Қысқа мерзім жоспары №1

5.1А Ғылым әлемі Мектеп:
Күні: Мұғалімнің аты-жөні:
Сынып: 6 Қатысқандар саны: Қатыспағандар саны:
Сабақ тақырыбы Табиғаттағы зерттейтін ғылымдардың зерттеу нысандары
Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты 6.1.1.1  жаратылыстану ғылымдарының зерттеу нысандарын тізіп атау
Сабақ мақсаттары Оқушыларға жаратылыстану пәнінің зерттейтін құбылыстары, жаратылыстану пәндері жөнінде түсіндіру
Сабақ мақсаты Барлық оқушылар:

Табиғатты зерттеудің ғылыми әдістерін біледі. Физикалық эксперимент туралы біледі

 Оқушылардың басым бөлігі:

Табиғатты зерттеудің ғылыми әдістерін ажырата алады, эксперименттің маңызын түсінеді. Ғылым  туралы  біледі, топтық жұмыс орындауда қатесіз тапсырмалар орындайды

Кейбір оқушылар:

Эксперимент жүргізудің мақсатын түсінеді. Өз болжамдары мен қорытындыларын жасай алады

Бағалаукритерийі  

Бағалаукритерийі Тапсырма № Дескриптор Балл
Оқушы
А5. Сенімді және еркін жауап беру.

Табиғатты зерттеудің ғылыми әдістерін білу

№ 1

 

Оқушылар жұпта сұхбат құрастырады.

Тапсырманы топ бойынша орындайды

 

1

 

Тілдік мақсаттар Физикалық терминдердің дұрыс қолданылуына мән беру. Мысалы, материя, зат, дене

Физикалық эксперимент- физический эксперимент — Physical experiment

Теория – теория — The theory

Құрал – прибор — The device

Тәжірибе – опыт — Experience

Құндылықтарды игерту: Өзіне және өзгелерге құрмет мұғалім мен оқушылардың бір-бірімен амандасуында, сыпайы, ойын ашық білдіріп, тыңдауда, сабақты уақытында бастап, аяқтауда, тапсырмаларды нұсқалық бойынша толық орындауда, бір-біріне қолдау көрсетуінде көрініс табады. Патриотизм мен азаматтық жауапкершілік уақытты пайдамен өткізу қажеттігін түсіну арқылы жүзеге асырылады. Өмір бойы оқу қағидасы ақпаратты өздігінен табу, сабақ мақсатын білуде, кері байланыс беруде, рефлексия жасауда, алған білімінің практикалық мәнін түсінуде көрініс табады. Ашықтық оқушыларға ақпаратты алуында бірдей мүмкіндіктер беруде, сабақ мақсатын бірге құрастыруда, бағалау мен кері байланыс беруде, бірнеше көзқарастың бар екенін түсінуде орын алады. Еңбексүйгіштік жұмыс орынын таза сақтауда, оқушылардың белсенді жұмысында, ал шығармашылық жаңа идеяларды ұсынуда көрініс табады.
Пәнаралық байланыстар математика, ғылымға кіріспе
АКТ қолдану Интерактив тақатамен жұмыс
Бастапқы білім Жаратылыс тану  білімін салыстырады
Сабақ барысы
Сабақтың кезеңдері Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет Ресурстар
Сабақтың басы

1 мин

 

 

 

5 мин

 

 

 

7 мин

 

2мин

1.      Мұғалімнің кіріспе сөзі. (Сабаққа психологиялық көңіл-күй)

2.      Үй жұмысын тексеру (бақылау, өзін-өзі тексеру, өзара тексеру)

Мақсаты: оқу материалының игерілу деңгейін тексеру, проблемалар проблемалады анықтау және оларды түзету.

А)Тірек білімдер актуалдау

Формасы: ұжымдық

Әдісі: жеке

Тәсілі: сұрақ-жауап

 Оқушылармен бірлесіп сабақтың/оқу мақсатын анықтайды.

Өткенді қайталау

Сұрақ жауап

  1. «Табиғат» деген сөздің мағынасын қалай түсінесіңдер?
  2. Табиғат пен адамның бірлігін білдіретін қандай нақыл сөздерді, мақалдар мен мәтелдерді білесіңдер?
  3. Табиғат құбылыстары деп нені айтамыз?

 

Интерактивтік тақта

 

 

 

30 мин

 

 

 

 

 

 

 

5. Практикалық бөлім

Формасы: жұптық

Әдісі: проблемалық-ізденушілік-

Жаратылыстану» сөзі екі ұғымнан тұрады: «Жаратылыс- табиғат және оны тану». Жаратылыстану ғылымының бірнеше саласы бар. Мәселен, астрономия ғылымы- аспан денелерін, физика-табиғат құбылыстарын зерттейді. Химия-бір заттың екінші затқа айналуы туралы ғылым. География – біздің ғаламшарымыз туралы, биология –тірі табиғатты , экология-тірі ағзалардың бір-бірімен  және қоршаған ортамен , сондай-ақ адам мен табиғаттың  қарым-қатынасы арқылы қоршаан ортаны сақтаудың ғылыми негізі.

Біз өсімдіктерді , жануарларды, жәндіктерді, құстарды көре аламыз.

 

 Топтастыру.

        Топтастыру арқылы оқушыларға жаратылыстану ғылымдары түсіндіріледі.

Кестемен жұмыс.

        Оқушыларға Жаратылыстану пәні зерттейтін табиғат құбылыстарын түсіндіру.

Астрономия Аспан әлемі.
География Жер
Биология Тіршілік
Химия бір заттың екінші затқа айналуы
Физика табиғат құбылыстары

 

Топтық бірлескен жұмыс.  Кіші жоба қорғау.

(«Ойлан, жұптас, бөліс»  әдісі арқылы)

І топ, ІІ топ. Табиғатты зерттеудің ғылыми әдістері

ІІІ топ, ІУ топ. Физикалық эксперимент деген не?

Шағын топ ішіндегі оқушылардың жұмысын бақылау:  Барлық оқушылардың белсен-ділігін, әрекет түрін, оның сапасын, өзара ынтымағын, нәтижеге жету ниеттерін бақылау.

 

Өзара бағалау ( дескриптор бойынша)

Бағалау  СГ 3. Тапсырманы орындау нәтижелерін көрсету

 Оқытудың мақсаты бойынша.

Бағалау кртитериі Дескриптор
Табиғаттағы ғылымның негізгі рөлін түсіненді арнай материалдарды және тәсілдерін мен анықтамаларды пайдаланады Ғылымның рөлін деген не оны жақсы менгерген

Қосымша ақпарат көздерін пайдалана отырып   тексереді

Орындалған тапсырманың дұрыстығын бақылайды
Тапсырмалардың нәтижесін тексеру
Орындалған тапсырмалардың жақсы үлгілерін көрсетеді
Сабақ соңы

 

10 мин

 

Қайталау сұрақтары

Сұрақ – жауап арқылы сұрау.

  1. Жаратылыстанупәніненіүйретеді?
  2. Ғарыштықденелердегеніміз не?
  3. Ғарыштықденелертуралығылымқалайаталады?
  4. Органикалықзаттарға не жатады?
  5. Бейорганикалықзаттардегеніміз не?
  6. Табиғатқұбылыстарыдегеніміз не?

1.Рефлексия

Мақсаты: Оқушылардың өз тәртіптеріне рефлексия жасауды мобильдендіру (мотивация, әрекет тәсілдері, қарым-қатынас).

Рефлексия. Оқушылар стикерге мына сұрақтарға жауап жазады: Учащиеся, предварительно подписав стикеры, записывают: 1. Маған сабақта не ұнады. 2. Маған немен жұмыс істеу керек? 3. Смайл арқылы өзінің көңіл-күйін бейнелейді және стикерді күн бейнесіндегі тақтаға жапсырады.

2. Үй тапсырмасы.

Жаттығу

 

стикеры
Саралау –оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз?

 

Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз?

Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз? Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы
Барлық оқушылар:

Температура түсінігін білу, термометр көмегімен температураны өлшей білу, температураны 0С-ден К-ге аудару.

Оқушылардың көбісі:

Термометрлер түрлері мен температуралық шкалаларды білу,

Температура және жылулық энергия арасындағы айырмашылықты сапалы түсіндіру

 

 

Кейбір оқушылар

Қыздыру температурасының уақытқа тәуелділік графигіне талдау жасау

·         өзара тексеру.

·         өзін-өзі тексеру.

·         ауызша сұрақ

Іс-әрекеттердің ауысуы, барысында шаршауды төмендету үшін мұғалімге қозғалыстар және көру бұрышын өзгерту

 

 

 

 

Сабақ бойынша рефлексия

 

Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме?

Жеткізбесе, неліктен?

Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме?

Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма?

Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен?

Төменде қалдырылған орынды жүргізілген сабақ бойынша түсіндірмелер үшін қолданыңыз. Сол жақтағы бағанда берілген сабақ бойынша неғұрлым маңызды сұрақтарға жауап беріңіз
Жалпы баға

 

Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

 

Сабақты жақсартуға не ықпал ете алады (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

 

 

 

Сабақ барысында сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістік/қиындықтары туралы нені білдім, келесі сабақтарда неге көңіл бөлу қажет?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сабақ жоспары  №2

 

Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі: Мектеп:
Күні: Мұғалімнің аты-жөні:
Сынып: Қатысқандар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақ тақырыбы Бізді қоршаған дүниедегі себеп- салдарлық байланыср
Сабақтың түрі Жаңа тақырыпты меңгеру
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) 6.1.2.1 тәуелді, тәуелсіз және бақыланатын айнымалыларды бақылау
Сабақ мақсаттары тақырып бойынша сапалы білім беріп, өз ойларын айта алуға жетелеу, сөздік қорларының сапасына мән беру, олардың оқылым, тыңдалым, айтылым, жазылым әрекеттерін жүйелей отырып, ауызекі тілді сөйлеуге дағдыларын  қалыптастыру
Жетістік критерийлері Оқушылар оқу мақсатына жетеді, егер:

·         Зерттеу сұрағын анықтайды

·         Зерттеудің болжамын тұжырымдайды

·         Зерттеу сұрағы негізінде қорытынды жасайды

Тілдік  мақсаттар

 

Оқушылар:

Өз зерттеулеріне болжамдарды ауызша және жазбаша нысанда талқылай алады.

Өз идеяларын плакаттағы схема түрінде көрсете алады. Кейін оқушылар басқа оқушылардың тәжірибелеріне қатысты өз пікірлерін айтып және өз идеяларын дамыта отырып, басқаларының идеяларын толықтырады.

Пәнге тән лексика мен терминология:

Зерттеу сұрағы

Зерттеу жоспары

Гипотеза

Тәжірибе

Зерттеу мәселесі

Деректерді талдау

Диалог пен жазу үшін пайдалы сөздер мен тіркестер:

Менің зерттеуімнің кезеңдері … болады деп ойлаймын.

Бұлай айтуға … негіз болды.

Бұл … түсіндіріледі.

Менің түсіндіруім …

Құндылықтарды дарыту Топтық жұмыс жасау барысында оқушыларды өзара көмек көрсетуге, бір-бірінің пікірін тыңдауға және өзара ақпарат алмасу барысында бір-біріне құрмет көрсетуге баулу
Пәнаралық байланыстар Физика – диффузия жылдамдығы, соғу күші, ұшу алыстығы, зат салмағы, биология – жүрек соғысының жиілігі, жапырақтың түсуі
АКТ қолдану дағдылары Сабақ барысында Power Point презентациясын және Интернет желісін қолдану
Бастапқы білім

 

Ғылыми жаңалықтардың айқындаушы рөлін және олардың адамның күнделікті өміріне әсерін, ақпарат көздерінің түрлерін және зерттеу әдістерін: бақылау және тәжірибені біледі.

Тәжірибе жүргізу жоспарын құрастыруды, қоршаған әлемге бақылау жүргізуді және диаграммалар түрінде құрастырылған жоспар бойынша жүргізілген тәжірибе нәтижелерін белгілеуді, қорытындылар тұжырымдауды біледі.

Сабақ барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет  

 

Ресурстар
Сабақтың басы

 

Сабақты ұйымдастыру

«Алма бағы» жағымды психологиялық ахуал қалыптастыру (тақтаға алма ағашының суретін  және оған түрлі түсті стикерлер (алма) жапсыру, сабақ басталғанда оқушыларға өзіне ұнаған алманы алуды тапсырыңыз. Сол арқылы оқушының сол сәттегі көңіл күйін білуге болады, сонымен қатар топқа бөлінеді).

(К) Балалар, алдарыңызда сумен толтырылған екі стақан берілген.  Біреуіне — қабығы ашылмаған, ал екіншісіне —  қабығы ашылған лимонды салсақ не болады, қалай ойлайсыздар? (Оқушылар әр түрлі болжамдар ұсынады және тәжірибені жасап көру арқылы болжам расталады немесе расталмайды)

 

(М) Осы қарапайым тәжірибе негізінде оқушыларда зерттеу сұрағын тұжырымдау және осы зерттеу сұрағы негізінде болжам жасау және тәжірибені жасап көру арқылы болжамның расталатын немесе расталмайтындығын тексеруге болатындығы туралы түсінік қалыптастыруға болады

Power Point презентациясы, алма ағашының суреті, түрлі-түсті стикерлер

 

 

 

 

http://www.7ya.ru/article/Opyty-dlya-detej-zanimatelnaya-nauka-v-domashnih-usloviyah/

 

 

Сабақтың ортасы

 

(Т) (Э) Оқушылар сабақтың басында алма ағашынан алған стикерлері бойынша 3 топқа бөлінеді:

Топтық жұмысқа қойылатын критерий:

             Бізді қоршаған орта

Бүгінгі күні адамның қоршаған ортамен қарым-қатынасы күрделенді.                Адам табиғаттың бір бөлшегі. Табиғат, Жер-Ана, Отан, туған жер, атамекен деген құлаққа жылы естіліп, жүрекке шаттық сезім ұялататын ұлы да қасиетті бір—бірімен мағыналас, мазмұны бай сөздер. Адам Жер-Ананың перзенті. Табиғатты, Жер-Ананы сүйе білу,оны аялау адамның азаматтық борышы. Табиғат  байлықтарын тиімді пайдалану, қоршаған ортаны аялау, және оны қорғау қазіргі және болашақ ұрпақтың өмірі мен келешегі үшін маңызы орасан зор.                                                                                    Қоршаған ортаны сақтау үшін өндіріс орындарында жоғары сапалы тазартқыш қондырғылар орнатылу керек.                                                                                                            Суды үнемді, тиімді пайдалану керек және су көздерін сақтау керек. Қазба байлықтары да орны толмас табиғат ресурстарына жатады. Өсімдіктер, соның ішінде, орман – орны толмас табиғат байлықтарының бірі.Оларды да тиімді пайдалану қажет.  Адамдар жануарлар әлеміне де көп көңіл бөлуге тиіс.                                               Табиғтсыз өмір жоқ. Табиғат — тіршілік көзі. Табиғатқа жасаған зиян- өзімізге жасаған қастандық. Мысалы, 1966 жылы біздің елімізде «Халықаралық табиғат қорғау қоғамы» құрылды. Оның басты мақсаты- саны азайып бара жатқан, аң құстарды, өсімдіктерді қамқорлыққа алып , арнайы кітапқа тіркеу.Бұл кітап «Қызыл кітап» деп аталады. Оның қызыл және сары парақтары болады. Қызыл парағына құрып бара жатқан, ал, сары парағына азайып бара жатқан аң, құстар, өсімдіктер  тіркеледі.

 

 

 

 

Сабақты бекіту

 

 

(Б) Суретке қарап отырып:

 

А деңгей. Берілген құбылысты анықтаңыздар

В деңгей. Суреттегі берілген құбылысқа байланысты сұрақ қойыңыздар

С деңгей. Зерттеу сұрағына болжам жасаңыздар

«Табиғат деген не? »  туралы білімдерін тексеру

  • Табиғаттың ерекшеліктері қандай?

Қоршаған ортаны қалай  қабылдаймыз?

  • Табиғаттағы негізгі әрекеттерді ата?

Осы аталған сұрақтар төңірегінде 3 топ жұмыс атқарып, өз ойларын, пікірлерін ортаға салып жұмыс атқарады.

Өзара бағалау ( дескриптор бойынша)

Бағалау  СГ 3.Орындалған тапсырмалардың нәтижелерін көрсету

 Оқытудың мақсаты бойынша.

Бағалау критериі Дескриптор
Негізгі түсініктерін берілген тәсілдер  ақылы көрсетеді.

 

Алған білімдерінің нәтижелерін тиянақты түрде  салыстырады

 

Мәліметтер мен тапсырмалардың дұрыс шешімдері арнайы мәліметтермен анықталды;

 

 

-Арнайы тапсырмалар мен салыстыру арқылы натурал сандардың мағанасын түснді.

 

 

Ыстық және салқын суы бар стақан, қара шай қалташасы, әр түрлі өлшемді өшіргіш
Сабақтың соңы Сабақ соңында оқушылар рефлексия жүргізеді:
Саралау – оқушыларға қалай  көбірек қолдау көрсетуді  жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз? Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз? Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы

 

Барлық оқушылар: белгілі бір мәселелер бойынша ойланып, тұжырымдар келтіреді

Көпшілік оқушылар: осы мәселелерге қатысты зерттеу сұрағын қоя алады

Кей оқушылар: осы зерттеу сұрағы негізінде болжам тұжырымдайды

—          Ауызша сұрақ-жауап

—          Топтық жұмыс

—          Деңгейлік тапсырмалар

—          Өзара бағалау

 

Оқушыларға ыстық сумен жұмыс жасауы барысында және өшіргішті үлкен күшпен соғуы кезінде зақым келмеуін қадағалау;

 

Партада отырған кезде омыртқа жотасының қисаюын болдырмау мақсатында тік отыруын бақылау

Сабақ бойынша рефлексия

 

Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме?

Жеткізбесе, неліктен?

Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме?

Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма?

Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен?

Бұл бөлімді сабақ туралы өз пікіріңізді білдіру үшін пайдаланыңыз. Өз сабағыңыз туралы сол жақ бағанда берілген сұрақтарға жауап беріңіз.
Жалпы баға

 

 

Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1:

 

2:

 

Сабақты жақсартуға не ықпал ете алады (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1:

 

2:

 

Сабақ барысында сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістік/қиындықтары туралы нені білдім, келесі сабақтарда неге көңіл бөлу қажет?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сабақ жоспары№3

 

Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі: Мектеп:
Күні: Мұғалімнің аты-жөні:
Сынып: Қатысқандар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақ тақырыбы Зерттеу жұмыстарын жоспарлау
Сабақтың түрі Жаңа тақырыпты меңгеру
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) 6.1.3.1 зерттеу жоспарын құрастыру

6.1.3.1  ұқыпты және нақты деректердің санатын анықтау

Сабақ мақсаттары

 

зерттеу жүргізу  кезіндегі әрекеттер ретін білу

зерттеу жоспарын құрастыруды түсіндіру

зерттеу кезіндегі әр әрекеттер маңызын талдау

зерттеу жоспарын құрастыру

Жетістік критерийлері Оқушылар оқу мақсатына жетеді, егер:

·         зерттеу жүргізу  кезіндегі әрекеттер ретін біледі

·         зерттеу жоспарын құрастырады

·         зерттеу кезіндегі әр әрекеттер маңызын сипаттайды

Тілдік  мақсаттар

 

Оқушылар:

Өз зерттеуін жоспарлау кезеңдерін ауызша және жазбаша нысанда талқылай алады.

Өз идеяларын плакаттағы схема түрінде көрсете алады. Кейін оқушылар басқа плакаттармен жұмыс істеп, өз пікірлерін айтып және өз идеяларын дамыта отырып, басқаларының идеяларын толықтырады.

Пәнге тән лексика мен терминология:

Зерттеу жоспары

Гипотеза

Тәжірибе

Зерттеу мәселесі

Деректерді талдау

Диалог пен жазу үшін пайдалы сөздер мен тіркестер:

Менің зерттеуімнің кезеңдері … болады деп ойлаймын.

Бұлай айтуға … негіз болды.

Бұл … түсіндіріледі.

Менің түсіндіруім …

Құндылықтарды дарыту Жұптық жұмыс жасау барысында оқушыларды өзара көмек көрсетуге, бір-бірінің пікірін тыңдауға және өзара ақпарат алмасу барысында бір-біріне құрмет көрсетуге баулу
Пәнаралық байланыстар География- теңізде саяхат, таудағы ауа райы
АКТ қолдану дағдылары Сабақ барысында Power Point презентациясын және Интернет желісін қолдану
Бастапқы білім

 

Ғылыми жаңалықтардың айқындаушы рөлін және олардың адамның күнделікті өміріне әсерін, ақпарат көздерінің түрлерін және зерттеу әдістерін: бақылау және тәжірибені біледі.

Тәжірибе жүргізу жоспарын құрастыруды, қоршаған әлемге бақылау жүргізуді және диаграммалар түрінде құрастырылған жоспар бойынша жүргізілген тәжірибе нәтижелерін белгілеуді, қорытындылар тұжырымдауды біледі.

Сабақ барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет  

 

Ресурстар
Сабақтың басы

 

Сабақты ұйымдастыру

Ынтымақтастыру атмосферасын құру

«Шаттық шеңбері» оқушылар бір-бірімен қол ұстасып, шеңбер бойымен тұрады. Бір – біріне қарап, жақсы тілек айтады.

 

Оқушыларға түрлі іс-әрекеттер бейнеленген карточкаларды беріп, оларды рет-ретімен орналастыруды сұрау.

 

 

 

Жетелеуші сұрақтар арқылы оқушыларды жоспарлау туралы ұғымға әкелу

Оқушыларға сабақтың тақырыбы хабарланады.

Оқушылармен бірлесе отырып, сабақтың мақсаты мен жетістік критерийін құрастыру.

Power Point презентациясы, карточкалар
Сабақтың ортасы

 

Оқушыларды әр түрлі геометриялық фигуралар арқылы 5 топқа бөлу.

Әр топ оқушылары сынып бөлмесінің қабырғаларына жапсырылған тақырыптық суреттерді таңдайды.

Суреттер мазмұны:

—          Демалыс күні

—          Теңізге саяхат

—          Таудағы ауа райы

—          Қарт адамдарға көмек көрсету

—          Үй-жайды жинау

Оқушыларға тапсырма:

—          Суретке ат қою;

—          Тақырып бойынша әркеттердің жоспарын құру;

—          Мүмкіндігінше көрініс (инсценировка) көрсету

Оқушыларға тапсырманы түсіндіргеннен кейін бағалау критерийін бірлесе отырып құрастыру.

 

(Жж) Оқушылар берілген тақырыптар аясында жоспарлау жүргізеді:

Жоспарлауды аяқтағаннан кейін оқушылар өздерінің жоспарлау кезеңдерін атайды, сыныппен талдайды.

Өздері құрастырған критерийлер бойынша бірін –бірі бағалайды.

Осы тапсырма оқушыларға өз қызметін жоспарлай білу дағдысын бағалауға мүмкіндік береді

(Т) Күнделікті тұрмыста қолданылатын қарапайым заттарды пайдалана отырып, оқушылардың зерттеу жүргізу дағдысын қалыптастыру мақсатында тәжірибелер орындау (оқушылар бастапқы топтарында жұмыс жасайды)

Алдарыңызда өсімдік майы, су, стақан, ыдыс жуатын құрал берілген. Осы заттарды пайдалана отырып, қандай тәжірибе орындауға болады, ойланыңыз? Келесі кезеңдер бойынша зерттеу жүргізіңіз:

—          Бақылау жүргізіңіз;

—          Гипотеза жасаңыз;

—          Кітаптарды зерттеңіз;

—          Тәжірибені орындаңыз;

—          Деректерді талдаңыз;

—          Өз жаңалықтарың туралы хабарлаңыз

(Б) Алдын ала таратылған критерийлер негізінде топтар бірін-бірі өзара бағалайды. Бағалау критерийлері:

—          Зерттеу сұрағының ғылымилығы;

—          Болжамның түсінікті әрі тексеруге мүмкін болуы;

—          Зерттеу кезінде қауіпсіздік шараларының қадағалануы;

—          Әрекет ретінің сақталуы;

—          Деректердің нақты әрі шынайы жинақталуы;

—          Зерттеу бойынша қорытындының дұрыс, сауатты тұжырымдалуы.

Геометриялық фигуралар, суреттер

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

өсімдік майы, су, стақан, ыдыс жуатын құрал

 

 

 

Сабақтың соңы Сабақ соңында оқушылар «Аргумент» әдісі арқылы

рефлексия жүргізеді:

 

Менің бүгінгі сабақтағы көңіл күйім…………….болды, себебі……………….

Мен сабақта ………………….жұмыс жасадым, себебі…………..

Тақырып мен үшін……………..болды, себебі

Саралау – оқушыларға қалай  көбірек қолдау көрсетуді  жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз? Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз? Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы

 

Барлық оқушылар: зерттеу сұрағы аясында болжам жасай алады

Көпшілік оқушылар: белгілі бір мәселеге байланысты жоспарлау жүргізе алады

Кей оқушылар: жоспарлаудың әрбір кезеңін түсіндіре алады

—          Карточкамен жұмыс

—          Топтық жұмысты өзара бағалау

 

Тәжірибелерді жасау барысында сақтық шараларын ұстану: суды төгіп алмау, маймен киімді ластамау, стақанды сындырап алмау. Партада отырған кезде омыртқа жотасының қисаюын болдырмау мақсатында тік отыруын бақылау
Сабақ бойынша рефлексия

 

Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме?

Жеткізбесе, неліктен?

Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме?

Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма?

Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен?

Бұл бөлімді сабақ туралы өз пікіріңізді білдіру үшін пайдаланыңыз. Өз сабағыңыз туралы сол жақ бағанда берілген сұрақтарға жауап беріңіз. 
 
Жалпы баға

 

 

Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1:

 

2:

 

Сабақты жақсартуға не ықпал ете алады (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1:

 

2:

 

Сабақ барысында сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістік/қиындықтары туралы нені білдім, келесі сабақтарда неге көңіл бөлу қажет?

 

 

 

 

Сабақ жоспары №4

 

Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі: Мектеп:
Күні: Мұғалімнің аты-жөні:
Сынып: 6 Қатысқандар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақ тақырыбы Зерттеуді қауіпсіз жүргізудің 5 қадамы
Сабақтың түрі Жаңа тақырыпты меңгеру
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) 6.1.3.2 қауіпсіз жұмыс жүргізудің жағдайларын анықтау
Сабақ мақсаттары

 

зерттеу жүргізу кезінде қауіпсіздік техникасы қағидаларын тұжырымдайды

қауіпсіздік техникасы қағидаларын атау

қауіпсіздік техникасы қағидаларын түсіну

зерттеу кезінде қауіпсіздік шараларын қадағалау

Жетістік критерийлері Оқушылар оқу мақсатына жетеді, егер:

қауіпсіздік техникасы қағидаларын атайды

қауіпсіздік техникасы қағидаларын түсінеді

зерттеу кезінде қауіпсіздік шараларын қадағалайды

Тілдік  мақсаттар

 

Оқушылар:

Өз зерттеуін жоспарлау кезеңдерін ауызша және жазбаша нысанда талқылай алады.

Өз идеяларын плакаттағы схема түрінде көрсете алады. Кейін оқушылар басқа плакаттармен жұмыс істеп, өз пікірлерін айтып және өз идеяларын дамыта отырып, басқаларының идеяларын толықтырады.

Пәнге тән лексика мен терминология:

Зерттеу жоспары

Гипотеза

Тәжірибе

Зерттеу мәселесі

Деректерді талдау

Диалог пен жазу үшін пайдалы сөздер мен тіркестер:

Менің зерттеуімнің кезеңдері … болады деп ойлаймын.

Бұлай айтуға … негіз болды.

Бұл … түсіндіріледі.

Менің түсіндіруім …

Құндылықтарды дарыту Топтық жұмыс жасау барысында оқушыларды өзара көмек көрсетуге, бір-бірінің пікірін тыңдауға және өзара ақпарат алмасу барысында бір-біріне құрмет көрсетуге баулу
Пәнаралық байланыстар Химия — сымды қыздыру, қышқылға металлды салу,

сірке қышқылына (уксус) ас содасын қосқанда улы газдың бөлінуі

АКТ қолдану дағдылары Сабақ барысында Power Point презентациясын және бейнебаян көрсету үшін интерактивті тақтаны қолдану, зерттеу жүргізу барысында Интернет желісін қолдану
Бастапқы білім

 

Ғылыми жаңалықтардың айқындаушы рөлін және олардың адамның күнделікті өміріне әсерін, ақпарат көздерінің түрлерін және зерттеу әдістерін: бақылау және тәжірибені біледі.

Тәжірибе жүргізу жоспарын құрастыруды, қоршаған әлемге бақылау жүргізуді және диаграммалар түрінде құрастырылған жоспар бойынша жүргізілген тәжірибе нәтижелерін белгілеуді, қорытындылар тұжырымдауды біледі.

Сабақ барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет  

 

Ресурстар
Сабақтың басы

 

Сабақты ұйымдастыру

Ынтымақтастыру атмосферасын құру

 

Сұрақтар қою.

Маймылдар нені дұрыс жасамады?

Неге олай жасауға болмайды?

Оқушылармен бірлесіп сабақтың тақырыбы мен мақсатын ашу.

(С) Оқушылар «Сөйлемді жалғастыр» жаттығуын орындайды:

·      Ыстық шәйнекті … ұстау қажет.

·      Ашық оттың үстінде … болмайды.

·      Нанды турағанда …

·      Өткір пышақты … болмайды.

·      Электр құралдарын … болмайды.

·      Жұп болып жұмыс істеген кезде … есте сақтау қажет.

·      Көзді… сақтау қажет.

·      Егер қышқыл теріге тисе, …

·      Егер көзге қандай да бір сұйықтық тисе, …

Жаттығуды аяқтағаннан кейін оқушылар жұмыс нәтижелерін талқылайды.

Power Point презентациясы
Сабақтың ортасы

 

Оқушыларға қауіпсіздік техникасы жайлы бейнебаян көрсетіліп, талқыланады:

 (Т) Оқушыларды түрлі-түсті таяқшалардың көмегімен топқа бөлу. Оқушылар қауіпсіздік техникасы қағидаларының тізімін зерттейді:

·         Тәжірибелер жүргізу уақытында бет пен көзді қолмен ұстауға болмайды;

  • Заттардың дәмін татып көруге тыйым салынады;
  • Заттардың иісімен танысқанда сақ болу;
  • Тек таза ыдысты қолдану және оның тұтастығын тексеру;
  • Қолданылатын заттардың саны жөніндегі ұсынымдарды сақтау;
  • Заттарды қыздыру және зертханалық ыдыс сынықтарын жинау кезінде жұмыс ережелерін сақтау.

 

Осыдан кейін олар өздеріне берілген тапсырманың сипаттамасымен танысады. Осы тапсырмада көрсетілген жағдай үшін қажетті тиісті қауіпсіздік техникасы қағидаларын таңдап алады да, «Олай жасауға болмайды!» ойыны арқылы әрбір топ практикалық жұмыс жүргізу уақытында оқушылардың қате әрекеті мысалын көрсетеді (оқушылар тәжірибені орындамайды, тек көрініс арқылы осы тәжірибе барысында қандай қауіпсіздік техникасы сақталуы қажет екендігін түсіндіреді)

 

1-топ. Сымды қыздыру

2-топ. Қышқылға металлды салу

3-топ. Сірке қышқылына (уксус) ас содасын қосқанда улы газдың бөлінуі

 

(Б)  Оқушылардың түсіндірмесі бойынша мұғалімнің бағалауы

 

Осы тапсырма арқылы оқушылардың қауіпсіздік техникасы шараларын түсіну және тәжірибе жасау барысында қолдану дағдылары бағаланады.

 

 

 

 

 

 

Карточкалар

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сабақтың соңы Сабақ соңында оқушылар рефлексия жүргізеді:
Саралау – оқушыларға қалай  көбірек қолдау көрсетуді  жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз? Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз? Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы

 

Барлық оқушылар: қарапайым қауіпсіздік техникасын атайды

Көпшілік оқушылар: тәжірибелер жасау барысында сақталуы тиіс қауіпсіздік техникасын сипаттайды

Кей оқушылар: қауіпсіздік техникасын әр түрлі тәжірибелер негізінде түсіндіреді

—          Ауызша сұрақ-жауап

—          Рөлдік ойын

 

  • Тәжірибелер жүргізу уақытында бет пен көзді қолмен ұстауға болмайды;
  • Заттардың дәмін татып көруге тыйым салынады;
  • Заттардың иісімен танысқанда сақ болу;
  • Тек таза ыдысты қолдану және оның тұтастығын тексеру;
  • Қолданылатын заттардың саны жөніндегі ұсынымдарды сақтау;
  • Заттарды қыздыру және зертханалық ыдыс сынықтарын жинау кезінде жұмыс ережелерін сақтау.

 

Сабақ бойынша рефлексия

 

Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме?

Жеткізбесе, неліктен?

Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме?

Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма?

Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен?

Бұл бөлімді сабақ туралы өз пікіріңізді білдіру үшін пайдаланыңыз. Өз сабағыңыз туралы сол жақ бағанда берілген сұрақтарға жауап беріңіз. 
 
Жалпы баға

 

 

Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1:

 

2:

 

Сабақты жақсартуға не ықпал ете алады (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1:

 

2:

 

Сабақ барысында сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістік/қиындықтары туралы нені білдім, келесі сабақтарда неге көңіл бөлу қажет?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *