Қазақ тілі мен әдебиеті 5-сынып

Көкжиек Горизонт баспасы

Ұзақ мерзім-ді жос-пардың бөлім-дері Р\с Тақырыптар/ Ұзақ мерзімді жоспардың мазмұны

 

 

Оқу мақсаты Cағат саны Мерзімі Ескерту
  I тоқсан – 40    
1-бөлім: Қазақ отбасындағы  дәстүрлер 1 1.Қазақ отбасындағы

дәстүрлер

Т1. Тақырыпты тірек сөздер арқылы болжау

ТБ1.1. Жалғау түрлерін дұрыс жалғау. Т3.Күнделікті тұрмыстық тақырыптарға байланысты жаңа сөздер мен тірек сөздердің мағынасын түсіну.

1 4.09
2 2 . Қазақ отбасындағы

дәстүрлер

О1. Мәтіндегі негізгі ақпаратты анықтау.

А5. Берілген сұрақты дұрыс түсініп, ла-йықты жауап беру, шағын диалогке қатысу.

Ж2.Эссе құрылымын сақтай отырып, адамды, табиғатты, белгілі бір оқиғаны сипаттап жазу.

1 5.09
3 3.Атам төрде отырады   Т3.Күнделікті тұрмыстық тақырыптарға байланысты жаңа сөздер мен тірек сөздердің мағынасын түсіну.

ТБ1.1. Мәтіндерден жалпы және жалқы есімдерді ажырата білу

1 6.09
4 4. Атам төрде отырады  Ж2.Эссе құрылымын сақтай отырып, адамды, табиғатты, белгілі бір оқиғаны сипаттап жазу.

А3. Орфоэпиялық нормаларды сақтау

1 7.09

 

 

Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі: Мектеп:

Мұғалімнің аты-жөні :

Қатысқандар:

  Қатыспағандар саны:

Күні:
Сынып: 5

Сабақ 1*2

Сабақ тақырыбы Қазақ отбасының дәстүрлері
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтемеу) 5.3.6.1 мұғалімнің көмегімен тірек сөздерді, сөйлем, суреттерді пайдаланып, қарапайым постер / сөйлем/калиграмма құрастыру
Сабақ мақсаттары
Барлық оқушылар:

Сөйлесу әрекетіне жетелейтін қарапайым сөйлеу үлгілерін қолдану негізінде отбасылықдәстүрлержайлытолықақпаратберебілугемашықтандыру.Лексикалық тақырыпаясындатәуелдікжалғауыныңжекешетүрінмеңгередеді.

Оқушылардың басым бөлігі:

Тақырыпқа байланысты тірек сөздермен бірнеше сөйлем құра алады.

Кейбір оқушылар:

Отбасы тақырыбында ауқымды әңгіме құра алады

Жетістік критерилері суреттерді пайдалана отырып,сөйлем қарапайым постерлер құрастыра алады.
Тілдік мақсат Оқушылар орындай алады:

Пәнге қатысты сөздік қор мен терминдер:

Диалог құруға шығарма жазуға арналған пайдалы тіркестер:

Талдауға арналған сұрақтар:

Не себебті ……деп ойлайсыз

ишара

Құндылықтарды дарыту Жауапкершілік
Пәнаралық байланыстар Әдебиет пәнімен байланыс
Алдыңғы меңгерілген білім Берілген тақырып аясында постерлер құрастыру.
Сабақ барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері Сабақта жоспарланған іс-әрекет 

 

Ресурстар
Сабақ басы

 

 

 

 

2  минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 минут

(Ұ) Ынтымақтастық ортасын құру.

«Мұғалім«шаттықшеңберін»құрғызып,ынтымақтастықат- мосферасын орнату үшін оқушыларға: — Балалар, сендер қарым-қатынасбарысындабір-бірінеқандайжақсысөздер айтасыңдар?-деп сұрайды.

Қайырлы күн, көздерім!

Ояндыңдар ма? (қабақтарын сипайды).
Қайырлы күн, құлақтарым!

Ояндыңдар ма? (құлақтарын сипайды).
Қайырлы күн, қолдарым!

Ояндыңдар ма? (қолдарымен шапалақтайды).
Қайырлы күн, аяқтарым!

Ояндыңдар ма? (аяқпен жерді тебу).
Қайырлы күн, мұғалім!

Мен ояндым!. (Күлімсіреп, мұғалімге қолдарын созады)

 

/оқушылар бір-бірін қолдарынан алып, жылы тілектер айтады/

 

(Сабақтың тақырыбы мен  мақсатын  таныстыру.

Миға шабуыл әдісі арқылы сұрақтар қоюБлалар сендер отбасы  дегенді қалай түсінесіңдер?

Суретке қарап әңгіме жүргізу

 

 

Отбасы деген не? »  туралы білімдерін тексеру және слайд арқылы отбасының орыналасу жиынтығыі туралы суреттерден көрсету бойынша жұмыс (8 мин)

ü  Отбасы қалай құрылады?

Қоршаған ортаны бізді қалай қабылдайды?

ü  Отбасындағы негізгі әрекеттерді ата?

Осы аталған сұрақтар төңірегінде 3 топ жұмыс атқарып, өз ойларын, пікірлерін ортаға салып жұмыс атқарады.

 

  Слайд

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд

Сабақтың ортасы

 

5  минут

 

 

 

5 минут

 

 

 

 

 

 

5  минут

 

 

 

 

 

3  минут

 

5  минут

 

 

2 минут

 

5 минут

 

2 минут

 

Оқушылардың жаңа сабаққа деген қызығушылығын ояту мақсатында «Ой қозғар» әдісін пайдаланып, «отбасы» сөзіне  ассоциограмма құрғызады.

Отбасы

 

 

 

 

 

 

 

Әр оқушы тақтада ілулі тұрған плакатқа маркермен өз түсінігінжазады

1. Сөздікпен жұмыс. А) Мұғалім интерактивті тақтадан тақырыпқақатыстыжаңасөздерментаныстырады,аудар- масынайтады.Олардыоқиды,оқушыларғақайталатады.

2. Мәтіналды жұмыс.

А)Оқылым.Жазылым.Мәнерлеп,дұрысоқуға,сауатты жазуғамашықтандыруүшін1-тапсырманыорындатады.

Ә)Жазылым.Дұрыс,сауаттыжазуға,машықтандыруүшін 2-тапсырманыорындатады.

Б)Оқылым.Оқушынымәнерлепоқуғадағдыландыруүшін 3-тапсырманыорындатады.

В)Айтылым.Оқулықтағыжағдаяттықтапсырманы(4-тап- сырма)орындатады.

3.Тілдікбағдар.Тәуелдікжалғауыныңжекешетүрін меңгертеді.

4. Мәтінмен жұмыс. А) Тыңдалым. Оқылым. Мәнерлеп, дұрысоқуға,жаңаақпараттықабылдауғамашықтандыру үшін  5-тапсырманыорындатады.

Ә) Жазылым. Оқушыны дұрыс, сауатты жазуға дағдыландыру үшін 6, 11-тапсырманы   орындатады.

Б) Оқылым. Айтылым. Дұрыс оқуға,

жаңа ақпаратты қабылдауға машықтандыру үшін 7-тап- сырманы орындатады.

В) Жазылым. Айтылым. Сауатты жазуға, жаңа ақпаратты қабылдауғамашықтандыруүшін9-тапсырманыорындата- ды.

Г) Айтылым. Оқулықтағы 10-тапсырманы  орындатады.

5.Мәтінсоңыжұмыс.Жазылым.Оқулықтағы12,13,14-тап- сырманыорындатады.

6.Мәнерлепоқу.А)Оқулықтағы«Кел,жаттығайық!»айда- рындаберілгенөлеңдімәнерлепоқыпбереді.Мәнерлеп оқуғамашықтандырады.Өлеңдетақырыпқабайланысты кездескенсөздердітапқызып,қайталатады.

 

Суретпен жұмыс Әңгіме иқұру

 

(Т) Суретпен жұмы с.

 

 

 

Мәтінмен жұмыс
Әр топқа мәтін таратылады
Әр топқа тарауларды таратып беріп әр топқа тапсырма беру
1 топ. Қазақтардың қонақжайлылық қасиеті және өзара көмек жөніндегі әдет — ғұрыптары
2 топ. Әдептілік пен сыпайылық, үлкендерге құрмет әдет — ғұрпы
3 топ. Тамырлық және қоныс таңдау әдет — ғұрпы
4топ. Отбасы және неке саласындағы әдет — ғұрыптар мен салт — дәстүрлер. Бата беру. Бала тәрбиесі.
ІІ Көрініс көрсету. 1 — топ «Амандық саулық білісу»
2 — топ «Сарқыт беру»
3 — топ «Байғазы»
4 — топ «Бата беру» Салыстыру арқылы тақырыпты түсіну

 

1-тапсырма. Бос орынды керекті сөздермен толықтырыңдар.

Досымның інісі_____________.

Менің қарындасым________________.

Менің отбасым________________.

Диманың анасы_________________.

Катеринаның атасы мен әжесі__________________________.

Керекті сөздер: үлгілі, бауырмал, ашық, мейірімді, қарапайым адамдар.

2-тапсырма.  Берілген сұрақтарға үлгі бойынша жауап беріңдер.

Үлгі:

сенің отбасың тату ма?

Иә, менің отбасым тату.

Жоқ, менің отбасым тату емес.

 

Айша, сенің ағаңның мінезі жайдары ма?

…………………………………………………………………

Егор, сенің інің сені сыйлай ма?

………………………………………………………………….

Марат, сен қарындасыңның сабағына  көмектесесің бе?

……………………………………………………………………………………

Алдияр, сен ата-анаңды тыңдайсың ба?

3-тапсырма. Берілген сөздерден сын есім жасаңдар.

Білім, сапа, бауыр, төзім, ықылас, көңіл, сана, ашу.

4- тапсырма. Диалогті пайдалана отырып, өзара сөйлесіңдер.

  • Жанар, отбасы мүшелері қандай болуы керек деп ойлайсың?
  • Отбасындағы адамдар бір- біріне өте жақын, туыс адамдар болғандықтан тату болуы керек.
  • Оны қалай түсінесің?
  • Мысалы, ағасы інісіне, інісі ағасына сыйластықпен, жанашырлықпен қарау ерек.
  • Кейбір отбасында апалы-сіңілі немесе апалы- бауырлар көп ренжісіп, бастары сыйыспайды ғой?
  • Иә, меніңше, олар туыстық дегенді түсінбейді.
  • Мүмкін, олар бала болған соң солай істейтін шығар.
  • Әйтсе де, бір үйдің балалары бірін- бірі сыйлап, жақсы көрулері керек, бауырмал болулары керек.

Мен сенің ойыңмен келісемін,  сыйластық бар жерде туыстық бар.               онымен, құттықтау дегеніміз

Сөздік дәптерді қолдана отырып сөздер жарысы, мұғалім орысша сөздерді атайды оқушылар жауабын береді, өткен тақырыптағы сөздерді естеріне түсіру.
Сөздер: здравствуйте, сіңлі(сестренка ей), қарындас сестренка (ему), жақын(близкий) , бауырмал(сердечный), тату (дружно), құрмет көрсету (уважать), қамқор болу (заботиться), бірге (вместе), қарсы алу (встречать), тұру (жить).

Бағалау  СГ 3.  Тапсырмалардың  нәтижелерін көрсету

Оқытудың мақсаты бойынша.

Бағалау кртитериі Дескриптор
Кез келген тапсырмаларды  орындау және тақырыпты кез келген тәсілдерімен  түсіндіру пайдаланады Қосымша ақпарат көздерін пайдалана отырып   тексереді
Орындалған тапсырмалардың дұрыстығын бақылайды
Тапсырмалардың нәтижесін тексеру
Орындалған жүмыстардың жақсы үлгілерін көрсетеді

Жұптық бағалау.

Дискрипторлар: жоғарғы балл -5 балл.

1.      Мәтінге ат қою +

2.      Мәтін құрастыру +

3.      Мәтіннің құрылымы:

—          Басы +

—          Ортасы +

—          Қорытынды +

Мұғалім оқушылардың ой-өрісін дамыту үшін «Суреттер» блиц ойынын (15-тапсырма) ұйымдастырады.

Әр оқушы өз отбасының суретін салады,онысыныптастарынатаны-стырады.

Оқулықтағы  16-тапсырманы орындатады

 

Постер құрастыру

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Қима қағаздар.

 

 

 

 

 

 

 

Сабақтың соңы

3 мин

(МК)

+ Мен …………….   үйрендім.

-Маған …………..   қиын.

Кері байланыс «Бір  +,   бір — »  

Сабақ барысында  сәтті шыққан 1 кезең,    сәтсіз шыққан 1 кезеңді  айту.

Оқушы мен мұғалім кері байланысы.

Өз-өзін  бағалау  ауызша  жүзеге асады.

Оқушылар мына сұрақтарға жауап бере отырып, сабақта туындаған  ойларын тізбектейді:

Алдымен біз былай деп ойладық…..

Одан кейін біз мына проблемаға тап болдық………….

Проблеманы шешу үшін……жасадық.

Бұдан біз………………көрдік.

Демек, бұл мынаны білдіреді……………..

Сонымен біз……………..деген шешімге келдік

 

 

Дифференциация – оқушыларға көбірек қолдау көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай тапсырмалар қоюды жоспарлап отырсыз? Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін  тексеру жоспарыңыз? Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы

 

Қабылдау деңгейі жоғары оқушылар үшін тапсырманы күрделендіру:

Қабілеті жоғары оқушылар сұрақтарды өз бетінше құрастыра  алады.

 

Сергіту сәттерінде, белсенді жұмыс түрлерін өткізуде қауіпсіздік техникасын сақтау
Сабақ бойынша рефлексия

 

Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме?

Жеткізбесе, неліктен?

Сабақта дифференциация дұрыс жүргізілді ме?

Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма?

Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен?

Бұл бөлімді сабақ туралы өз пікіріңізді білдіру үшін пайдаланыңыз. Өз сабағыңыз туралы сол жақ бағанда берілген сұрақтарға жауап беріңіз. 
 
Жалпы баға

 

 

Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1:

 

2:

 

Сабақты жақсарту үшін қандай өзгеріс енгізуге болады (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1:

 

2:

 

Сабақ барысында сынып туралы немесе жекелеген оқушылар туралы нені білдім, келесі сабақтарда неге көңіл бөлу қажет?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі:

Қазақ отбасы дәстүрлері

Мектеп:  Мұғалімнің аты-жөні:
 Күні:

Сынып: 5-сынып

Сабақ 3-4

Қатысқандар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы Атам төрде отырады
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)

 

5.О1. Мәтіндегі негізгі ақпаратты анықтау

5.А2. Қазақша амандасу мәнері мен ұлттық этикет формаларын  пайдалану.

5.Ж4. Мәліметтерді  жинақтай отырып,  тақырып бойынша постер жасау.

Сабақтың мақсаттары

 

Барлығы: Мәтінің мәнін түсінеді, сөйлеу  арқылы, дәстүрлерді  ажыратады.

Көбі: Отбасындығы  дәстүрлерді түсінеді, ажыратады, таниды. Анық  сөйлеу  арқылы,   түсінгенін, постер арқылы көрсетеді.

Кейбірі: Мәтіннің мәнін түсінеді, ажыратады, сұрақтарға жауап  береді.

Бағалау критерийлері

 

Ауызша мәтін құрауда қазақша амандасу мәнерін дұрыс қолданады.

Ұлттық этикет формаларын қажеттілігіне қарай орынды қолданады.

Тілдік мақсаттар  төр- почетное место

қария- старик, старец, пожилой человек

қонақ-гость

төрлетіңіз- проходите, пожалуйста

үлкендер- взрослые, пожилой человек

Құндылықтарды дарыту Үлкенді кұрметтеуге, отбасылық дәстүрлерді ұғынуға тәрбиелеу.
Пәнаралық байланыс Өзін — өзі тану
АКТ қолдану дағдылары Кескіндер, суреттер
Бастапқы білім Отбасы дәстүрлері
Сабақ барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет Ресурстар
Кіріспе:

3 мин.

 

 

 

 

 

2-мин.

 

 

 

 

 

 

 

Жаңа сабақ

5-мин.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 мин

 

 

 

 

 

 

Сабақтың ортасы

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 мин

Амандасу.

Күннен , жерден  нәр  алған

Біз —  өмірдің  гүліміз.

Бүгінгі күннің  сәтінде

Сәтті  болсын күніміз -деп оқушылармен  сабаққа бейімдету психологиялық ахуал жасалды.

Ыстық орындық әдісі арқылы үй жұмысын тексеру

3   түсті  стикерлерді   сыныпқа  таратамын, сол  түскен  стикері  бойынша  сабақ  соңында  сабақты  өздері  қалай  түсінгендерін  білдіреді.

Сабақтың  критериалды  бағалау   түрлері  тақтада  ілініп  тұрды.

Суреттерді  тақтаға  шашыраңқы  түрде  іліп  қоямын. Көру  арқылы  оқушылармен  бірге   сабақтың  тақырыбын  анықтап  аламыз.

 

Суреттерді талдай отырып, сабақтың тақырыбы ашылады.

(Тақтада оқушыларға арналған оқу мақсаты жазылады.)

Оқылым  дағдысы.

1-  тапсырманы кезекпен  оқып, аударып  шығады. Тапсырманың  соңында сұрақтар  беріледі, сол  сұрақтарға  оқушылар оқылған  тапсырма  бойынша  жауап  береді.

Төр

Төр  қонақ бөлменің жоғарғы жағы. Ол жасы үлкен адамдар Қонақтар отыратын сыйлы орын. Қазақ үйге келген қонақты «төрлетіңіз» «төрге шығыңыз» деп отырғызып құрмет көрсетеді. Қазақ халқында дастарханға үлкендерден бұрын отыру ұят болып саналатын. Себебі алдымен ақ сақалды ата мен ақ шашты әжені сыйлап төрден орын береді .Үлкен кісілер көпті көрген сыйлы кісілер. Қазақта төріңнен қарт кетпесін деген сөз бар. Себебі қарт тілегін айтып, батасын береді.

Сұрақтар :

1.Төр қайда орналасқан ?

2. Қазақ халқы үйге келген қонақты қалай қарсы алған ?

3.Қонаққа қалай құрмет көрсеткен?

4.Қазақ халқы төрге кімді отырғызған?

5.Қазақта қарт туралы  қандай аталы сөздер бар?

6.Дастарханға  кім бата береді?

(Оқушылар  ауызша  жауап  бере  отырып, ішкі  уәжді  арттыра  түсенді.)

2-Тапсырма Суреттердің бірін тыңдап,            ауызша мәтін құрыңыз.

 

 

Мәтінде қазақша амандасу түрлері және ұсынылған сөздер мен сөз тіркестерін қажетінше пайдаланыңыз.

Ұсынылатын сөздер мен сөз тіркестері: шырағым, қарағым, көп жаса, жасың ұзақ болсын, мал-жан аман ба?

Дескриптор

— суреттерге таңдау жасайды;

— сурет бойынша ауызша мәтін құрайды;

— мәтінде қазақша амандасу түрлерін қолданады;

— сөздер мен сөз тіркестерін суретке қатыстырып ұлтық этикет формаларын қолданды.

Кері  байланыс

— нені білді, нені үйренді;

— не әлі де түсініксіз;

— қандай бағытта  жұмыс жүргізу  қажет.

 

3-тапсырма

Белсенді оқу әдісімен оқушылар шеңберде тұрады, мұғалім оқушыларға  тізбектей жеке -жеке сұрақтар қояды бір бірімен сұхбаттаса отырып  сұрақтарға жауап береді.

-Үйгекелген қонанақты қалай қарсы аласың?

-Қонақтарды дастархандағы дәмге қалай шақырасың?

-Дастаханға қандай тағам түрлерін қоясыңдар?

-Дастарханға шақырылған қонақтар қай жерге отырады ?

-Үй иелері қайда отырады?

-Сен қайда отырасың?

-Атаң қайда отырады?

4-тапсырма  «Ой толғау» өз ойыңызды  бос орынға  жазыңыз.

 

 

 

 

I.                   Сөздік жұмысы.

А) Алыңыз – возьмите                                                                   ә)  Беріңіз — дайте

Оқыңыз – читайте                                                                         Тыңдаңыз — слушайте

Ішіңіз – пейте                                                                                   Жазыңыз — пишите

Көріңіз – смотрите                                                                           Отырыңыз — садитесь

Зейнеткер – пенсионер

1)Мұғалім оқиды.

2)Оқушылар – қайталайды.

3)Жуан, жіңішке сөздерді ажырату.

4)Тән дыбыстарды айтқызу.

5)Сөз тіркесін құрау.

6)Сөйлем құрастыру.

7)Доппен ойнату. Сөздердің меңгеруін тексеру.

Бер + іңіз.

Ал + ыңыз.

Мәнерлеп оқимын.

Менің атым – Нұржан. Менің атам  бар. Олар ауылда тұрады. Ауылда қой, ешкі, сиыр бар. Атамның аты – Сәкен.  Мен атам мен әжеме көмектесемін, оларды жақсы көремін.Бізде қазақта атаны сыйлаймыз, ол міндетті түрде төрде отыру керек

  1. Оқушылар оқиды.
  2. Орыс тіліне аудару.
  3. Мазмұндау.
  4. Кім? не? сұрақтарына жауап беретін сөздерді жазғызу (тақта жұмысы).

 

 

 

 

 

Музыка ойналады

 

 

 

3 түрлі стикерлер

 

 

 

 

Отбасы, қариялар туралы суреттер кескіні

Сабақтың соңы

2 минут

 

Рефлексия

Мен … үйрендім.

Мен … білдім.

Маған  … қиын болды.

Қалыптастырушы бағалау: өте жақсы, жақсы, орташа.

Үйге тапсырма: «Атам төрде отырады» атты сөйлемдер жазып келу.

 

3 түрлі стикерлер

Қосымша ақпарат

 

Саралау – Сіз қосымша

көмек көрсетуді қалай

жоспарлайсыз? Сіз

қабілеті жоғары

оқушыларға тапсырманы

күрделендіруді қалай

жоспарлайсыз?

Бағалау — Оқушылардың

үйренгенін тексеруді

қалай жоспарлайсыз?

Пəнаралық байланыс

Қауіпсіздік жəне еңбекті

қорғау ережелері

АКТ-мен байланыс

Құндылықтардағы

байланыс

· · ·
Рефлексия

Сабақ / оқу

мақсаттары

шынайы ма?

Бүгін оқушылар

не білді?

Сыныптағы ахуал

қандай болды?

Мен жоспарлаған

саралау шаралары

тиімді болды ма?

Мен берілген

уақыт ішінде

үлгердім бе? Мен

өз жоспарыма

қандай түзетулер

енгіздім жəне

неліктен?

 

 

Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз.

Сол ұяшықтағы Сіздің сабағыңыздың тақырыбына сəйкес

келетін сұрақтарға жауап беріңіз.

Қорытынды бағамдау

Қандай екі нəрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?

1:

2:

Қандай екі нəрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?

1:

2:

Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымды

жетілдіруге көмектесетін не білдім?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пән: қазақ тілі және әдебиеті

Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі:

Мектеп:
Мерзімі: Мұғалімнің аты-жөні:
Сынып:5

Сапбақ 163-164

Қатысқандар:

Қатыспағандар саны:

 
Сабақ тақырыбы Ер есімі- ел есінде!
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) 5.3.12.1 Сөйлем түрлерін  құру барысында бас әріп пен сәйкес тыныс белгілерді (үтір, нүкте, леп белгісі, сұрақ белгісі) өз бетінше дұрыс қолдана біледі.
Сабақ мақсаттары ҚазақтіліндегінақтыхабарламаларарқылыҰлыОтансоғысыныңбатырларыментаныстыру. Есімдіктердің  түрлерінмеңгерту.
Жетістік критерийлері Оқушыныңтөменгіжетістігі(ОТЖ):тақырыпқақатыстыақпараттарбереді,ауызшасұрақтарғажау- апбереді.

Оқушыныңорташажетістігі(ООЖ):тақырыпаясындасыныптастарыментілдеседі,өзойынайтады.

Оқушыныңжоғарғыжетістігі(ОЖЖ):тақырыпқақатыстысыныптастарыменпікіралмасады,мәтін құрайд

Сөздік қор Мәтіндер жазу және оқу барысында оқушылардың сөздік қорлары молаяды. Үзіліс-перемена-turn, ойын-игра-game, дәліз-корридор-corridor, мәтін-текст-text, жазу-письмо-letter сөздерін үш тілде айтып үйренеді.
Құндылықтарды дарыту

 

Үзіліс кезіндегі іс-әрекетті бақылау барысында мектеп ішінде тәртіпті сақтау керектігін түсінеді, ойын барысында пәнге деген қызығушылықтары артады, жұмыс барысында өзара көмекке ұмтылады.
Пәнаралық байланыстар Сергіту жаттығуларын жасау кезінде дене шынықтыру және музыкамен байланыс болады. Фотосуретке түсіру кезінде өнер пәнімен байланыс жүзеге асады.
АКТ Үзіліс кезінде түсірілген фотосуреттер слайд арқылы көрсетіліп, талқыланады.
Алдыңғы меңгерілген білім «Үзілісте» тақырыбы бойынша әңгімелеп және сөйлем түрлерін ажырата отырып, шағын мәтіндер жазды.
Сабақ барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері Сабақта жоспарланған іс-әрекет 

 

Ресурстар
Сабақтың басы

10 минут

(Ұ) Ойын «Сөздерді сәйкестендір» Оқушылар ойын-игра-game, дәліз-корридор-corridor, оқушылар-ученики-students, үзіліс-перемена-turn, мәтін-текст-text, жазу-письмо-letter сөздерін сәйкестендіреді.

 

Мұғалім ұйымдастыру кезеңінде «Жүректен-жүрекке» тре- нингін өткізеді. Оқушыларға А4 парағын таратып береді.

Жақсы сөз — жанды жадыратар. Мұғаліммен бірге параққа жақсы сөздер жазады. Сабақ соңында талданады.

Үй тапсырмасын тексереді. Кемшіліктерді анықтайды, түзетеді,  бағалайды.

 

 

 

 

 

 

Үш тілде жазылған қима сөздер
Сабақ ортасы

25 минут

(Ұ) Оқушылар шеңберде отырып, үзіліс кезінде көрген іс-әрекеттер туралы әңгімелейді….Оқушылардың жаңа сабаққа деген қызығушылығын ояту мақсатында интерактивті тақтадан тақырыпқа қатысты дайындаған слайдтарды көрсетеді, Ұлы Отан соғысының батырларымен таныстырады.

1.Сөздікпенжұмыс.А)Мұғаліминтерактивтітақтадантақы- рыпқақатыстыжаңасөздерментаныстырады,аудармасын айтады.Олардыоқиды,оқушыларғақайталатады.

2. Мәтіналды жұмыс. А) Айтылым. Жазылым. Оқулықтағы 1-тапсырманы орындатады.

Ә)Жазылым.Дұрыс,сауаттыжазуғамашықтандыруүшін 2-тапсырманыорындатады.

3. Тілдік бағдар. Есімдіктердің түрлерін меңгертеді.

3.Мәтінменжұмыс.А)Тыңдалым.Оқылым.Мәтіндімәнерлеп, дұрысоқуғамашықтандыруүшін3-тапсырманыорындатады.

Ә)Айтылым.Дұрысайтуға,жаңаақпараттықабылдауғама- шықтандыру үшін 4, 5-тапсырманы орындатады.

4. Сергіту сәті. Күнделікті сергіту жаттығуын жасатады.

5.Мәтінсоңыжұмыс.А)Жазылым.Оқулықтағы7,11-тапсыр- маныорындатады.«Бұлқайесімдіктер»логикалықойынын ұйымдастырады.

Ә)Айтылым.Дұрысайтуға,жаңаақпараттықабылдауғама- шықтандыру үшін 8, 9-тапсырманы орындатады.

Аты аңызға айналған қазақ елінің ақиық қыраны Бауыржан Момышұлының қайталанбас ғажайып сырға толы өмірімен көркем туындыларына арналған «Ұрпақ айтар сексен мен жүздігімді, тарихтың қойнауынан сөз келгенде» атты өлең шумақтармен өрнектей отырып «Ерліктің ерен үлгісі-Бауыржан ата» туралы қысқаша мәлімет бере кетсек.

Атамыз 7 жылдық мектепті бітіргеннен кейін біраз уақыт мұғалім болған.1941- жылы Екінші дүниежүзілік соғыс басталысымен, Бауыржан даңқты генерал майор И.В.Панфиловтың басшылығымен Алматы маңында жаңадан жасақталған 316-атқыштар дивизиясының құрамында майданға аттанады.

1-  «Мен таулықпын» өлеңімен Ұлжан мен Әсемгүлді ортаға шақырамыз.

Өр едің өліссең де беріспеген,

Ел едің еншісінде бөліспеген,

Зар мұңның әні барма сен айтпаған

Тағдырдың зәрі барма сен ішпеген,-деп

Бауыржан атамыз 5 рет қоршауды бұзып-жарып шыққан.7 рет жарақатанып 3 рет контузия алған.Мәскеу түбіндегі шайқастағы ерлігі сол кездің өзінде Одақ көлемінде аңыз болып таралған

Ердің де ері бар,сондай еңіреген ерлерден кем түспеген шығыстың қос жұлдызы Мәншүк пен Әлия.

Әлия,Мәншүк- қайсар қызы қазақтың,

Ерлігіне таңданатын ғажап тым.

Солар төккен қызыл қанның арқасы,

Қазақстан аспанында азат күн.

Желбірейді бейбітшілік жалауы,

Орындалып жас ұрпақтың қалауы

Әлия,Мәншүк жүрегі боп жанып тұр,

Мәңгілік от ескерткіші алауы.

Тыңдалым. Оқылым. Жаңа сөздерді тыңдайды,  қайталайды.

Айтылым. Дұрыс айтылуымен ауызша жаттығу жүргізеді.

Айтылым. Жазылым. Суреттер бойын- ша әңгімелейді.

Жазылым. Шағын әңгіме құрайды.

Есімдіктердің  түрлерін меңгереді.

Тыңдалым. Оқылым. Мәтінді тыңдайды, оқиды.

Айтылым. Сұрақтарға жауап береді, халқымыздыңбастанкешкенеңауыр күндері мен қазіргі күндерді салы- стырыпайтады.

Сергіту жаттығуын жасайды.

Жазылым. Ойын шартын орындайды затесімдерменсанесімдердітауып жазады.

Айтылым. Сұрақтарға жауап береді,

«Жалғасынтап»ойыныныңшартынорындайды.

 

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=6JAdbNkc970

 

Қағаздан жасалған тыныс белгілері

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=5GNjDy03aIc&list=RDeR7kCG3I8iA&index=4

 

 

Сабақтың соңы

5 минут

Оқулықтағы  10-тапсырманы орындатады.

Диаграмма  толтырады.

«Сөздерден әңгіме құрау» тәсілі бойынша ойсергек ұйымдастырады. Оқушылардың әрқайсысына бір-бір сөзденойлауларынтапсырады,бірнешесекундтанкейінол

сөздерді тақтаға жазғызады (жалпы саны 15-20 сөздей болу керек).

Сөздердітақтағажазады, шағынтоптаросысөздердентақырыпқақатыстыауызшаәңгімеқұрастырады.

Рефлексия

Оқушылар фотосуреттерді сөйлейтін қабырғадағы ережелердің қасына іледі.

 

 

 

 

 

 

 

 

Дифференциация – оқушыларға көбірек қолдау көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай тапсырмалар қоюды жоспарлап отырсыз? Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін  тексеру жоспарыңыз? Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы

 

Оқушылардың әр жауаптарына мадақтаулар айтылып, қолдау көрсетіледі.

Қабілеті жоғары оқушылар жазу кезінде басшылық жасайды

— фотосуреттер бойынша шағын мәтін құруы;

— жазу кезінде тыныс белгілерін дұрыс қоюлары бағаланады. Сондай-ақ, өзара бағалау жүргізіледі.

Сергіту сәті өткізіледі.

Дене сымбатын сақтау үшін оқу мен жазу кезінде денені түзу ұстап, партаға дұрыс отыру, жазу мен дәптер арақашықтығы 30-35 см болуы ескертіледі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі:

.

Мектеп:

 

Күні: Мұғалімнің аты-жөні :
Сынып: 5

Сабақ 165-166

Қатысқандар:

Қатыспағандар саны:

 
Сабақ  тақырыбы Қазақ солдаты- соғыс туралы көркем шығарма
Осы сабақта қолжеткізілетін оқу мақсаттары (оқубағдарламасынасілтемеу) ТАстарлы мағынаны болжау

 

Сабақ

мақсаттары

Тақырыпқақатыстынақтыайтылғаншағынхабарламалардықолдануарқылыжазушытуралыақ- паратберу.

Жаңатақырыпаясындақазақтілінентүрлітілдіктапсырмалардыорындатуарқылышығармашы- лыққабаулу

Жетістік критерийлері Оқушыныңтөменгіжетістігі(ОТЖ):тақырыпқақатыстыақпараттарбереді,ауызшасұрақтарғажау- апбереді.

Оқушыныңорташажетістігі(ООЖ):тақырыпаясындасыныптастарыментілдеседі,өзойынайтады.

Оқушыныңжоғарғыжетістігі(ОЖЖ):тақырыпқақатыстысыныптастарыменпікіралмасады,мәтінқұрайды.

Сөздік қор

 

Оқушылар сөздік қорларын қолдана отырып, қарапайым мәтіндер, өлеңдер  құрастырады.
Құндылықтарды

дарыту

 

 

·         Сыйластық

·         Еңбек және шығармашылық

·         Жауапкершілік

Пәнаралық

байланыстар

дүниетану,математика.
Алдыңғы меңгерілген білім

 

5-бөлім оқушылардың 54-сыныпта және 5-бөлімде алған білімдеріне негізделіп құрылған. Оқушылар бағытталған және бірлесіп жазу әдістерімен  таныс болып, әңгімені ретімен айта білуі тиіс.
Сабақбарысы
Сабақтың

жоспарланған

кезеңдері

Сабақта жоспарланған іс-әрекет

 

Ресурстар

Сезіммүшелерініңсуреттері

Сабақтың

басы

 

Ұйымдастыру кезеңі. Психологилық  ахуал.Оқушыларды шеңберге шақыру.

-Балалар, күннің шуағын көргенде сендер не сезесіңдер?

— Көңілің көтеріледі. Күнге қуанамыз. Күн бізге жылу береді. Сәулесін төгеді. Күн шыққан кезде жарық болады.

-ОСЫ КҮННІҢ ШУАҒЫ БІЗГЕ ДЕ ТҮСІП ТІЛЕК ЖОЛДАПТЫ.

-СОНДЫҚТАН, бәрің бір-біріңіздің қолдарыңыздан ұстап, тақтада жазылған тілекті оқып шығыңдар.
Арайлап шықты жаңа күн
Шуағын шашып баршаға
Кәне досым, күлімде
Шаттық орнасын жүзіңде

Сыныпта жақсы көңіл-күй орнатып, балалардың назарын сабаққа аудару. Оқушылар жұпта тұрып, бір-біріне сәттілік тілейді.

Қызығушылықты ояту.Мына сурет бойынша не айтуға болады? Оқушылардың жауаптарын тыңдау.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сабақ

ортасы

 

 

Оқушылардың жаңа сабаққа деген қызығушылығын арттырумақсатындаойшақырусұрақтарынқояды:—Ба- лалар, Ғ.Мүсірепов жайлы не білесіңдер? Оның қандай шығармалары  бар?

Сөздікпенжұмыс.А)Мұғаліминтерактивтітақтадантақы- рыпқақатыстыжаңасөздерментаныстырады,аудармасын айтады.Олардыоқиды,оқушыларғақайталатады.

Мәтіналды жұмыс. А) Оқылым. Оқулықтағы 1-тапсырманы орындатады

Ә)Айтылым.Дұрысайтуға,жаңаақпараттықабылдауғама- шықтандыру  үшін  2-тапсырманыорындатады.

Б)Жазылым.Дұрыс,сауаттыжазуғамашықтандыруүшін3, 4-тапсырманыорындатады.

3.Мәтінменжұмыс.А)Тыңдалым.Оқылым.Мәтіндімәнерлеп, дұрысоқуғамашықтандыруүшін5-тапсырманыорындатады.

Ә) Оқылым. Оқулықтағы 6-тапсырманы орындатады.

4. Сергіту сәті. Күнделікті сергіту жаттығуын жасатады.

Шығармадағы оқиға орны – Гурьев қаласы. (Атырау қаласы).

Қазақ солдаты — роман

Қазақ солдаты – Ғабит Мүсіреповтің 1945 жылы «Қазақ батыры» деген атпен жарыққа шыққан, 1950 жылы қайта өңделіп, толықтырып жазылған романы.

Қысқаша мазмұны

«Қазақ солдаты» романы майдан шындығы туралы көрініс тапқан патриоттық тақырыптағы туынды. Бұл шығарма бүкіл қазақ әдебиетінің проза саласында екінші дүниежүзілік соғыс тақырыбына арналған тұңғыш туынды және жазушы Ғабит Мүсіреповтіңтұңғыш романы. Шығарма қазақ әдебиетіндегі соғыс тақырыбында жазылған таңдаулы шығармалардың санатынан лайықты орнын алған аса елеулі еңбек болды. Соғыс кезіндегі халықтың басқыншыларға қарсы патриоттық сезімі мен күресін шынайы бейнелеген романда жазушы өзіндік шығармашылық өрнекпен отты жылдардың көркем шежіресін жасады. Нақтылы кейіпкерлердің жинақталған бейнесі арқылы бүкіл халықтың, елдің ерлік бітімін көрсетті. Сонымен қатар романда тұңғыш рет әр түрлі ұлттағы Халықтардың бауырмалдық достығын көрсетілді. Жауынгерлердің өшпес ерлігі, еліне, жеріне деген патриоттық сезімі сипатталды. Романның бірінші бөлімінде Қайрош Кеңестік тәрбие көрген азамат, оның жастық шағы, өсіп, ер жетуінде өмірде жолын тауып, оқу іздеп қалаға қашуы айқын бейнеленеді. Соғыс кезіндегі жауынгерлердің өмір шындығы ғана емес, сонымен қатар қарапайым халықтың тұрмыс-тіршілігінен көрініс береді.

 

Кейіпкерлер:

        Қайрош – романның басты кейіпкері. Ол — Кеңес Одағының батыры Қайырғали Смағұлов болып табылатын Қайрош Сарталиев. Ол 1941 – 45 жылдардағы соғысқа бастан-аяқ қатысып, Кеңес Одағының батыры атағына ие болған адам. Романда өзінің батырлығымен, ержүректілігімен, қайтпас қайсар мінезімен ерекшеленеді. Ол тек шыншылдықты, әділдік пен адалдықты қалайтын жауынгерлердің бірі. Ол туған жері есіне түскен сайын қанаттанып, көкке жүзгендей болады. Алайда соғыс оның өмірінде үлкен із қалдырады. Содан бері ол Қайрош Сарталиев алған бетінен қайтпайтын, бірбеткей жан болып қалады.

Шеген – дене бітімі сымбатты келген Қайроштың алғаш қалаға келгендегі достарының бірі.

Бораш — өнерге жаны жақын, әсемдік атаулыға құштарлығы жоғары Қайроштың достарының бірі.

Анасы , Мария, апай, милиционер, базаршы әйелдер.

 

Композициялық құрылымы:
1. Шығарманың басталуы – Қайроштың қалаға қашуы
2. Шығарманың байланысы – Қайроштың Шегенмен, Борашпен танысуы, достасуы
3. Шығарманың дамуы – Тамақ  табу үшін базар халқына өнер көрсетуі
4. Шығарманың шиеленісуі – Милиционердің балаларды қууы.
5. Шығарманың шарықтау шегі — Қайрошты балалар үйіне тапсыруы.
6. Шығарманың аяқталуы – Қайырғалидің балалар үйінде қалуы, оқуға ниет білдіруі

Айтылым. Суретке қарап жауап береді.

Жазылым. Қосымшаларды жазады,диаграмма толтырады.

Тыңдалым. Оқылым. Мәтінді тыңдайды, түсініп оқиды.

Оқылым. Мәтінге сүйеніп, ақпараттың дұрыстығын  тексереді, түсіндіреді.

Сергіту жаттығуын жасайды.

Жазылым. Көп нүктенің орнына қажетті есімдіктерді қойып жазады.

 

 

 

(Т) Әр топқа суреттің белгілі бір бөлігімен жұмыс істеуді тапсыру. Оқушылар көріністегі әңгімені ойдан шығаруы тиіс.

«Түртіп алу» /INSERT/ стратегиясы бойынша анықтайсыңдар.Келістік пе?

«V» -білемін «+» -білмеймін «-»- мен үшін жаңа ақпарат «?»- мені таң қалдырды
       

 

 

 

 

 

Сабақтың

соңы

 

Оқулықтағы  9-тапсырманы орындатады.

Айтылым.  Диалог құрайды.

Оқулықтағы  10-тапсырманы орындатады

Бағалау. «Бес саусақ» стратегиясы бойынша.

.

Алақанды  бояңдар:

— бас бармақ — суретті талқылауға үйренсең;

— сұқ саусақ- сабақта қызық болса;

— ортаңғы саусақ- сурет бойынша әңгіме құрастыру ұнаса;

— аты жоқ саусақ-сабақта қиын болса;

— кішкентай саусақ- сабақ қызықсыз болса.

Дифференциа

ция –

Қабілеті жоғары оқушыларға топтық жұмыс барысында сурет бойынша сұрақтар дайындауға тапсырма  беру

Қабілеті орта оқушыларға дайын сурет беріп,сол бойынша әңгіме құрастыру.

Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін  тексеру жоспарыңыз?

Егер төмендегі жетістік критерийлерін орындаса, оқушы оқу мақсатына жетеді

 

 

 

·         мәтіннен көп мағыналы сөздерді таба алады және оны сөйлеу барысында

орынды қолданады;

·         мәтіндегі сөздер мен сөз тіркестерінің мағынасын түсінеді.

 

Топтық тапсырмада жауаптарын бақылау арқылы оқушылардың диалогқа қандай дәрежеде қатысқанын бағалау. Осы деректер келесі талқылауларды жоспарлауда қолданылады.

Денсаулық және қауіпсіздік техникасы

ның сақталуы

 

Сабақ бойынша рефлексия

Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме?

Жеткізбесе, неліктен?

 

   
 

 

 

 

 

Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі: Мектеп:
Күні: Мұғалімнің аты-жөні :
Сынып: 5

Сабақ 167-18

 

Қатысқандар:

Қатыспағандарсаны:

 
Сабақ тақырыбы

 

 

 

Бала Қайроштың қалаға кетуі
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтемеу) 5.2.1.2 оқудың түрлерін (буындап оқу, жиі кездесетін сөздерді тұтас оқу, түсініп оқу) қолдану
Сабақ мақсаттары Барлық оқушылар: 

Тақырыпқақатыстынақтыайтылғаншағынхабарламалардықолдануарқылышығармакейіпкер- леріжайлыақпаратберу.

Көптеген оқушылар:

оқудың түрлерін (буындап оқу, жиі кездесетін сөздерді тұтас оқу, түсініп оқу) қолданып сұрақтар құрастырып, жауап бере алады.

Кейбір оқушылар:

оқудың түрлерін (буындап оқу, жиі кездесетін сөздерді тұтас оқу, түсініп оқу) қолданып сұрақтар құрастырып,жауап беріп,өз ойын дәлелді түрде түсіндіре алады.

Жетістік критерилері Оқушыныңтөменгіжетістігі(ОТЖ):тақырыпқақатыстыақпараттарбереді,ауызшасұрақтарғажа- уапбереді.

Оқушыныңорташажетістігі(ООЖ):тақырыпаясындасыныптастарыментілдеседі,өзойынайтады.

Оқушыныңжоғарғыжетістігі(ОЖЖ):тақырыпқақатыстысыныптастарыменпікіралмасады,мәтін құрайды

Сөздік қор Жұрнақ пен жалғау

 

Құндылықтарды дарыту Ұжымда топтық ,жұптық жұмыс барысында досының сөзін тыңдауға пікір алмаса білуге үйрету.
Пәнаралық байланыстар Дүниетану сабағымен баланыс орнайды.
Алдыңғы меңгерілген білім

 

Сұхбат аламын.

 

 

Сабақ барысы

Сабақтың жоспарланған кезеңдері Сабақта жоспарланған іс-әрекет

 

Ресурстарқағаз, желім, фломастер
Сабақтың басы

 

Ұйымдастыру.

(Ұ) Психологиялық дайындық

Біз бақытты баламыз
Ойнап күліп аламыз
Жетілсін деп санамыз
Оқып білім аламыз

«Ыстық алақан» тренингі. Оқушылармен сәлемдеседі, түгендейді.

Оқушылар бір-бірімен қол алып, амандасады. Бір-біріне жақсы тілек- тер айтады.

Үй тапсырмасын тексереді. Кемшіліктерді анықтайды, түзетеді,  бағалайды.

Тапсырманы айтады, тақырып бойын- ша сұрақтарға жауап береді.

 

 

 

Сабақ ортасы

 

Оқушылардыңжаңасабаққадегенқызығушылығынарттыру мақсатында шығармадан үзінді оқиды, ой шақыру сұрақ- тарынқояды:—Балалар,Қайрошжайлынеайтасыңдар?

Кейіпкердісипаттапберіңдерші. Кластерқұрғызады

Шығармадағы басты кейіпкер – Қайрош (Қайырғали Смағұлов) — өмірде болған адам.

Әкесінен ерте айырылған Қайырғалиды анасы Биғайша өзі өсіріп, жастайынан білім алуға құштар оның жолына еркіндік береді. Оралда оқып, елге оралған Қайырғали 1939 жылы әскер қатарына шақырылып, сол жақтан Отанын жаудан қорғауға соғысқа аттанады. Ал 1943 жылы қарашада Керчь түбіндегі майданда көрсеткен ерен ерлігі үшін Қ.Смағұловқа Кеңес Одағының Батыры атағы беріледі. 1945 жылы елге оралады. Өмірінің соңғы күніне дейін жас ұрпаққа білім берген батыр аға республикамыздың өзге аймақтарында жазушы Ғ.Мүсіреповтің «Қазақ солдаты» романының бас кейіпкерінің прототипі ретіңде жастармен кездесіп, олардың жүректерінде Отанға деген сүйіспеншілік пен адамгершілік деген зор қасиеттің ұялауына себепкер болды. Біз танысқан «Жаңа достар» әңгімесінен бала Қайрош, бақташы Қайрош, оқушы Қайрошты көреміз.

 

 Түсінік  тексеру:

Сұрақ жауап

1.      Шығарма  оқиғасы  кімнің  атынан баяндалады?

2.      Роман  қай  кездегі  өмірді  суреттеп  отыр?

3.      Қайрош  қалаға  кіммен  және  неге  қашып  келеді?

4.      Жайық  өзені, Каспи  теңізі  көріністері  мен  Қайроштың  көніл  күйінде  қандай  ұқсастық  бар?

5.      Шеген мен  Бораштың  сыртқы  кескін – келбетін, мінез – құлқын, іс – әрекетін, тұрмыс – жайын  суреттейтін  көріністерді  мәтіннен  табыңдар. Шегеннің  портретін  ашу  үшін  жазушы  қандай  теңеулерді  қолданған?

6.      Шеген  Қайрошқа  неліктен  сеніммен қарайды, оған  қандай  қамқорлық  жасалы, қандай  шарт  қойды? Балалар күнкөріс  жолында  не  істеді?

7.      Қайрош  балалар  үйіне  қалай  әікелінді?

8.      Қайрош  ана  құшағында  қандай  шаттық  сезімге  бөленді?

9.      Қайрош  шешесімен  бірге  ауылға  қайтып  кетпей, неге  балалар  үйінде  қалды? Ол  нені  арман етеді? Апасы  оған  қандай  аманаттар  тапсырды?

10.  Шығарманы  ең басты – басты  мәселелер  бойынша  бөлімге  бөліп, әр  бөлімге  лайық  ат  қойыңдар.

11.  Шығармада  жазушы  қолданған  мақал – мәтелдерді  дәптерлеріңе  теріп  жазыңдар. Осы  нақыл  сөздердің  оқиғаға  қандай  қатысы  бар  екенін  анықтаңдар.

12.  Жазушының  табиғатты суреттеу шеберлігіне ықылас  аударыңдар.

Сөздікпенжұмыс.А)Мұғаліминтерактивтітақтадантақы- рыпқақатыстыжаңасөздерментаныстырады,аудармасын айтады.Олардыоқиды,оқушыларғақайталатады.

2.Мәтіналдыжұмыс.А)Айтылым.Дұрысайтуға,жаңаақ- параттықабылдауғамашықтандыруүшін1-тапсырманы орындатады.

Ә)Жазылым.Дұрыс,сауаттыжазуғамашықтандыруүшін 2-тапсырманыорындатады.

3.Мәтінменжұмыс.А)Тыңдалым.Оқылым.Мәтіндімәнерлеп, дұрысоқуғамашықтандыруүшін3-тапсырманыорындатады.

Ә)Жазылым.Дұрыс,сауаттыжазуғамашықтандыруүшін 4-тапсырманыорындатады.

Кейіпкерлердің сөздерін табу :қай кейіпкердің сөзі екенін анықтаңдар. Шығарма кейіпкерлерінің сөзі.
1.«Анау ағасы, мынау інісі екен…» деген ойдың келуі-ақ мұң екен, Айдаш есіме түсіп кетіп, жалғызсырай бастадым. Иегім кемсеңдеп, бет-аузым бұзыла бастады.
2. «Қайырғали, Қайрөш, Қайрушке» деп, орысша-қазақша оңды-солды бұрмалап көрді де:
— Атың ат емес екен…. Сендей жеке батырға түк лайығы жоқ…. Бүгіннен бастап Костя боласың!
3.- Уай, мынауың болмайды, -деді, түсінемісің дегендей көзіме қадала қарап.- Ең алдымен адамға бас керек. Онсыз өмір оған молданың көрінен де қараңғы болады.
4. – Соқаның үстіне құлап түстім…. Шеген ағам жазды ғой әйтеуір…. енді бір айда жүруге жарайсың дейді….. Балық майынан жазылды. Тіпті жазылып калып еді, әнеугүні «дегдом» ұстап ала жаздап, содан қашқанда тағы бүлдіріп алдым,-деді.
5. – Сенің ешбір жерің ауырған жоқ. Өтірік бақырасың!
6. – Қарағым-ау, өзің оқу іздеп келіп, қайдағы бәлеге қайдан кез болып кеттің, ә! Көшеде мені бір көрмедің бе? Аға, оқу іздеп келіп ем десең ғой, мен сені тұп-тура детдомға апарып тапсырамын. Әй, ақымақ бала!…. Шешеңе де хабар берем…. Оқуға да кіргізем,
7. –Көресіз бе, балаңыз қандай ақылды. Оқу оқығысы келеді,

 

Тыңдалым. Оқылым. Жаңа сөздерді тыңдайды,  қайталайды.

Айтылым. Дұрыс айтылуымен ауызша жаттығу жүргізеді.

Айтылым. Сұрақтарға жауап береді.

Жазылым. Диаграмма жасайды,шағын мәтін құрап жазады.

Тыңдалым. Оқылым. Мәтінді тыңдайды, түсініп оқиды.

Жазылым. Есімдіктерді теріп жазып, сөйлем құрайды.

Айтылым. Семантикалық картаны толтырады,  түсіндіріп айтады.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оқулық:

 

http://massaget.kz/layfstayl/sport/tulalar/50/

Презентация  дидактикалық  материалдар

Сабақтың соңы

 

Оқулықтағы  8-тапсырманы орындатады.

 

Айтылым. Суреттегі кейіпкерлерді айтады.

«Батырлар»  сөзіне  кластер құрғызады.

Кластер құрады.

 

Кері байланыс:

Бәрін жақсы түсіндім деген оқушы №1, әлі де сұрақтарым бар деген оқушы №2, ешнәрсе түсінбедім деген оқушы №3 суретті көтеру арқылы сабаққа кері байланыс жасайды.

 

 

Дифференциация – оқушыларға көбірек қолдау көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай тапсырмалар қоюды жоспарлап отырсыз? Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін  тексеру жоспарыңыз? Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы

 

Дифференциация іріктелген тапсырмалар, нақты бір оқушыдан күтілетін нәтижелер, оқушыға дербес қолдау көрсету, оқу материалдары мен ресурстарын оқушылардың дербес қабілеттерін есепке ала отырып іріктеу (Гарднердің жиындық зият теориясы) түрінде көрінуі мүмкін.

Дифференциация уақытты ұтымды пайдалануды есепке ала отырып, сабақтың кез келген кезеңінде қолданыла

Отбасы және белгілі бір тұлғаның өмірі жайында кітаптар мен өмірбаяндар топтамасын жасау тапсырмасы дифференциациялық тапсырма ретінде ұсынылады.

Бұл бөлімде оқушылардың сабақ барысында үйренгенін бағалау үшін қолданатын әдіс-тәсілдеріңізді жазасыз.

Мәтінді түсініп оқуын қадағалау.Таныс емес сөздермен жұмыс жасауын , отбасы және белгілі бір тұлғаның өмірі жайында кітаптар мен өмірбаяндар топтамасын жасау тапсырмаларын орындау барысын бақылау  арқылы оқушыларды бағалау жұмысы жүргізіледі.

 

Денсаулық сақтау технологиялары.

Сергіту сәттері мен белсенді  іс-әрекет түрлері.

Осы сабақта

Қауіпсіздік техникасының ережелерінен қолданатын тармақтар

Сергіту сәттерін ұйымдастыру

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Қазақ тілі және әдебиеті

Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі:

 

Мектеп:
Күні:                                                                            Мұғалімнің аты-жөні :
Сынып: 5

Сабақ  169-170

Қатысқандар:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың  тақырыбы Батырдың балалық шағы
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (ОБ сілтеме) 5.2.3.1 Сөз, сөйлемдердің ара жігін анықтайды сөздік қорын толықтырады;

5.2.4.1   Өз тәжірибесімен байланыстыра отырып, оқиғалар, кейіпкерлер туралы сұрақ қоя біледі және пікір айта бастайды;

5.1.5.1 Орынды сөздік қорды қолданып, өз идеялары мен сезімдерін бейтаныс жағдаяттарда түсіндіреді.

Сабақтың  мақсаттары .Тақырыпқақатыстынақтыайтылғаншағынхабарламалардықолдануарқылышығармакейіпкерлері жайлыақпаратберу
Жетістік критерийлері Оқушыныңтөменгіжетістігі(ОТЖ):тақырыпқақатыстыақпараттарбереді,ауызшасұрақтарғажауап береді.

Оқушының орташа жетістігі (ООЖ): тақырып аясында сыныптастарымен тілдеседі, өз ойын айтады.

Оқушыныңжоғарғыжетістігі(ОЖЖ):тақырыпқақатыстысыныптастарыменпікіралмасады,мәтін құрайды.

Сөздік қор

 

Әдептілік, мектеп ережесі, үзіліс кезіндегі ереже, оқушы міндеті, ақылды , байсалды , сыпайы , әдепті , алғыр , білгіш, ізетті , мейірімді, бауырмал, кішіпейіл, тілалғыш,білімді, әдемі, талапты, сүйкімді, шыншыл, қайратты, ақкөңіл, еңбекқор, қайырымды, әділетті, намысшыл, адал, сыйлы, шыдамды,батыр.
Құндылықтарды дарыту

 

 

Мектептегі, үзіліс кезіндегі ережелерді сақтай отырып, оқушы бойында әдептілік, мәдениетті болу, сыйлау және  зияткерлік әдептері қалыптасады.
Пәнаралық                      байланыстар Белсенді тақтадан суретті қарау арқылы АКТ пәнімен байланыс, музыка желісімен сергіту сәтін орындау арқылы музыка пәнімен байланыс, үзіліс кезіндегі ережелерді, әдептілік арқылы өзін – өзі тану пәнімен байланысады.
Алдыңғы меңгерілген білім «Әңгіме оқуды дамыту» тақырыбы бойынша мәтіндермен жұмыс орындалған.Суретке қарап көріністі әңгімелей алады.
АКТ қолдану дағдылары Сабақ барысында таныстырылым көрсеткенде қолданылады, әдептілік ережесін қарастыруда өзін – өзі тану пәнімен байланыс орнайды.
Сабақ барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері Сабақта жоспарланған іс-әрекет

 

Ресурстар
Сабақтың басы

1 – 8 минут

(Ұ)Шеңбер құру.Алдымен балалар өзіне сәйкес келетіндей, әдептілік мінез – құлыққа  байланысты сөздерді таңдап, соған өз атын тіркеп айту керек.

«Ыстық алақан» тренингі. Оқушылармен сәлемдеседі, түгендейді.

 

Оқушыларбір-біріменқолалып,аман- дасады. Бір-біріне жақсы тілектер айтады.

Үй тапсырмасын тексереді. Кемшіліктерді анықтайды, түзетеді,  бағалайды.

Үй тапсырмасын сұрау: Ғ.Мүсіреповтің өмірі мен шығармашылығын, «Жаңа достар» әңгімесін оқып келу.  

Қызығушылығын ояту. «Дискуссиялық    карта»

1.Ғ.Мүсірепов 1902 жылы дүниеге келді ме?

2. Әңгіме «Екі ақсақ,бір желаяқ – үш боздақ, енді базарға қарай бет алдық» деп басталады ма ?

3. «Жаңа достар» «Қазақ солдаты» романынан үзінді ме ?

4. Оның болмайды, Костя! Оқу керек деген Шеген бе?

5.Ғ.Мүсірепов Солтүстік Қазақстан облысының Жамбыл ауданында дүниеге келген бе?

6.Әңгімеде Ұлы Отан соғысы кезеңіндегі Балалар өмірі суреттеле ме?

7. «Қазақ батыры» «Қазақ солдаты»романының бұрынғы атауы ма?

8.Ғ.Мүсірепов әңгіме жазудың Бейімбеттен кейінгі шебері ме ?

9.Зытып келем, зытып келем. Артыма қарай – қарай зытам… әңгіме осылай аяқтала ма ?

10. Қайрош бейнесі Кеңес Одағының батыры Қайырғали Смағұлов бейнесі ме?

 

 

Тапсырманы айтады, тақырып бойынша сұрақтарға жауап береді

 

Әдептілік мінез – құлыққа байланысты сөздер.

Сабақ ортасы

9 – 35 минут

 

Оқушылардың жаңа сабаққа деген қызығушылығын арттыру мақсатында шығармадан үзінді оқиды, ой шақыру сұрақтарын қояды: — Балалар, Қайрош қандай жаңа достар тапты?

.Сөздікпенжұмыс.А)Мұғаліминтерактивтітақтадан тақырыпқақатыстыжаңасөздерментаныстыра-

ды,аудармасынайтады.Олардыоқиды,оқушыларға қайталатады.

2.Мәтіналдыжұмыс.А)Айтылым.Дұрысайтуға,жаңаақ- параттықабылдауғамашықтандыруүшін1-тапсырманы орындатады.

Ә) Оқылым. Оқулықтағы 2-тапсырманы орындатады.

3.Мәтінменжұмыс.А)Тыңдалым.Оқылым.Мәтіндімә- нерлеп,дұрысоқуғамашықтандыруүшін3-тапсырманы орындатады.

Ә)Жазылым.Дұрыс,сауаттыжазуғамашықтандыруүшін 4-тапсырманыорындатады.

Б)Айтылым.Дұрысайтуға,жаңаақпараттықабылдауға машықтандыру  үшін  5-тапсырманыорындатады.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Музыка ырғағымен орындалатын сергіту сәті

https://www.youtube.com/watc

 

 

 

 

 

Тыңдалым. Оқылым. Жаңа сөздерді тыңдайды,  қайталайды.

Айтылым. Дұрыс айтылуымен ауызша жаттығу жүргізеді.

Айтылым. Сұрақтарға жауап береді.

Оқылым. Мәтінді оқиды, Қайроштың жаңа достарын диаграммаға түсіреді.

Тыңдалым. Оқылым. Мәтінді тыңдайды, түсініп оқиды, тақырып қояды.

Жазылым. Сөйлем құрайды.

Айтылым. Қайрош жайлы қосымша ақ- парат жинайды.

Сергіту жаттығуын жасайды.

Жазылым. «Кубизм» әдісін қолданып, Қайрош пен Шеген туралы жазады.

Оқулықтағы  7-тапсырманы орындатады.

Айтылым.

«Мағынаны ашу» стратегиясы бойынша мәтіннің мазмұнын айтып береді.

 

 

Сабақтың соңы

5 – 10 минут

 

Формативтібағалау.«Шағыншолу»тәсіліменпарақ- шалартаратады.

Тақырып аясында өзінің есінде қалған сөздерін,сөйлемдерінпараққажазады.

«Менің сүйікті кейіпкерім» тақырыбында эссе жазу.

Дифференциация – оқушыларға көбірек қолдау көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай тапсырмалар қоюды жоспарлап отырсыз? Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін  тексеру жоспарыңыз? Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы

 

Қабілеті жоғары оқушылар берілген мақалдардың жалғасын бірден тауып, дұрыс айтып, ережелерді жаза алады. топтық тапсырмада жауаптарын бақылау арқылы оқушылардың сабаққа  қандай дәрежеде қатысқанын бағалау, тақырыпқа сай  қажет сөздерді таңдай алу, қажетті сөздерді дұрыс  қолдана білуі.

 

Оқушылармен сергіту сәтін өткізу арқылы денсаулығын қадағалауға және сабақ барысында қауіпсіздік техникасын сақтауларын ескертіп отыру.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі: Мектеп:

Мұғалімнің аты-жөні :   

Қатысқандар:

  Қатыспағандар саны:

Мерзімі:
Сынып: 5

Сабақ 171-172

Сабақ тақырыбы Мен не үйрендім. Нәтиже сабақ.

Шығарма

Оқу мақсаттары 5.1.4.2  Берілген тақырып бойынша мәтін құрау

 

53.1 .2 Мәтін түрлерін құрастырып жазу

5.3.1.1 тірек сөздерді пайдаланып, жеке сурет/сюжетті суреттер арқылы шағын сипаттау/әңгімелеу мәтіндерін құрап жазу

Сабақ мақсаттары Әртүрлі тілдік тапсырмалар арқылы модуль бойынша алған білімдерін бекіту..
Бағалау критерийлері Оқушыныңтөменгіжетістігі(ОТЖ):модулькөлеміндеқазақшаақпаратбереалады,сұрақтарға жаупбереді.

Оқушыныңорташажетістігі(ООЖ):тақырыпқақатыстысыныптастарыментілдеседі,диалог құрады.

Оқушының жоғарғы жетістігі(ОЖЖ): тақырыпқа қатысты шағын мәтін құрайды.

Сөздік қор Ұлы Отан соғысы, ерлік көрсеткен батырлар
Құндылықтарды дарыту Жауапкершілік
Пәнаралық байланыстар Әдебиет пәнімен байланыс
Алдыңғы меңгерілген білім Сабақта өздері неше тіл білетіні туралы, тілді үйрену не үшін керек екендігі туралы айтты.
Сабақ барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері Сабақта жоспарланған іс-әрекет 

 

Ресурстар
Қызығушылықты ұйымдастыру

5  минут

Психологиялық  дайындық

-Кел,  жаныма  тұр, сыныптас,

Өз алақаныңды маған аш.

Міне менің қолым бос,

Жылуыма жылу қос.

Мұғалім ынтымақтастық атмосферасын орнату  үшін

«шаттық шеңберін» құрады.

Оқушылар бір-біріне жақсы тілектер тілейді.

Өткен сабақтың тапсырмасын тексереді. Кемшіліктер- ді анықтайды, түзетеді, бағалайды.

Тапсырманы айтады, тақырып бойынша сұрақтарға жауап береді..

 

 

 

 

Сұрақ жауап
Сабақ басы

 

 

 

30  мин

 

 

 

 

 

 

 

 

Тапсырма:

Жұптық   жұмыс. /ауызша/ 

Оқушыларға  сюжетті  сурет  беріледі. Оқушылар  суреттегі  кейіпкерлердің  іс-әрекеттерін  сипаттап, әңгімелеп  айту  керек.

Тапсырма:  суреттегі іс әрекеттерді сипаттап айту.

Оқушыларға «Тірек сөздер» стратегиясының негі- зінде тақтадағы плакаттарға бірнеше сөздер жазады.

Оқушылар кезек-кезек тақтаға шығады. Маркерлерді пайдаланып, ассоциаграмма құрайды.

.Оқулықтағы тапсырмалармен жұмыс. А) Айтылым. Оқулықтағы 1, 3, 5-тапсырманы  орындатады.

Айтылым. Сөйлемдерді аяқтайды, диаграммадағы сұраққа жауап береді, сөйлем құрап айтады.

Ә) Оқылым. Айтылым.Оқулықтағы 2-тапсырманы орындатады.

Оқылым. Айтылым.

Мәтінді оқиды, диалог құрады.

2.Сергітусәті.«Бәрінбілгімкеледі!»ойынын(4-тап- сырма)ұйымдастырады.

Ойын шартын орындайды.

Оқулықтағы 5, 7-тапсырманы  орындатады.

Сөйлем құрап айтады, кестені толтырады.

Оқулықтағы 6, 8, 9-тапсырманы  орындатады.

Тапсырманың шартын орындайды

 

 

 

 

Кестелер

 

 

 

Тірек  сөздер

 

 

 

 

 

Үлестірмелі материал

 

 

 

 

 

 

Сюжетті  суреттер

Сабақтың соңы

5 мин

Рефлексия

+ Мен …………….   үйрендім.

-Маған …………..   қиын.

Бағалау

Өзіңді  басбармақ  арқылы  бағала

  Басбармақ  сигналды  карточкалар

 

Дифференциация – оқушыларға көбірек қолдау көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай тапсырмалар қоюды жоспарлап отырсыз? Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін  тексеру жоспарыңыз? Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы

 

Қабылдау деңгейі жоғары оқушылар үшін тапсырманы күрделендіру:

Қабілеті жоғары оқушылар сөйлемдер  мен  мәтінді  өз бетінше құра алады.

 

Жазба  жұмыстары  арқылы Сергіту сәттерінде, белсенді жұмыс түрлерін өткізуде қауіпсіздік техникасын сақтау
Сабақ бойынша рефлексия

 

Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме?

Жеткізбесе, неліктен?

Сабақта дифференциация дұрыс жүргізілді ме?

Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма?

Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен?

Бұл бөлімді сабақ туралы өз пікіріңізді білдіру үшін пайдаланыңыз. Өз сабағыңыз туралы сол жақ бағанда берілген сұрақтарға жауап беріңіз. 
 
Жалпы баға

 

 

Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1:

 

2:

 

Сабақты жақсарту үшін қандай өзгеріс енгізуге болады (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1:

 

2:

 

Сабақ барысында сынып туралы немесе жекелеген оқушылар туралы нені білдім, келесі сабақтарда неге көңіл бөлу қажет?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *