерзімді жоспар

 

Күні:

Сынып: 8

Пән  мұғалімі:   

Қатысқандар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы Атомдара  электрондардың  таралуы.
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) 8.1.3.1 бірінші 20 элементтің электрондар санын анықтау

8.1.3.2 электрондардың қабаттарда орналасуының схемасын салу

8.1.3.3 электрондар атомда ядродан арақашықтықтары артып келе жатқан орбитальдарда біртіндеп орналасатындығын түсіну

Сабақ мақсаты Барлық оқушылар:

негізгі топшадағы химиялық элементтердің атом құрылысы мен оның қасиеттерінің өзгеру заңдылығын түсінеді

Оқушылардың басым бөлігі:

Период бойынша элемент атомындағы электронның орналасу тәртібі мен заңдылығын түсіндіру, білімдерін дамытады

Кейбір оқушылар:

атомда электрондардың орналасу тәртібі мен заңдылығын  және элемент қасиетінің өзгеру себебін түсіне отырып, атом құрылысы туралы білімдерін жетілдіреді

Жетістік критерийлері Оқушылар:

Ұсынылған атомдар үлгілерінің сызбаларын дұрыс салады және дұрыс көрсетеді;
— Бейнеленген әр деңгейдегі толық (максимальды) орналасқан электрон сандарын кесте арқылы толтырады;
— 16-дан астам элемент атомының электрондық конфигурациясын құрастыра алады.

Тілдік мақсаты: Пәнге қатысты лексика мен терминология: атом (электрондық), қабат, энергетикалық деңгей, ядро, жүйелік, топ, қашықтық, жуық, барынша алшақ, ішкі, сыртқы / atom (electron), shell, energy level, nucleus, series of shells, group, distance, nearest, furthest, inner, outer.
Диалог пен жазуға арналған сөздердің пайдалы жинағы:
Бұл атом ядросы, ал мыналар электрондар. Электрондар қабығы атом ядросынан жақын/алыс орналасқан. Қай электронда энергия көп/аз?
This is the nucleus and these/here are the electrons. Electrons have different energies and are grouped by energy in a series of shells. This shell of electrons is the nearest to/furthest from the nucleus of the atom. Which electrons have more/less energy?
Құндылықтарды дарыту Жұптық жұмыс жасау барысында айтылған болжам бойынша бір-бірінің пікірлерін тыңдауға жағдай жасау. Функционалдық сауаттылықты дамытуға жағдай жасау.

Оқушыларды бір-біріне деген құрмет көрсетуіне тәрбиелеу.

Пәнаралық байланыс Негізгі бөлшектер – протон, нейтрон, электрон (6.4C).
Бірінші 20 элемент құрылысы (7.1A).
АКТ қолдану дағдылары Аудиожазба , таныстырылым.
Тілдік құзыреттілік Табиғат
Сабақ барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет Ресурстар
Сабақтың басы

Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру

5 минут

Ұйымдастыру кезеңі.

Амандасу. Психологиялық ахуал туғызу.

Мұғалім оқушылардан, олардың көңіл күйдеріне сәйкес келетін смайликті таңдауды ұсынады

Миға шабуыл әдісі арқылы сұрақтар қою

Қайталауға арналған сұрақтар

Атом құрылысының моделін қай ғалым ұсынды?

Атом қандай бөлшектерден тұрады?

Химиялық элементтің қасиеті немен анықталады?

Химиялық  элементтердің периодтық жүйесі мен заңды кім құрастырды?

Периодтық заң қалай оқылады?

Период деген не? Саны қанша? Қалай жіктеледі?

Период бойымен элементтердің қасиетттері қалай өзгереді?

Топ деген не? Саны қанша? Топ ішінде элементтердің қасиетттері қалай өзгереді?

Қызығушылықты ояту–10 мин.

 

1.      Карточкамен жұмыс

2.      Сұрақ-жауап:

·         Реттік нөмір нені білдіреді?  Белгіленуі

·         Атомдар қандай бөлшектерден тұрады?  Заряды? 

·         Изотоп деген не?

·         Химиялық элемент деген не?

·         Периодтық система неше период, неше топтан тұрады?

3.      Венн диаграммасы: Электрон мен протонды салыстыру

Электрон                                               Протон                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

тотықсыздандырғыш

 
 

 
 

 

 

 

 

 

 

4.      Атом құрылысы тақырыбы бойынша тест: «Сандар сөйлейді»

1.      Оттектің неше изотобы бар?

Ф) 1        Х) 2        Ц) 3

2.      Литийдегі нейтрон саны?

И)    4      Й)   3     К) 7

3.      Алюминийдегі  протон саны?
Л) 27        М) 13       Н) 14

—————————————————————————————————————————————————————

4.      Бор нешінші периодта орналасқан?

Ж) 5        З) 3          И)2

5.      Метанның СН4 құрамындағы элементтердің  массалық қатынасы

Э)  12 : 4    Ю)12 : 1    Я)   3:1

 

 

 

Шаттық шебері

 

 

 

 

 

 

 

Сабақтың ортасы

8 минут

 

 

Тақырыпты өз бетімен оқып постер қорғау

Атомдағы электрондар ядродан әр түрлі қашықтықта орналаса отырып, электрон қабаттарын    түзеді. Электрон қабаттары энергетикалық  деңгейлер деп те аталады.

Атомдағы энергетикалық деңгейдің саны, осы элемент тұрған периодтың нөміріне сәйкес келеді:

1-период элементтеріне бір энергиялық деңгей немесе бір қабат

2-периодта – екі,

3-периодта – үш т.с.с.

 

Период = деңгей = қабат

 

Энергетикалық деңгейдегі болатын электрондардың максимал саны мына формуламен өрнектеледі: N = 2n2

N-электронның максимал  саны

п-деңгей саны

Осы формулаға сәйкес бірінші энергетикалық деңгей де

п=1;       N = 2n2= 2∙12=2        электрон,

п=2;      N = 2n2=2∙22=8        электрон,

п=3;      N = 2n2=2∙32=18      электрон,

п=4;      N = 2n2=2∙42=32      электрон.

Мысал:

                 )                             )                          )       )

1.  +1H     1            2.  +2H      2          3.+3Li     2       1

                 )       )                     )       )      )

4. +4Be     2       2    5. +11Na   2      8      1

 

Электрон бұлты болатын кеңістікті орбиталь деп атаймыз. Орбиталь деп нені атаймыз?

Электрондық қауыз:

Атомның барлық электрондары жиналып электрондық қауызын құрайды.

Электрондық қауызды не құрайды?

Өзара энергиясы жуық электрондар атомның электрондық қабатын түзеді.

Электрондық қабатты  қандай электрондар түзеді?

Электрон қабаттар рет нөміріне қарай 1,2,3,4… деп белгіленеді.

Әр қабаттағы орбитальдардың  өзіндік энергиясы мен пішіндері болады.

Электрондарды пішініне қарай жіктеңдер, кестені толтырыңдар.

Шар тәрізді электрон бұлтын s-электрондар деп, ал орбитальдарды s-орбиталь д.а.

Кейбір электрондар ядро маңында гантель тәрізді бұлт түзіп қозғалады, ондай электрондар p – орбитальдарын береді. Кеңістікте координаттардың 3 осі (x,y,z) бойынша орналасатындықтан рx,рy,рz орбитальдары деп бөлінеді

 

Электрондық бұлттарды толтыру ережесі келесі:

1. Ең алдымен элемент атомында қанша электрон бар екендігін анықтап алу. Ол үшін сол элементтің ядро зарядын білсек болғаны, ол Д.И. Менделеевтің периодтық жүйедегі элементтің реттік нөміріне тең.             Реттік нөмірі (ядродағы протон саны) барлық атомдағы электрон санына тең.

2. Бар электронмен 1s – орбитальдан бастап ұяшықтарды толтырамыз. Әрбір ұяшықта 1 не 2 электрон бола алады. Бір ұяшықта орналасқан екі электронды қарама – қарсы бағдаршамен белгілейді ( Паули принципі)

3. Әрбір квант деңгейінде аттас орбитальдарда бір электроннан орналасады, қалғандары кейін қосылып жұп түзеді (Хунд ережесі)

 

 

Бір деңгейде бола алатын электрон саны

 

Осы деңгейде электронның сыйымдылығы

 

1 2
2 8
3 18
4 32

Түсіндірме видео: https://twig-bilim.kz/film/atom-structure-electron-shells-5627/
Атомның құрылысы, Электрондық қабаттар. 
Видео Power Point «атом құрылысы» жөнінде презентация жасайды.
(I) (f) Оқушылар алғашқы 20 элемент үшін электрондар таралуын көрсететін диаграмма құрайды және электрондар таралуының стандартты реттілігін пайдаланады (мысалы, 2:8:1).

(I) (f) Оқушылар атомдарды электрондық қабаттар диаграммалары түрінде таныстырады / Learners represent atoms by shell diagrams.
ЖҰМЫСТАРЫН СЫНЫП АЛДЫНДА ҚОРҒАУ, СҰРАҚТАРҒА ЖАУАП БЕРУ (пресс-конференция). 

(W) Аяқталған сыртқы қабат атомды белсенді етпейтінін түсіндіріңіз. Сондықтан атомдар электрондарды қосып немесе беріп өзінің сыртқы қабатын толтырады, нәтижесінде қосылыстар түзіледі.

1.«Протон» тобына тапсырмa.( мұғалім  әрбір оқушыны жеке бағалайды.)

 

1.Кальций  элементін периодтық жүйедегі орны бойынша сипаттаңдар( ауызша)       «Химиктер» тапсырмасы

2.Электрондық, графиктік формулаларын құрастырыңдар.(жазбаша) «Химиктер»  тапсырмасы

3.Кальцийдің адам ағзасындағы ролі (ауызша) «Биологтар»  тапсырмасы

 

2.«Электрон» тобына тапсырма.

 

1. Магний элементін периодтық жүйедегі орны бойынша сипаттаңдар( ауызша) «Химиктер»  тапсырмасы

 

2.Электрондық, графиктік формулаларын құрастырыңдар. (жазбаша) «Химиктер»  тапсырмасы

 

3.Магнийдің адам ағзасындағы ролі «Биологтар»  тапсырмасы

 

2. Деңгейлік тапсырмалар. «Протон тобына»  Бірін бірі бағалау әдісі қолданылады.

 

1. «А» деңгейі: 32 Ge элементі атомының  электрондық формуласын құрастырыңдар.
2. «Ә» деңгейі: 1s 22s 22p 63s 1 элементінің оттекпен әрекеттесу теңдеуін жазыңыз.
3. «Б» деңгейі: : 1s 22s 22p 63s 23p 4 элемент (ІV) оксидінің сумен әрекеттесу теңдеуін жазыңыз.

 

Деңгейлік тапсырмалар. «Электрон тобына.»

 

1. «А» деңгейі: 23 V элементі атомының  электрондық формуласын құрастырыңдар.

2. «Ә» деңгейі: 1s 22s 22p 63s 23p 3 элементінің оттекпен әрекеттесу теңдеуін жазыңыз

3. «Б» деңгейі: 1s 22s 22p 2 элемент (ІV) оксидінің сумен әрекеттесу      теңдеуін жазыңыз.

 

 

«Протон» тобының жауабы интербелсенді тақтаға шығарылады

 

+32Ge1s 22s 22p 63s 23p 6 4s 2 3d 10 4 p 2

4Na+O 2=2Na 2O;

SO2+H 2O=H 2SO 3 ;

«Электрон»  тобының жауабы интербелсенді тақтаға шығарылады

 

1. +23 V 1s 22s 22p 63s 23p 6 4s 2 3d 3

2.   4P +5O 2=2P 2O 5;

3. CO2+H 2O=H 2CO 3

 

 

Таныстырылым, оқулықпен жұмыс

Аяқталуы

16 минут

Қызықты тапсырма

8 минут

Сәйкестігін тап: Индивидуалды  түрде жасалады

1. N+7) 2) 5   ——- a. 1s22s22p2
2. Ne+10) 2)8 —— b. 1s22s22p3
3. C+6) 2) 4    ——- c. 1s22s22p6
4. F+9) 2) 7    ——- d. 1s22s22p5

 

Қатені табыңдар

Неше?  Қанша? Сұрағына жауап бергенде саусақпен санап көрсету керек. «Иә» және «жоқ» жауабын бір дауыспен созып айтып, жауап беру керек. Дауысты дыбысты ырғағын көтере айту-тыныс алу және асқорыту жүйесінің жұмысын жақсартады.

1.        Сутек ең жеңіл элемент —————-

2.        Көміртектің реттік нөмірі  қанша? —————-

3.        Азот молекуладан тұрады  —————-

4.        Титан металл —————-

5.        Оттектің  ядро заряды қанша? —————-

6.        Күміс ауаның құрамында болады —————-

7.        Алюминийдің валенттілігі  —————-

8.        Нейтрон зарядсыз бөлшек  —————-

9.        Сынаптың салыстырмалы атомдық массасы  ————

10.      Санаймыз ба? —————-

 

·         Оқушылардың білімін бағалау

Кері байланыс (не үйрендім, не қиын болды, сұрағың  бар  ма?  Тағы  не  білгің  келеді?)

Үйге  тапсырма  береді.  № 1 үйде  орындалатын  эксперименттік  тапсырма «Диффузия  жылдамдығын  анықтау»

Жасаған жұмыстарын 2 жұлдыз, 1 ұсыныспен бағалау.

 

 

 

 

 

Оқулық, дәптерлер.

Сабақтың соңы

2 минут

 

Рефлексия

Бүгінгі сабақта болған көңіл – күйді  бас бармақ саалынған суреттер  арқылы бағалау.

 

 

 

 

 

 

Бас бармақтар

Дифференциация – оқушыларға көбірек қолдау көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай тапсырмалар қоюды жоспарлап отырсыз?  

Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін  тексеру жоспарыңыз?

 

Пәнаралық байланыс

Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы
АКТ
Құндылықтармен байланыс (тәрбие)

Қолдау көрсету.

Қабілеті жоғары оқушылар берілген есептер мен тапсырмаларды орындай алавды

 

Оқушылар өздері жасаған  бет-бейнелеріне қарап бір-біріне көңіл- күйлерін айтады. (қуанышты, көңілді, көңілсіз, ашулы)

 

Математикаі сабағында

Оқушыларды бір-біріне деген құрмет көрсетуіне тәрбиелеу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тақырыбы:

Сабақ 

Энергетикалық деңгейлер

 

 
Күні,айы: Мұғалімнің аты-жөні:   
8 сынып Сабаққа қатысқан оқушылар саны: Сабаққа қатыспаған оқушылар саны:  
Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты 8.1.3.4 әрбір электрондық қабат белгілі электрон сиымдылығына ие екендігін түсіну

8.1.3.5 элементтердің период және топ бойынша қасиеттерінің өзгеру сипатын анықтау;

 
Сабақ мақсаты Барлық оқушылар:

Электрондық деңгейлердің құрылысымен танысады

 
Оқушылардың басым бөлігі:

Электрондық орбитальдардың түрлері мен бағыттарын түсінеді.

 

 
Кейбір оқушылар:

электрондық формулаларды таба білу дағдыларын қалыптастырады.

 

 
Бағалау  критерийі Ұсынылған атомдар үлгілерінің сызбаларын дұрыс салады жəне дұрыс көрсетеді; — Бейнеленген əр деңгейдегі толық (максимальды) орналасқан электрон сандарын кесте арқылы толтырады; — 16-дан астам элемент атомының электрондық конфигурациясын құрастыра алады.  
Тілдік құзіреттілік Пəнге қатысты лексика мен терминология: атом (электрондық), қабат, энергетикалық деңгей, ядро, жүйелік, топ, қашықтық, жуық, барынша алшақ, ішкі, сыртқы. / atom (electron), shell, energy level, nucleus, series of shells, group, distance, nearest, furthest, inner, outer. Диалог пен жазуға арналған сөздердің пайдалы жинағы: Бұл атом ядросы, ал мыналар электрондар.

Электрондар қабығы атом ядросынан жақын/алыс орналасқан.

Қай электронда энергия көп/аз? This is the nucleus and these/here are the electrons. Electrons have different energies and are grouped by energy in a series of shells. This shell of electrons is the nearest to/furthest from the nucleus of the atom. Which electrons have more/less energy?

 
Құндылықтарды игерту: Өзіне және өзгелерге құрмет мұғалім мен оқушылардың бір-бірімен амандасуында, сыпайы, ойын ашық білдіріп, тыңдауда, сабақты уақытында бастап, аяқтауда, тапсырмаларды нұсқалық бойынша толық орындауда, бір-бірінеқолдау көрсетуінде көрініс табады. Патриотизм мен азаматтық жауапкершілік уақытты пайдамен өткізу қажеттігін түсіну арқылы жүзеге асырылады. Өмір бойы оқу қағидасы ақпаратты өздігінен табу, сабақ мақсатын білуде, кері байланыс беруде, рефлексия жасауда, алған білімінің практикалық мәнін түсінуде көрініс табады. Ашықтық оқушыларға ақпаратты алуында бірдей мүмкіндіктер беруде, сабақ мақсатын бірге құрастыруда, бағалау мен кері байланыс беруде, бірнеше көзқарастың бар екенін түсінуде орын алады. Еңбексүйгіштік жұмыс орынын таза сақтауда, оқушылардың белсенді жұмысында, ал шығармашылық жаңа идеяларды ұсынуда көрініс табады.  
Ресурстар Оқулық, суреттер, топқа бөлуге арналған кеспе қағаздар  және  әртүрлі  заттар, топтық тапсырмалар, кері байланыс, стикер.  
АКТ-ны қолдану дағдылары: PowerPoint таныстырылымы.  
Пәнаралық байланыс Математика  
                                                                      Сабақтың барысы  
Сабақтың кезеңдері Жоспарланған жұмыс Ресурстар
Сабақтың басы(2-5 минут)  Ұйымдастыру кезеңі:

Амандасу. Түгендеу. «Өрмекші» тренингі арқылы үй жұмысын сұрау. Цельсий, Келвин, Фарингейт, Реомюр арқылы төрт топқа бөлу.

Амандасады. Стратегияға белсене қатысады. Сабаққа деген ынтасы, қызығушылығы артады. Топтарға бөлінеді.

Үй тапсырмасын тексеру:

Қызығушылықты ояту:

Сұрақ-жауап:

·         Реттік нөмір нені білдіреді?  Белгіленуі

·         Атомдар қандай бөлшектерден тұрады?  Заряды?

·         Изотоп деген не?

·         Химиялық элемент деген не?

·         Периодтық система неше период, неше топтан тұрады?

1.      ?

. Топтық жұмыс «Ассоциация құру

 

Атом

 

 

 

 
Оқушыларға пікірталас кезеңін өткізу, автордың  өлнеңдегі сипаттамасы бойынша   сипаттау          Берілген мәтінді оқып, топпен бірлесе отырып, талқылайды және әр топтың бақылаушысы  жасаған жұмыстарға сәйкес бақылау парағын жүргізеді.

 
Сабақтың ортасы (6-40 минут) Стратегияларды жүйелі қолдану   арқылы оқушылардың жұмысын ұйымдастыру (сауал қоя білу, талдау жасай білу, баяндау және қызу ой талқысын жасай білу қабілеттерін жетілдіру жолдарын беру)

Арқылы тақырыптың идеясын түсіну

Мағынаны тану

Топтық жұмыс

Орбитальдардың пішіні орбиталь квант санымен анықталады. Кванттық механика мәліметі бойынша s–орбитальдың пішіні шар тәрізді. Бірінші энергетикалық деңгейде n=1, бір ғана орбиталь. Оны  s-орбиталь деп атайды. s-орбитальда орналасқан электронды s-электрон деп атайды. 2-энергетикалық деңгейде (n=2) төрт орбиталь бар. Оның біріншісі – сфералық симметриялы 2s-орбиталь. 1s-электронға қарағанда2s-электронның энергиясы үлкен болғандықтан ядродан қашық орналасады.

Ядро өрісінде қазғалатын электрондар магнит өрісін туғызады, олардың өзара әсерлесуі кеңістіктегі орбитальдардың бағытын анықтайды. Орбитальдардың кеңістіктік орналасуы магнит квант санымен(m) сипатталады.

Электрондардың осінде қарама-қарсы бағытта ұршық тәрізді айналу қабілетінің бар екені анықталды. Мұндай қасиет «электрон спині» деп аталады. Ол спин квант санымен сипатталады, ол екі мәнді қабылдауы мүмкін.

Өзара бағалау ( дескриптор бойынша)

Бағалау  СГ 3. Есептердің шығару нәтижелерін көрсету

 Оқытудың мақсаты бойынша.

Бағалау кртитериі Дескриптор
Кез келген есептерді шығару тәсілдерін мен анықтамаларды пайдаланады Қосымша ақпарат көздерін пайдалана отырып   тексереді
Шығарылған есептердің дұрыстығын бақылайды
Тапсырмалардың нәтижесін тексеру
Шығарылған есептердің жақсы үлгілерін көрсетеді
 

Оқулық

.3:

Қосымша тапсырма:1.2.

 

 

Сабақтың соңы( 41-45мин) Әр оқушы өзіне жүктелген рөлдің міндеттерін атқарады.

Топ пікірлерін тыңдау.

 Жұптық жұмыс  «Пилот — Штурман» (5 минут)

(Штурман – басқарушы, пилот – орындаушы)

Электрондық орбитальдардың қандай түрлері бар? Әр атомда оның қанша түрі болуы мүмкін?

Паули ұстанымының маңызы қандай?

Атомдағы электрондық орбитальдардың толтырылуының басты ережелерін тұжырымдаңдар.

 

   «Құпия хат»  әр түрлі фигуралар тізбегі оқушыларға  таратылады.

 

1.      Сабақта қандай бөлімді қарастырдық?

2.      Оқу мақсатына  жету үшін біз қандай іс –әрекеттер  жасадық?

3.      Жұптық жұмыс түрінен алған әсеріңізбен бөліссеңіз?

4.      Сөздік  қорын қандай жаңа сөздермен толықтырдық?

5.      Жеке жұмыс қаншылықты қиын болды?

 

Бағалау

Жетістік критерийлері бойынша

Үй жұмысы

Жаңа сөздерді жаттау

 

 

Рефлексия. Оқушылар қиық қағаздарға жазып береді.

Сабақта маған не пайдалы болды?

Сабақта маған не қызықты болды?

Сабақта маған не қиын болды?

 

 
                                                                Қосымша ақпарат  
Қорытындылау Төмендегі бөлікті сабағыңыз туралы өз ойыңызды жазуға қолданыңыз.Өз сабағыңыз бойынша сол жақ бағандағы сұрақтарға жауап беріңіз.  
1.Сабақ барысында өзгертулер енгіздіңіз бе?

2.Жүргізген жұмыс түрлері қаншалықты тиімді болды?

 

   
Қорытынды бағалау

Ең жақсы өткен екі нәрсе?

1.

2.

Қандай екі нәрсе сабақты жақсартар еді?

1.

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Мектеп:
Күні: Мұғалім есімі:
Сынып 8 Қатысқандар саны: Қатыспағандар саны

 

Сабақтың тақырыбы Иондардың түзілуі

 

Сабақ негізделген оқу мақсаты (мақсаттары) 8.1.3.6 элемент атомы сыртқы электрон қабатын аяқтау үшін электрондарды қоса немесе бере алатындығын және осының нәтижесінде ион түзілетінін түсіну
Сабақ мақсаттары

.

Барлық оқушыдлар
Иондардың түзілуін  біледі, иондардың не екенін түсінеді
Оқушылардың басым бөлігі

Формулаларды Иондарды анықтайды, есеп шығару барысында қолданады

 
Кейбір оқушылар

Иондардың өмірмен байланыстылығын қарастырады, зерттейді

Бағалау критерийі иондық және металдық байланыстың анықтамасын еске түсіреді

Байланыстардың түзілу механизмінің ерекшеліктерін түсіндіреді.

ион алмасу реакцияларын жаза алады, қандай жағдайларда реакцияаяғына дейін жүретінін біледі. Катиондар мен аниондарды анықтау  жолдарын үйренеді.

Иондану реакцияларын шығару барысында иондарды ажырата алады, иондардың қасиеттерін айта отырып, өмірмен байланыстырады, жаңылық ашуға ұмтылады, өзіндік зерттеу жүргізе алады

Тілдік мақсат

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оқушылар иондардың өмірдегі маңызы жөнінде пікірталас ұйымдастырады

…. (істей алады)

Негізгі сөздер мен тіркестер
Ион, физикалық, химиялық қасиеттер
Сыныптағы диалог/жазылым үшін пайдалы тілдік бірліктер:
Талқылауға арналған мақсаттар:
Ион дегенссіміз не? Не үшін ионды білуіміз керек?
Сіз неліктен…. екенін айта аласыз ба?
Сіздер неліктен ионның бізге қажет екенін айта аласыз ба?
Жазылым бойынша ұсыныстар:
Есеп шығару, тест тапсырмаларын орындау
Құндылықтарды игерту: Өзіне және өзгелерге құрмет мұғалім мен оқушылардың бір-бірімен амандасуында, сыпайы, ойын ашық білдіріп, тыңдауда, сабақты уақытында бастап, аяқтауда, тапсырмаларды нұсқалық бойынша толық орындауда, бір-біріне қолдау көрсетуінде көрініс табады. Патриотизм мен азаматтық жауапкершілік уақытты пайдамен өткізу қажеттігін түсіну арқылы жүзеге асырылады. Өмір бойы оқу қағидасы ақпаратты өздігінен табу, сабақ мақсатын білуде, кері байланыс беруде, рефлексия жасауда, алған білімінің практикалық мәнін түсінуде көрініс табады. Ашықтық оқушыларға ақпаратты алуында бірдей мүмкіндіктер беруде, сабақ мақсатын бірге құрастыруда, бағалау мен кері байланыс беруде, бірнеше көзқарастың бар екенін түсінуде орын алады. Еңбексүйгіштік жұмыс орынын таза сақтауда, оқушылардың белсенді жұмысында, ал шығармашылық жаңа идеяларды ұсынуда көрініс табады.
АКТ-ны қолдану дағдылары: PowerPoint таныстырылымы.
Жаһандықазаматтыққатәрбиелеу Бейнебаяндағы байланыс туралы сөйлесу.
Алдыңғы оқу  Осы тақырып бойынша оқушылар электролиттік диссоциация теориясымен танысты
Жоспар Жоспарланған жаттығулар(төменде жоспарланған жаттығулармен қатар,ескертпелерді жазыңыз ) Ресурстар
Жоспарланған уақыт 45 минут  
Басталуы 830-840 Сергіту сәті. «Қасиеттер» өз есімдерінің бас әріпінен басталатын өздеріне тән бір қасиет айту керек.

Домино ойыны арқылы топтарға бөлу, оқушыларға әріптер жазылған кеспе қағаздары таратылады, оқушылар сөздер құрау арқылы топтарға бөлінеді, «Ассосация» және «Диссоциация » деген сөздер шығады.

Ой шақыру оқушылардың зейінін қарату, өткен сабақтардан сұрақтар қою арқылы оқушылардың зейінін өзіне қарату арқылы үй жұмысын сұрау

 

 

 

 

Ортасы    840-900 Негізгі бөлім

Еркін талқылауды  пайдалану арқылы оқушыларды пікірталасқа тарту, 2 топ постер құрып қорғайды

Бағалау парақшасы

 

Уй топтарымен жұмыс топтарында қалай жұмыс жасау керектігіне бағыт-бағдар беру, оқушылард деңгейіне байланысты 3топқа жіктеліп деңгейлік тапсырмалар орындайды топта талқылайды, үй топтарына келіп ой бөліседі.

 

Катиондарға сапалық реакциялар

Катион Реактив Байқалатын реакция
H+ индикатор
1)лакмус
2) метилоранж
Me (белсенді)
қызыл түске боялады
қызарады
+ + Me (белсенді) Н2↑ + Ме2+
Na+ жалында сары түске боялады
К+ жалында күлгін түске боялады
Ag+ хлоридтер
бромидтер
иодидтер
Ag+ + CI = AgCl↓ ақ тұнба
Ag+ + Br = AgBr↓ сары тұнба
Ag+ +I = AgI↓ сары тұнба
NH4+ сілті, қыздыру NH4+ + OH = NH3+↑ + H2
аммиак бөлінеді
Ва2+ сульфат иондары
бар қосылыстар
Ва2+ + SO2 = BaS04↓ ақ тұнба
OH индикатор
1) фенолфталеин
2) универсалды
индикатор қағазы
бояуы: таңкурай-қызыл
бояуы: көк
Cu2+ гидроксид-ион Cu2++ 20Н = Сu(ОН)2↓ көк түсті тұнба
Аl3+ гидроксид-ион Аl3+ + ЗОН = Аl(ОН)3↓ ақ тұнба
сілтінің артық мөлшерінде ериді
Ғе2+ гидроксид-ион
K3[Fe(CN)6]
сары қан тұзы
Fe2+ + 20Н = Ғе(ОН)3↓ жасыл түсті тұнба
ЗҒе2+ + 2K3[Fe(CN)6] = Fe3[Fe(CN)6]2↓+ 6К+
көк түсті тұнба (турунбул)
Ғе3+ гидроксид-ион
K4[Fe(CN)6
қызыл қан тұзы
родания-көк
Ғе3++ ЗОН = Ғе(ОН)3↓ қызыл қоңыр түсті тұнба
4Fe3 + 3K4[Fe(CN)6] = Fe4[Fe(CN)e] +12К+ берлин көгі
Ғе3+ + CNS = FeCNS қызыл қан түсті ерітінді

 

Бағдаршам арқылы  КЕРІ БАЙЛАНЫС ЖАСАЛЫНАДЫ

қызыл түс-түсінбедім

Сары түс- кей сөздерді түсінбедім

Жасыл түс-түсіндім

1-топқа тапсырма С

1.      Ион дегеніміз не? Кім ашқанын айта аласынба?

2.      Иондардың қасиеттері қандай? Мысал

2-топқа тапсырма В

1.      Ион алмасу реакциясы есеп шығару

2.      Иондардың ерітіндідегі құрамын айта аласыңба?

3-топқа тапсырма А

1.      Иондарды біз не үшін білуіміз керек?

2.      Иондарды адам өмірімен байланыстыруға болама?

Әр топ өзге топтарға «Екі жұлдыз бір тілек»терін айтады.

Постер, өздері мақсатты құра алады
Аяқталуы900-915 Тақырып бойынша сұрақтар қою

1. Катиондар қандай иондар

2. Аниондар қандай иондар

3. Атомдар мен иондардың айырмашылығы қандай?

5. Деңгейлік тапсырма

1-деңгей        3 бал

1. Формулалары келтірілген электролиттердің диссоциациялану теңдеуін жазыңдар.

а) HCl, H2SO4, H3PO4

б) NaOH, LiOH, Ca(OH)2

в)K2SO4, CuSO4, Al2(SO4)3

2. Берілген химиялық реакция теңдеулерін аяқтап, толық, қысқартылған иондық теңдеулерін жазыңдар:                      5 бал

а)HCl + K2CO3

б)KOH + HNO3

в)Ca(NO3)2 + Na2CO3

3. 4,6 грамм натрий металы суда ерігенде бөлініп шығатын сутектің көлемі қандай?

10 бал

6. Кері байланыс «Микрофон әдісі»

 

Қорытынды

Диалог бөлімі

Ион дегеніміз не? Не үшін ионды білуіміз керек?

Сіздер неліктен ионның бізге қажет екенін айта аласыз ба?

Рефлексия

«Конверттер»

Мен бүгінгі сабақта не істей алдым?

Маған сабақта қиындық туғызған жағдайлар

Мен алған білімімді өмірде қолдана аламын ба?

Бүгінгі сабақта алған бағам өз деңгейіме сай деп ойлаймынба?

 
Қосымша ақпарат  
Саралау-cіз қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Сіз қабілеті жоғары оқушыларға тапсырманы күрделенлдіруді қалай жоспарлайсыз? Бағалау оқушылардың үйренгенін тексеруді қалай жоспарлайсыз?

Сұрақтар беру арқылы бағдарлап отырамын. Сабақ барысында деңгейлік тапсырмалар қолданамын

Пәнаралық байланыс қауіпсіздік және еңбекті қорғау ережелері АКТ-мен байланыс құндылықтардағы байланыс  
Сұрақ арқылы оқушыларға бағыт-бағдар беру, оқушылардың қабылдау деңгейіне байланысты деңгейлік тапсырмалар қолдану Өзін-өзі тексеру, өзара тексеру,  бағдаршам Биология, география, физика  
Рефлексия 

Сабақ/оқу мақсаттары шынай ма? Бүгін оқушылар не білді? Сыныптағы ахуал қандай болды? Мен жоспарлаған саралау шаралары тиімді болды ма? Мен берілген уақыт ішінде үлгердім бе? Мен өз жоспарыма қандай түзетулер енгіздім және неліктен?

Менің сабағымның мақсаттары шынайы, қолжетімді. Сыныптағы ахуал оқушылар біраз ыңғайсыздық танытқанмен өздерін тез белсендіріп сабаққа кірісе кетті. Менің жоспарлаған шараларымның көбісі тиімді болды. Берілген ауқыт ішінде кішкене үлгермей қалдым. Сондықтан мен өз сабағыма өзгертулер енгіздім.

 

 

 
Қорытынды бағамдау

Қандай екі нәрсе табысты  болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?

1: Оқушыларды топтарға бөлу

2: Деңгейлік тапсырмалар орындау

Қандай екі нәрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да,оқуды да ескеріңіз)?

1:  Оқушылардың топпен жұмыс жасай алулары

2:  Бір-бірімен түсінісе алуы

Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымды жетілдіруге көмектесетін не білдім?  Тапсырмаларды оқушылардың жас ерекшеліктеріне сай қолдауды білдім.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Comments

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code