І бөлім. Мәдениет: Тіл және қарым-қатынас

Мерзімі  .09.2018ж    Сабақ№1

Сабақтың тақырыбы: Тіл-қарым-қатынас құралы. Қазақ тілінің дыбыстық жүйесі

Мектеп

Мұғалім

Сынып:  5

қазақ тілі

Қатысқандар-                                  Қатыспағандар-
Осы сабақ арқылы

жүзеге асатын оқу мақсаттары

5.О1. Мәтіндегі негізгі және қосымша ақпаратты түсіну, анықтау.

5.Т/А5. Тыңдалған мәтін мазмұны негізінде сұрақтарға жауап беру, көтерілген мәселе бойынша  өз ойын білдіру.

Сабақ мақсаттары Барлық оқушылар орындай алады:

Тыңдалған мәтін мазмұны негізінде сұрақтарға жауап бере алады,   бастапқы білімдерін қолдану арқылы қазақ тілінің дыбыстық жүйесін қайталайды.

Оқушылардың көпшілігі орындай алады:

Мәтіндегі негізгі және қосымша ақпаратты  ажырата алады. Төл дыбыстар туралы жаңа ақпаратты  қабылдайды.

Кейбір оқушылар орындай алады:

Қазақ тілінің төл дыбыстары туралы жаңа ақпаратты танып біледі, дауысты, дауыссыз дыбыстарды салыстырады, жасалу жолдарын ажыратады.

Бағалау  критерийлері

 

—          Қазақ тіліне тән төл дыбыстармен танысады және дауысты, дауыссыз дыбыстардың жасалу жолын меңгереді.
Тілдік мақсат Оқушылар орындай алады:

Тілдің қарым-қатынас құралы ретіндегі маңызын анықтайды, сұрақтарға жауап береді, суреттерге қарап шағын мәтін құрай алады.

Пәнге қатысты сөздік қор мен терминдер:

Дауысты дыбыс, дауыссыз дыбыс, жуан, жіңішке дауыстылар, ашық, қысаң дауыстылар, еріндік, езулік дауыстылар, қатаң, ұяң және үнді дауыссыздар

Диалог құруға/шығарма жазуға арналған пайдалы тіркестер:

Кірме сөздер, төл сөздер, төл дыбыстар

Талқылауға арналған сұрақтар:
—          Неліктен 28 төл дыбыс бар делінген?

—          Не себепті у,и,я,ю әріптері бірнеше дыбыс қосындысын таңбалайды?

—          Не үшін ь, ъ дыбыстық мәні жоқ әріптер саналады?

Ишара: жест, ым-ишара, қол сигналдары
Құндылықтарға баулу Ұлттық құндылықтар
Пәнаралық байланыс  Қазақ әдебиеті, Қазақстан тарихы
Тақырып бойынша алдыңғы  білім Бастауыш сыныпта меңгерген білім: Дауысты, дауыссыз дыбыстар
                                                                        Жоспар
Жоспарланған уақыт       Жоспарланған жаттығу түрлері Ресурс

тар

Басы        5минут

Қызығушы

лықты  ояту

Мұғалім әрекеті Оқушы әрекеті
«Күзетшілер мен тұтқындар» Оқушылар шеңбер бойына тұрады. 1,2 деп санайды. 1-лер орындыққа отырады. Екілер отырған оқушының артына тік тұрады. Отырған оқушылар «тұтқындар», тұрған оқушылар –«күзетшілер» Бір күзетшінің тұтқыны жоқ орындығы бос болуы тиіс. Ол байқатпай көз қысу арқылы өзіне тұтқын шақырады. «Тұтқынынан» айырылып қалған «күзетші»  өзіне тұтқын іздейді…
Ортасы

 30минут

Ойтүрткі

1.Тіл неліктен құралға жатады?

2.«Тіл-қарым-қатынас құралы» дегенді қалай түсінеміз?

1-тапсырма Мәтінді үнтаспадан тыңдау

 

 

2-тапсырма Тыңдалым мәтіні бойынша 4 сұраққа жауап береді.

 

 

 

 

 

3-тапсырма. Жұптық жұмыс

 

 

4-тапсырма. Мәтінмен жұмыс

Тілдік бағдарды «Түртіп алу» әдісімен оқиды.

Сұрақтарға жауап береді.

 

 

 

 

 

Үнтаспадан мәтінді тыңдайды. Тыңдалған мәтіндегі ойдың не жайында екенін талқылайды.

 

1.Адамдардың қарым-қатынасы не арқылы жүзеге асады?

2.Тілдік қатынас деген не?

3. кімдер тілдік қатынасқа түседі?

4. Тілдің көмегімен адамдар нені жеткізеді?

 

 

Суреттерге қарап «Тіл-қарым-қатынас құралы» деген тақырыпта шағын диалог құрайды

 

Мәтінді оқиды, мәтіндегі негізгі және қосымша ақпаратты  табады

Қазақ тілінің дыбыстық жүйесімен танысады, жазып алады.

 

Үлестірме қағаздар, маркер,

Стикер

 

 

 

 

 

 

 

Оқулық

6-бет

Соңы

5 минут

 

Кері байланыс

«Менің сабақтан кейінгі әсерім» кестесін толтырады
Қандайұғым

дарментаныс

тым?

   Не се

зін

дім?

Не

оңай

бол

ды?

Не қиын болды?
кесте
                                                       Қосымша ақпарат
Саралау – оқушыға мейлінше қолдау көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Қабілетті оқушыға тапсырманы қалай түсіндіресіз? Бағалау – оқушы білімін тексеруді қалай жоспарлайсыз?  Денсаулық және  қауіпсіздік

АКТ- мен  байланыс

 Бағыттаушы, жетелеуші сұрақтар қою арқылы кедергілердің алдын аламын. Сабақтың өн бойында комментарий арқылы,  «Үш шапалақ» арқылы қалыптастырушы бағалау жүргізіледі. «Күн сәулесін төгеді»
Рефлексия

Сабақтың мақсаты мен оқу міндеттері орындалды ма?

 

Бүгін оқушылар не үйренді?

 

Сабақ қалай өтті,қандай деңгейде өтті?

 

Жоспарланған саралау жақсы іске асты ма?(тапсырмалар сәйкес болды ма?)

 

Уақытты қалай пайдаландым?

 

Жоспарыма қандай өзгеріс енгіздім және неге?

Қорытынды бағалау

Ең жақсы өткен екі нәрсе(оқыту мен оқуға қатысты)

1:

 

 

2:

 

Қандай екі нәрсе немесе тапсырма сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді

(оқыту мен оқуға қатысты)

1:

 

2:

 

 

 

 

І бөлім. Мәдениет: Тіл және қарым-қатынас

Мерзімі      09.2018ж    Сабақ№2

Сабақтың тақырыбы: Тіл туралы не білеміз? Дауысты, дауыссыз дыбыстар

Мектеп

Мұғалім

Сынып:  5

қазақ тілі

Қатысқандар-                                  Қатыспағандар-
Осы сабақ арқылы

жүзеге асатын оқу мақсаттары

5.О1. Мәтіндегі негізгі және қосымша ақпаратты түсіну, анықтау.

5.ӘТН1. Қазақ тілінің дыбыстар жүйесін, үндестік заңын, емлелік ерекшеліктерін ескере отырып, орфографиялық нормаға сай жазу.

Сабақ мақсаттары Барлық оқушылар орындай алады:

Тапсырмаларды орындауда оқылым мәтінін басшылыққа алады, дауысты, дауыссыз дыбыстарды кестеге сәйкес орналастырады.

Оқушылардың көпшілігі орындай алады:

Мәтіндегі негізгі және қосымша ақпаратты түсінеді, анықтайды. Өз беттерімен жұмбақ өлең құрастыра алады. Қазақ тілінің дыбыстар жүйесін ескере отырып тапсырмаларды сауатты орындайды.

Кейбір оқушылар орындай алады:

Жаңылтпаштарға сүйене отырып өздері мәтін құрайды, қазақ тілінің дыбыстар жүйесін, үндестік заңын, емлелік ерекшеліктерін ескере отырып, орфографиялық нормаға сай жазады.

Бағалау  критерийлері

 

—          Дауысты, дауыссыз дыбыстардың жасалу ерекшеліктерін ажыратады және айтылым мен жазылымға қатысты ойларды анықтайды.
Тілдік мақсат Оқушылар орындай алады:

Жазылым тапсырмаларын орындауда дыбыстардың жасалу ерекшелігін ескереді.

Пәнге қатысты сөздік қор мен терминдер:

Жуан, жіңішке дауыстылар, ашық, қысаң дауыстылар, еріндік, езулік дауыстылар

Диалог құруға/шығарма жазуға арналған пайдалы тіркестер:

Жұмбақ-жаңылтпаштар.

Талқылауға арналған сұрақтар:
—          Неліктен жаңылтпаштарда сөздер бірдей дыбыстан басталады?

—          Не себепті тілді дұрыс қолдана білу үлкен жауапкершілік саналады?

—          Не үшін әр сөздің мағынасын жақсы білу керек?

Ишара: жест, ым-ишара, қол сигналдары
Құндылықтарға баулу Ұлттық құндылықтар
Пәнаралық байланыс  Қазақ әдебиеті, Қазақстан тарихы
Тақырып бойынша алдыңғы  білім Қазақ тиілінің дыбыстық жүйесі
                                                                        Жоспар
Жоспарланған уақыт       Жоспарланған жаттығу түрлері Ресурс

тар

Басы        5минут

Қызығушы

лықты  ояту

Мұғалім әрекеті Оқушы әрекеті
«Түрлі-түсті алақан» Оқушылапр орындарынан тұрып еркін кеңістік құрады. Мұғалім сары түстегі алақанды көрсеткенде   Кения дәстүрімен секіріп амандасады. (Неғұрлым биік секіру құрметті амандасуды білдіреді) Жасыл алақанды көрсеткенде мұсылманша  қол алысып амандасады. Қызыл алақанды көрсеткенде Жапонша қол қусырып иіліп амандасады.
Ортасы

 30минут

6-8-тапсыр

маларға 15 минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9-10-тапсыр-

маларға

15 минут

6-тапсырма Үлестірме ретінде кесте  таратылады.

 

 

 

7-тапсырма Кестені толтырады.

 

 

 

 

 

8-тапсырма Кестені толтырады.

 

 

 

 

9-тапсырма

 

10-тапсырма

Екі дауысты дыбыстың біреуі түсіп қалады Қатар келген екі дауысты дыбыс сақталады

 

Тілдің

қатысы

на қарай

Жақтың

қатысы

на қарай

Еріннің қатысы

на қарай

жуан Жі

ңішке

ашық қысаң Еріндік езулік

 

Қатаң

дауыссыздар

Ұяң

дауыссыздар

Үнді дауыссыздар

 

Жұмбақ өлеңді шешеді. Өздері жұмбақ құрастырады.

 

Жаңылтпаштарды оқып, өздері жаңылтпаш құрастырып көреді.

Үлестірме қағаздар, маркер,

Стикер

 

 

 

 

 

 

 

Оқулық

6-бет

Соңы

5 минут

 

Кері байланыс

«3,2,1» әдісі Мен бүгін үйренген 3  нәрсе

Мен қызықты деп тапқан 2 нәрсе

Мен үшін күрделі 1 сұрақ

кесте
                                                       Қосымша ақпарат
Саралау – оқушыға мейлінше қолдау көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Қабілетті оқушыға тапсырманы қалай түсіндіресіз? Бағалау – оқушы білімін тексеруді қалай жоспарлайсыз?  Денсаулық және  қауіпсіздік

АКТ- мен  байланыс

 Бағыттаушы, жетелеуші сұрақтар қою арқылы кедергілердің алдын аламын. Сабақтың өн бойында комментарий арқылы,  «Үш шапалақ» арқылы қалыптастырушы бағалау жүргізіледі. «Күн сәулесін төгеді»
Рефлексия

Сабақтың мақсаты мен оқу міндеттері орындалды ма?

 

Бүгін оқушылар не үйренді?

 

Сабақ қалай өтті,қандай деңгейде өтті?

 

Жоспарланған саралау жақсы іске асты ма?(тапсырмалар сәйкес болды ма?)

 

Уақытты қалай пайдаландым?

 

Жоспарыма қандай өзгеріс енгіздім және неге?

Қорытынды бағалау

Ең жақсы өткен екі нәрсе(оқыту мен оқуға қатысты)

1:

 

 

2:

 

Қандай екі нәрсе немесе тапсырма сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді

(оқыту мен оқуға қатысты)

1:

 

2:

 

 

 

І бөлім. Мәдениет: Тіл және қарым-қатынас

Мерзімі     .09.2018ж    Сабақ№3

Сабақтың тақырыбы: Адамзат үшін тілдің маңызы.Үндестік заңы

Мектеп

Мұғалім

Сынып:  5

қазақ тілі

Қатысқандар-                                  Қатыспағандар-
Осы сабақ арқылы

жүзеге асатын оқу мақсаттары

5.Т/А4.Тірек сөздер мен жетекші сұрақтар  арқылы негізгі ойды анықтау.

5.ӘТН1. Қазақ тілінің дыбыстар жүйесін, үндестік заңын, емлелік ерекшеліктерін ескере отырып, орфографиялық нормаға сай жазу.

Сабақ мақсаттары Барлық оқушылар орындай алады:

2-3-тапсырмаларды орындауда адамзат үшін тілдің маңызын түсінеді, жетекші сұрақтар арқылы негізгі ойды анықтай алады.

Оқушылардың көпшілігі орындай алады:

5-тапсырманы орындауда қазақ тілінің дыбыстар жүйесін, үндестік заңын, емлелік ерекшеліктерін ескере отырып, орфографиялық нормаға сай жаза алады.

Кейбір оқушылар орындай алады:

7-тапсырманы орындауда мәтін мазмұнындағы негізгі ойды досына хат арқылы жеткізеді, тілдің адамзат үшін маңызын өз сөзімен дәлелді жеткізе алады.

Бағалау  критерийлері —          Үндестік заңын еске түсіреді және мәтіндегі негізгі ойды анықтай алады.
Тілдік мақсат Оқушылар орындай алады:

Мәтін мазмұнындағы ақпараттардың маңызына талдау жасай алады, кластер бойынша әңгіме құрай алады.

Пәнге қатысты сөздік қор мен терминдер:

Үндестік заңы, буын үндестігі, дыбыс үндестігі, ілгерінді ықпал, кейінді ықпал, тоғыспалы ықпал

Диалог құруға/шығарма жазуға арналған пайдалы тіркестер:

Ауызекі сөйлеу стилі, жазбаша стиль, ғылыми стиль, көркем әдебиет стилі, баспасөз стилі, ісқағаздар стилі

Талқылауға арналған сұрақтар:
—          Неліктен сөйлеу екі формада өмір сүреді?

—          Не себепті сөйлей білу мәдениеттің белгісі дейміз?

—          Тілдің жойылуы мүмкін бе?

Ишара: жест, ым-ишара, қол сигналдары
Құндылықтарға баулу Ұлттық құндылықтар
Пәнаралық байланыс  Қазақ әдебиеті, Қазақстан тарихы
Тақырып бойынша алдыңғы  білім Қазақ тиілінің дыбыстық жүйесі
                                                                        Жоспар
Жоспарланған уақыт       Жоспарланған жаттығу түрлері Ресурс

тар

Басы        5минут

Қызығушы

лықты  ояту

Мұғалім әрекеті Оқушы әрекеті
Тақтаға құс, маймыл, жылан, піл, итбалық және ағаш суретін ілемін. Ағаштың басына кім бұрын шығады?

Ә) Ал біз бүгінгі сабақта мақсатымызға жете аламыз ба?

Сұраққа жауап береді, болжайды

 

 

 

 

Сабақ мақсатын бірлесіп қояды

Піл,

Құс, маймыл,

Итба

лық

жылан

суреті

Ортасы

 30минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1-тапсырма, 9-бет

Мәтінді тыңда. Мәтінде не туралы айтылған?

2-тапсырма, 9-бет

Жұптық жұмыс

 

3-тапсырма, 10-бет

 

4-тапсырма, 10-бет

 

5-тапсырма, 10-11-бет

 

 

«Куәгер әңгімесі» әдісі

Тілдік бағдар бойынша үндестік заңы туралы ақпарат беріледі.

 

Үнтаспадан мәтінді тыңдап естерінде қалған сөздерді атайды.

 

Суреттерге қарап парталасына сұрақ қояды.Шағын диалог құрайды.

Кластер бойынша «Сөйлеу стилі» деген тақырыпта әңгіме құрайды Қоржындағы сөздерді қатыстырып, екі сөйлем құрайды.

Сөйлемдегі басы артық және қате қолданылып тұрған сөздерді тауып, дұрыстап жазып шығады.

Бастауыш сыныптарда алған бастапқы білімдерін қолданады.

Жаңа терминдерді сөздік дәптерге жазып алады.

Үлестірме қағаздар

 

 

 

Оқулық

9-11-бет

Соңы

5 минут

 

Кері байланыс

 

Үйге тапсырма

«3,2,1» әдісі

 

 

 

 

8-тапсырма,12-бет

Мен бүгін үйренген 3  нәрсе

Мен қызықты деп тапқан 2 нәрсе

Мен үшін күрделі 1 сұрақ

 

 

Сөз ішіндегі және сөз аралығындағы бір-біріне әсер етуші дыбыстарды анықтайды, дыбыс үндестігінің қай түрі екенін ажыратады.

кесте
                                                       Қосымша ақпарат
Саралау – оқушыға мейлінше қолдау көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Қабілетті оқушыға тапсырманы қалай түсіндіресіз? Бағалау – оқушы білімін тексеруді қалай жоспарлайсыз?  Денсаулық және  қауіпсіздік

АКТ- мен  байланыс

 Бағыттаушы, жетелеуші сұрақтар қою арқылы кедергілердің алдын аламын. Сабақтың өн бойында комментарий арқылы,  «Үш шапалақ» арқылы қалыптастырушы бағалау жүргізіледі. «Күн сәулесін төгеді»
Рефлексия

Сабақтың мақсаты мен оқу міндеттері орындалды ма?

 

Бүгін оқушылар не үйренді?

 

Сабақ қалай өтті,қандай деңгейде өтті?

 

Жоспарланған саралау жақсы іске асты ма?(тапсырмалар сәйкес болды ма?)

 

Уақытты қалай пайдаландым?

 

Жоспарыма қандай өзгеріс енгіздім және неге?

Қорытынды бағалау

Ең жақсы өткен екі нәрсе(оқыту мен оқуға қатысты)

1:

 

 

2:

 

Қандай екі нәрсе немесе тапсырма сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді

(оқыту мен оқуға қатысты)

1:

 

2:

 

 

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *