ҚМЖ КТЖ Қазақ тілі мен әдебиеті 9 сынып орыс мектеп Атамұра КСП КТП Казахский язык и литература 9 класс для русской школы Атамура

ТАҚЫРЫПТЫҚ-КҮНТІЗБЕЛІК ЖОСПАР

 

Р/с Сабақтың тақырыбы Сағат саны
I тоқсан 40
1. Қазақ жазуының даму жолы. «Күлтегін жыры» 13
2. Жолың болсын, жолаушы. М. Мақатаев. «Ертең біз жол жүреміз» 13
3. Көшпенділер мəдениеті. Қазақтың халық күнтізбесі. І. Есенберлин.

«Көшпенділер» (үзінді)

14
II тоқсан 40
4. Заң – қоғамның тірегі. А. Сейтақ. «Азат елдің ар-намысы – Ата заң» 13
5. Қазақстан Республикасының Тұңғыш Президенті күні – Тəуелсіз Қазақстанның

айбынды мейрамы. М. Ыбыраев. «Елбасыма»

13
6. Жастар жəне бұқаралық ақпарат құралдары. Қ. Аманжолов. «Жас дəурен» 14
III тоқсан 50
7. ЭКСПО-2017 – Қазақстан белесі. Н.Ə. Назарбаев. «Тəуелсіздік толғауы» 12
8. Биотехнология жаңалықтары. Ж. Сахиев. «Уақыт қайтарымы» 12
9. Болашақ энергия көздері. М. Сəрсеке. «Жетінші толқын» 13
10. Алаш идеясы мен қайраткерлері. Д. Əшімханов.«Бес арыс» кітабынан үзінді 13
IV тоқсан 40
11. Жаһандық мəселе: демография. А. Құнанбайұлы. «Адамның кейбір кездері» 13
12. Роботтар мен киборгтар əлемі. А. Азимов. «Мен роботпын» жинағынан үзінді 13
13. Қазақстандағы туризм жəне экотуризм. І. Жансүгіров. «Жетісу суреттері» 14

 

 

 

САБАҚ ТАҚЫРЫПТАРЫ

 

Ортақ тақырыптар Сабақ тақырыптары Сағат саны
1. Қазақ жазуының даму жолы.

«Күлтегін» жыры

1-cабақ. Алғашқы жазу. 2-сабақ. Алғашқы жазу.

3-cабақ. Ежелгі жазулар. Қазақ əліпбиі. 4-сабақ. Ежелгі жазулар. Тілдік бағдар. 5-сабақ. Ер атанған Күлтегін.

6-cабақ. Күлтегін жазуы. 7-сабақ. Күлтегін жазуы.

8-cабақ. Күлтегін – ел қанаты. 9-cабақ. Күлтегін – ел қанаты. 10-сабақ. Күлтегін – ел қанаты. 11-cабақ. Ел үшін туған ер.

12-сабақ. Ел үшін туған ер. 13-сабақ. Ел үшін туған ер.

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

2. Жолың болсын, жолаушы. М. Мақатаев. «Ертең біз жол жүреміз» 1-cабақ. «Қырықтың бірі – қыдыр…» 2-сабақ. «Қырықтың бірі – қыдыр…» 3-cабақ. Жол.

4- сабақ. Жол.

5- сабақ. М. Мақатаев. «Ертең біз жол жүреміз». 6-cабақ. М. Мақатаев. «Ертең біз жол жүреміз». 7-сабақ. Адастырмайтын жол.

8-cабақ. Адастырмайтын жол. 9-сабақ. Адастырмайтын жол. 10-cабақ. Жолаушыға құрмет. 11-сабақ. Жолаушыға құрмет. 12-сабақ. Жолаушыға құрмет. 13-cабақ. Жолаушыға құрмет.

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

 

ҚЫСҚА МЕРЗІМДІ ЖОСПАР

 

Пəн: Қазақ тілі мен əдебиеті Мектеп:
Күні: Мұғалімнің аты-жөні:
Сынып: 9 Қатысқандар саны: Қатыспағандар саны:
Бөлім 1-бөлім. Қазақ жазуының даму жолы.
Cабақ тақырыбы: 1–2-cабақ.

Алғашқы жазу.

Оқу мақсаттары (оқу бағдарла- масына сілтеме) 9.1.4.1 орта көлемді прозалық, поэзиялық шығармалардан үзінді тыңдау, көтерілген (тұрмыстық, əлеуметтік, қоғамдық) мəселені анықтап, өз пікірін білдіру;

9.3.2.1 ғылыми стильде (мақала) жазылған еңбектердің тілдік жəне жанрлық ерекшелігін анықтап, талдау жасау.

Сабақ мақсаттары Барлығы: поэзиялық шығарманы тыңдайды, туындыдағы мəселені анықтайды.

Көбі: шығарманы оқып, пікірін айтады.

Кейбірі: шығарманың тілдік жəне жанрлық ерекшелегін анықтап, талдау жасайды.

Бағалау критерийлері Мəтіндегі негізгі идеяны анықтайды, шығармаларға талдау жасайды, өз ойын айтады.

56

 

Тілдік мақсаттар Пəнге тəн лексика мен терминология: дүниетаным, нұсқа, көшірме, жазба,

көне, төте.

Тілдік бағдар: Өздік етістің қызметін біліп, қажетті жағдайда қолдана білу.
Бастапқы білім Қазақ жазуы туралы өз ойын айтады, ақпарат береді.
Сабақ барысы
Сабақтың

жоспарланған кезеңдері

Сабақта жоспарланған іс-əрекет Дерек- көздер
Сабақтың басы Психологиялық ахуал қалыптастыру. «Жылдам фото» тренинг тəсілімен оқушылар шеңбер құрып отырады да, 1-2 минут бір-бірін көзбен жылдам «фотоға» түсіреді. Содан соң кері бұрылып отырып, мұғалімнің түрлі сұрақтарына жауап береді. Өзінен кейін үшінші кім отырғанын, қарсы отырған оқушының үстіндегі киім түсін, кімнің көк көзілдірік тағып отырғанын т.с.с. сұрауға болады. Соңында қайта бір-біріне қарап, өз фотоларының дұрыс-бұрыстығына көз жеткізеді.

Қызығушылықты ояту. Оқушыларға «Тірек сөздер» стратегиясының негізінде тақтадағы плакаттарға бірнеше сөздер жазылады.

Оқулықтағы тапсырмалармен жұмыс. Ойтүрткі. Тақырыпты болжау.

1- тапсырма. Жазу түрлері бейнеленген суреттерге қатысты ойларын айтады, пікірлерін негіздейді.

2- тапсырма. Суреттерге қатысты сұрақтарға жауап береді. 4-тапсырма. Сөздерді байланыстырып, жазу түрлері жайында əңгімелеу.

Дескриптор:

–  суреттерді сипаттайды;

–  сұрақтарға жауап беруде өз пікірін негіздейді;

–  жазу түрлері жайында əңгімеге қатысады.

Сабақтың ортасы Мағынаны ажырату. Ойқозғау. Жырмен жұмыс істеудің негіздерін қалыптастыру үшін оқулықта берілген тапсырмаларды орындатады. Оқулықта берілген шығармамен таныстыру, түсінуге бағытталған тапсырмаларды орындау.

Сабақта «Зерттеудің алты қадамы» cтратегиясын қолданады.

1)  Тапсырманы анықтау: Мен нені анықтауым керек? Мен не істеймін? Қазір не білемін? Маған қандай лексика керек? Мен өз жұмысымды қалай таныстырамын?

2)  Ақпараттың орналасқан орны: Мен ақпаратты қайдан таба аламын? Маған кім көмектесе алады?

3)  Тиісті ресурстарды таңдау: Бұл ақпарат пайдалы ма? Мен нені сақтауым керек? Маған нені өшіріп тастау керек? Ресурстар қаншалықты сенімді болып табылады?

4)  Ақпаратты ұйымдастыру: Мен жазбаларды өз сөзіммен жаза аламын ба? Оларды қалай ұйымдастырамын? Мен ақпараттың қайдан алынғанын белгіледім бе? Жеткілікті ақпарат алдым ба?

 

5)  Идеяларды ұсыну: Менен өз жұмысымды қалай таныстыруды сұрады? Оны қалай құрылымдауым керек? Өз

Интербел- сенді тақта Аудиокітап Суреттер Түрлі түсті қарындаш- тар

Постер Бағалау парағы

жұмысымды кімдерге таныстыратын боламын? Мен тез тіл табысқышпын ба?

6) Соңғы өнімді бағамдау: Мен бірдеңені қалдырып кеттім бе? Менің жұмысымның мəні бар ма? Орфографиялық жəне грамматикалық нормалардың сақталуын тексердім бе? Өз жұмысымды оқыған адамның алдында мақтаныш сезіне аламын ба? Мен не үйрендім?

4- тапсырма. Сөздерді байланыстырып, жазу түрлері жайында əңгімелейді. Рөлдік ойындарға сəйкес топқа бөліп əңгімелеу шартын түсіндіреді.

5- тапсырма. Шағын мəтіндердің тақырыбын анықтау. Тақырып таңдау себебін бір-біріне айтып, негіздеу қажет.

«Таныстырылым» тəсілі негізінде таңдау себептерін топта айтады.

6- тапсырма. Мəтіндерді оқып, жазу түрлерінің айырмашылығын анықтап жазады.

Дескриптор:

–  жазу жайында пікірін айтады;

–  ақпараттарды қолданады;

–  cұхбатқа қатысады.

Қалыптастырушы бағалау. «Бағалау парақтары» негізінде қорытындылайды.

Кері байланыс. «Бір сөзбен» əдісі. Оқушылар тапсырманы қалай орындағандарын бір сөзбен айтады. Ойсергек.

Сабақтың соңы 7-тапсырма. Жазу адам өмірінде қандай қызмет атқарады?

«Дұрысын белгіле» тапсырмасын орындатады. Таңдау себептерін түсіндіреді. Мəтіндегі деректермен өз пікірін негіздейді. Жəне осы тапсырма бойынша өз ойын топта айтқызады. Салыстырады. Ойталқыға қатысады.

Дескриптор:

–  жазу жайында пікірін негіздейді;

–  өз пікірін деректер негізінде дəлелдейді.

Үй тапсырмасы. Үй тапсырмасы ретінде оқулықтағы

3-тапсырманы орындау беріледі. Тапсырманың шарты, қалай орындалу қажеттігі түсіндіріледі. Ойтолғаныс

Қосымша ақпарат
Саралау – Сіз оқушыларға көбірек қолдау көрсету үшін не істейсіз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай тапсырма

беруді көздеп отырсыз?

Бағалау – Оқушылардың ақпаратты қаншалықты меңгергенін қалай тексересіз? Пəнаралық байланыс Қауіпсіздік ережелері. АКТ-мен байланыс.

Құндылықтармен байланыс.

Рефлексия. Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары жүзеге асырымды болды ма?

Бүгін оқушылар нені үйренді? Сыныптағы оқу атмосферасы қандай болды? Дифференциацияны жүзеге асыру қолымнан келді ме? Мен жоспарланған уақытымды ұстандым ба? Мен жоспарыма қандай өзгерістер енгіздім жəне неліктен?

Төменде берілген бөлімді осы сабақ туралы ойларыңызды жазу үшін пайдаланыңыз. Сол жақ бағанда берілген сабағыңызға қатысты ең маңызды

сұрақтарға жауап беріңіз.

Жалпы баға

Сəтті өткен екі нəрсені атап көрсетіңіз (сабақ беру жəне оқытуға қатысты): 1.

2.

Қандай екі нəрсе сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді? (Сабақ беру жəне оқытуға қатысты):

1.

2.

Осы сабақ барысында сынып немесе жеке оқушылар туралы менің келесі сабағыма дайындалу үшін қажет болуы мүмкін қандай ақпарат алдым?

 

 

 

 

 

Пəн: Қазақ тілі мен əдебиеті Мектеп:
Күні: Мұғалімнің аты-жөні:
Сынып: 9 Қатысқандар саны: Қатыспағандар саны:
Бөлім 1-бөлім. Қазақ жазуының даму жолы.
Cабақ тақырыбы: 3–4-cабақ.

Ежелгі жазулар. Қазақ əліпбиі.

Оқу мақсаттары

(оқу бағдарла- масына сілтеме)

9.2.1.1 берілген тақырыпқа сай сөздерді орынды қолдана отырып, мақсатты аудиторияға арналған ауызша мəтіндер құрау;

9.1.1.1 тыңдалатын мəтіндегі фразалар мен дəйексөздерді талқылай отырып, тақырып пен көтерілетін мəселені болжау; анықтау.

Сабақ мақсаттары Барлығы: тақырыпқа сай сөздерді түсінеді, қажетті жағдайда қолданады.

Көбі: мəтіндер құру дағысын меңгереді, мəселені болжайды.

Кейбірі: мəтіндерді құрауда дəйексөздерді қолданады.

Бағалау критерийлері Өз пікірін топ ішінде айтады, шағын мəтіндер құрайды, көтерілген мəселелерді болжайды, өз ойын айтады жəне оны жазады.
Тілдік мақсаттар Пəнге тəн лексика мен терминология: дəуір, сауыт, қолбасшы т.б.
Тілдік бағдар: Өздік етістің қызметін біліп, қажетті жағдайда қолдана білу.
Бастапқы білім Күлтегін қаған жайында айтады.
Сабақ барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері Сабақта жоспарланған іс-əрекет Дерек- көздер
Сабақтың басы Психологиялық ахуал қалыптастыру. «Блиц» стратегиясы негізінде өткен сабақтағы сұрақтар мен сөздерді қайталайды. Қызығушылықты ояту. Оқушыларға «Тірек сөздер» стратегиясы негізінде тақтадағы плакаттарға бірнеше сөздер жазылады. Оқулықтағы тапсырмалармен жұмыс.

Ойтүрткі. Тақырыпты болжау.

1-тапсырма. «Артығын анықта» тапсырмасын орындатады. Таңдау себебін сөздің мағынасы түсіндіру арқылы жүзеге асады. Пікірлерін негіздейді. «Кластерлер» тəсілін қолданады. «Жүзімнің шоқтары» деген мағынада қолданылған идеялар мен ақпараттардың арасындағы байланыстарды айқындауға арналған жазба кестесі арқылы негізгі тақырып (тірек сөз, басты идея) тақтаның (дəптердің)

ортасындағы шеңберге жазылады, одан туындаған тақырыпшалар оның жан-жағына жазылып, шеңберленеді, оқушылар оларды бір-біріне сызықтармен қосады да, өзара байланыстары жайлы əңгімелейді. Тақырыпшалардың байланыстары туралы сұрақтар құрастырып, оларға жауап іздеген де тиімді. Əдетте кластерлер оқушының жеке орындауынан басталып, одан кейін жұмыс жұпта немесе шағын топта (4–6 адам) жалғасады.

Дескриптор:

–  қажетті сөзді таңдайды;

–  таңдау себебін негіздеп түсіндіреді.

Сабақтың ортасы Мағынаны ажырату. Ойқозғау. Жырмен жұмыс істеудің негіздерін қалыптастыру үшін оқулықта берілген тапсырмаларды орындатады. Оқулықта берілген шығармамен таныстыру, түсінуге бағытталған тапсырмаларды орындау.

2-тапсырма. Сөздерді тақырыптық топқа жікте тапсырмасы. 3-тапсырма. Берілген мəтіндердің хронологиялық тұрғыдан ретін анықта тапсырмасын орындатады.

5- тапсырма. Түсіп қалған сөздерді анықта.

6- тапсырма. Сұрақтарды топтағы оқушыларға  қой. Алдында баяндаудың тəртібі түсіндіріледі. Сабақтағы тапсырмаларды орындатуда мұғалім «Көкпар» тəсілін қолданады. Топтық тапсырма: сұрақ-жауап арқылы білімін бағалау. Мұнда топ мүшелеріне сұрақтар қойылады. Жауап мазмұны, дəйектілігі ескертіледі. Сұраққа дұрыс жауап берген адам шар (1 балл) алады. Көп шар жинаған

адам – көшбасшы.

Дескриптор:

–  жазу жайында пікірін айтады;

–  ақпараттарды қолданады;

–  cұхбатқа қатысады.

Қалыптастырушы бағалау. «Бағалау парақтары» негізінде қорытындылайды.

Кері байланыс. «Жетістік баспалдағы» əдісі оқушылардың қандай білім баспалдағында тұрғандарын жəне өткен материалды меңгеруге қай баспалдақта тұрғандығын анықтайды. Баспалдақ тақтаға ілінеді (ватманда, қағаз парағында), балалар өздері орындаған жұмысты магниттермен немесе стикерлермен өздері қалаған баспалдаққа орналастырады. Не үшін ондай баға қойғандарын түсіндіреді.

–  өте жақсы түсіндім;

–  жақсы түсіндім;

–  түсіндім;

–  аздап түсіндім;

–  түсінбедім.

Ойсергек.

Интербел- сенді тақта Аудиокітап Суреттер Түрлі түсті қарындаш- тар

Постер Бағалау парағы

Сабақтың соңы 7-тапсырма. Етістіктерді пайдалана отырып, жазудың дамуы жайында ақпараттық сөз дайында. Мұғалім тарапынан ақпараттық сөздің шарты мен топта баяндау тəртібі түсіндіріледі. Ойталқыға қатысады.

Дескриптор:

–  ақпараттық сөзді дайындайды;

–  өз пікірін деректер негізінде топ алдында баяндайды.

Үй тапсырмасы. Үй тапсырмасы ретінде оқулықтағы

4-тапсырманы орындау беріледі. Тапсырманың шарты, қалай орындалу қажеттігі түсіндіріледі.

Ойтолғаныс

Қосымша ақпарат
Саралау – Сіз оқушыларға көбірек қолдау көрсету үшін не істейсіз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай тапсырма

беруді көздеп отырсыз?

Бағалау– Оқушылардың ақпаратты қаншалықты меңгергенін қалай тексересіз? Пəнаралық байланыс Қауіпсіздік ережелері АКТ-мен байланыс.

Құндылықтармен байланыс.

Рефлексия. Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары жүзеге асырымды болды ма?

Бүгін оқушылар нені үйренді? Сыныптағы оқу атмосферасы қандай болды? Дифференциацияны жүзеге асыру қолымнан келді ме? Мен жоспарланған уақытымды ұстандым ба? Мен жоспарыма қандай өзгерістер енгіздім жəне неліктен?

Төменде берілген бөлімді осы сабақ туралы ойларыңызды жазу үшін пайдаланыңыз. Сол жақ

бағанда берілген сабағыңызға қатысты ең маңызды сұрақтарға жауап беріңіз.

Жалпы баға

Сəтті өткен екі нəрсені атап көрсетіңіз (сабақ беру жəне оқытуға қатысты): 1.

2.

Қандай екі нəрсе сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді? (Сабақ беру жəне оқытуға қатысты):

1.

2.

Осы сабақ барысында сынып немесе жеке оқушылар туралы менің келесі сабағыма дайындалу үшін қажет болуы мүмкін қандай ақпарат алдым?

 

 

 

Пəн: Қазақ тілі мен əдебиеті Мектеп:
Күні: Мұғалімнің аты-жөні:
Сынып: 9 Қатысқандар саны: Қатыспағандар саны:
Бөлім 1-бөлім. Қазақ жазуының даму жолы.
Cабақ тақырыбы: 5-cабақ.

Ер атанған Күлтегін.

Оқу мақсаттары

(оқу бағдарла- масына сілтеме)

9.5.1.1 өздік етістің қызметін білу, ауызша жəне жазба жұмыстарда орынды қолдану.

9.4.4.1 тақырып бойынша түрлі стильдегі мəтіндер құрауда мəліметтерді жинақтап, дереккөздерге сілтеме көрсетіп жазу.

Сабақ мақсаттары Барлығы: тақырыпқа сай сөздерді түсінеді, қажетті жағдайда қолданады.

Көбі: мəтіндер құру дағысын меңгереді, мəселені болжайды.

Кейбірі: мəтіндерді құрауда дəйексөздерді қолданады.

Бағалау критерийлері Жазбаша жəне ауызша жұмыстарда өздік етісті орынды пайдаланады. Эссе жаза алады. Өз ойын топ алдында айтып, дəлелдейді, ойын дəлелдеп жаза

алады.

Тілдік мақсаттар Пəнге тəн лексика мен терминология: түркі, емле, қаған, сауыт, сия т.б.
Тілдік бағдар: Өздік етістің қызметін біліп, қажетті жағдайда қолдана білу.
Бастапқы білім Күлтегін қаған жайында айтады.
Сабақ барысы
Сабақтың жоспарланған

кезеңдері

Сабақта жоспарланған іс-əрекет Дерек- көздер
Сабақтың басы Психологиялық ахуал қалыптастыру. «Блиц» стратегиясы негізінде өткен сабақтағы сұрақтар мен сөздерді қайталайды. Қызығушылықты ояту. Оқушыларға «Тірек сөздер» стратегиясы негізінде тақтадағы плакаттарға бірнеше сөздер жазылады. Оқулықтағы тапсырмалармен жұмыс.

Ойтүрткі. Тақырыпты болжау.

1-тапсырма. Өздік етіс жалғанған сөздерді анықта. Таңдау себебі сөздің мағынасы түсіндіру арқылы жүзеге асады.

Пікірлерін негіздейді. «Кластерлер» тəсілін қолданады.

«Жүзімнің шоқтары» деген мағынада қолданылған идеялар мен ақпараттардың арасындағы байланыстарды айқындауға арналған жазба кестесі арқылы негізгі тақырып (тірек сөз, басты идея) тақтаның (дəптердің) ортасындағы шеңберге жазылады да, одан туындаған тақырыпшалар оның жан- жағына жазылып, шеңберленеді, оқушылар оларды бір- біріне сызықтармен қосады да, өзара байланыстары туралы əңгімелейді. Тақырыпшалардың байланыстары туралы сұрақтар құрастырып, оларға жауап іздеген де тиімді.

Əдетте кластерлер оқушының жеке  орындалуынан басталып, одан кейін жұмыс жұпта немесе шағын топта (4–6 адам) жалғасады.

Дескриптор:

–  өздік етісті біледі;

–  қосымшасын дұрыс пайдаланады.

Сабақтың ортасы Мағынаны ажырату. Ойқозғау.

Жырды оқып, түсіндіруді жеңілдету үшін үзінділерін бір- біріне оқиды. Түсінбеген сөздерін сұрайды. «Сөздерді жасыру» тəсілін қолданады.

2-тапсырма. Берілген етістіктерге тиісті жұрнақтарды жалғап, өздік етіске айналдыр.

5- тапсырма. Үнтаспаны тыңда. Өздік етісі бар жыр жолдарын белгіле.

6- тапсырма. Сұрақтарға жауап бер. «Көкпар». Топтық тапсырма: сұрақ-жауап арқылы білімін бағалау. Мұнда топ мүшелеріне сұрақтар қойылады. Жауап мазмұны, дəйектілігі ескертіледі. Сұраққа дұрыс жауап берген адам шар

(1 балл) алады. Көп шар жинаған адам – көшбасшы. 7-тапсырма. Өлең мазмұнын қара сөзбен жеткіз.

Дескриптор:

–  тиісті сөздерді анықтайды;

–  өздік етісті қолданады;

 

Интербел- сенді тақта Аудиокітап Суреттер Түрлі түсті қарындаш- тар

Постер Бағалау парағы

– өз пікірін негіздейді.

Қалыптастырушы бағалау. «Бағалау парақтары» негізінде қорытындылайды.

Кері байланыс. «Өзін-өзі бағалау». Өзін-өзі талдау біздің қалай оқуға үйреніп жатқанымызды білдірсе, өзін-өзі бағалау дегеніміз – біз оқып жатқан нəрсе. Өзін-өзі талдауға үйрету үшін мынадай сұрақтарды қойыңыз:

Оқу үдерісінде не болып жатқаны туралы ойлан.

Атап айтқанда, сені не ойлануға мəжбүрлейді? Не нəрсе қиын болып көрінді?

Саған қандай жағдайда көбірек көмек қажет? Не үшін разысың?

Сен Х туралы не білдің?

Оқып жатқан тапсырманы басқа сыныптың қажеттілігіне сəйкестендіру үшін қалай өзгертер едің?

Мұғалім оқушыларға өз-өзіне қалай талдау жүргізу қажеттілігін көрсету үшін жауаптарды модельдейді.

Ойсергек.

Сабақтың соңы 8-тапсырма. Тыңдап, сұрақтарға жауап бер.

10-тапсырма. Берілген тақырыптар бойынша топ алдында ақпараттық сөз дайында. Етістіктерді пайдалана отырып, жазудың дамуы жайында ақпараттық сөз дайында. Мұғалім ақпараттық сөздің шарты мен топта баяндау тəртібін түсіндіреді. Ойталқыға қатысады.

Дескриптор:

–  ақпараттық сөзді дайындайды;

–  өз пікірін деректер негізінде топ алдында баяндайды.

Үй тапсырмасы. Үй тапсырмасы ретінде оқулықтағы

4, 9-тапсырмаларды орындау беріледі. Тапсырманың шарты, қалай орындалу қажеттігі түсіндіріледі. Ойтолғаныс

Қосымша ақпарат
Саралау – Сіз оқушыларға көбірек қолдау көрсету үшін не істейсіз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай тапсырма беруді көздеп отырсыз? Бағалау – Оқушылардың ақпаратты қаншалықты меңгергенін қалай тексересіз? Пəнаралық байланыс Қауіпсіздік ережелері. АКТ-мен байланыс.

Құндылықтармен байланыс.

Рефлексия. Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары жүзеге асырымды болды ма?

Бүгін оқушылар нені үйренді? Сыныптағы оқу атмосферасы қандай болды? Дифференциацияны жүзеге асыру қолымнан келді ме? Мен жоспарланған уақытымды ұстандым ба? Мен жоспарыма қандай өзгерістер енгіздім жəне неліктен?

Төменде берілген бөлімді осы сабақ туралы ойларыңызды жазу үшін пайдаланыңыз. Сол жақ бағанда берілген сабағыңызға қатысты ең маңызды

сұрақтарға жауап беріңіз.

Жалпы баға

Сəтті өткен екі нəрсені атап көрсетіңіз (сабақ беру жəне оқытуға қатысты): 1.

2.

Қандай екі нəрсе сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді? (Сабақ беру жəне оқытуға қатысты):

1.

2.

Осы сабақ барысында сынып немесе жеке оқушылар туралы менің келесі сабағыма дайындалу үшін қажет болуы мүмкін қандай ақпарат алдым?

 

 

 

 

 

Пəн: Қазақ тілі мен əдебиет Мектеп:
Күні: Мұғалімнің аты-жөні:
Сынып: 9 Қатысқандар саны: Қатыспағандар саны:
Бөлім 1-бөлім. Қазақ жазуының даму жолы.
Cабақ тақырыбы: 6–7-cабақ.

Күлтегін жазуы.

Оқу мақсаттары (оқу бағдарла- масына сілтеме) 9.2.1.1 берілген тақырыпқа сай сөздерді орынды қолдана отырып, мақсатты аудиторияға арналған ауызша мəтіндер құрау;

9.1.1.1 тыңдалатын мəтіндегі фразалар мен дəйексөздерді талқылай отырып, тақырып пен көтерілетін мəселені болжау; анықтау.

Сабақ мақсаттары Барлығы: ауызша жəне таспадағы тақырыпқа сай сөздерді түсінеді, қажетті жағдайда қолданады.

Көбі: мəтіндер құру дағысын меңгереді, мəселені болжайды.

Кейбірі: мəтіндерді құрауда дəйексөздерді қолданады жəне болжайды.

Бағалау критерийлері Өз ойын айта алады, деректерді пайдаланып, көтерілген мəселені топта талқылай алады.
Тілдік мақсаттар Пəнге тəн лексика мен терминология: түркі, ұрпақ, тақ, мəртебе, өріс, дəуір, сия т.б.
Тілдік бағдар: Өздік етістің қызметін біліп, қажетті жағдайда қолдана білу.
Бастапқы білім «Күлтегін» жыры жайында ақпарат туралы сұхбатқа қатысады.
Сабақ барысы
Сабақтың

жоспарланған кезеңдері

Сабақта жоспарланған іс-əрекет Дерек- көздер
Сабақтың басы Психологиялық ахуал қалыптастыру. «Блиц» стратегиясы негізінде өткен сабақтағы сұрақтар мен сөздерді қайталайды. Қызығушылықты ояту. Оқушыларға «Тірек сөздер» стратегиясы негізінде тақтадағы плакаттарға бірнеше сөздер жазылады. Оқулықтағы тапсырмалармен жұмыс.

Ойтүрткі. Тақырыпты болжау.

1-тапсырма. Тапсырмадағы сауалдардың көмегімен оқушылар бір-біріне сұрақ қойып, білетін ақпаратты анықтайды. 2-тапсырма. Сұрақтар жауаптары сараланады. Нəтижесін топта баяндайды. 4-тапсырма. Берілген сөздерді мағыналық топқа жіктейді. Таңдау себебін түсіндіреді.

Дескриптор:

–  зерттеу жүргізеді;

–  сұрақтарға қарап талдау жаза алады.

Сабақтың Мағынаны ажырату. Ойқозғау.
ортасы Жырды оқып, түсіндіруді жеңілдету үшін үзінділерін бір- Интербел-
біріне оқиды. Түсінбеген сөздерін сұрайды. «Сөздерді сенді тақта
жасыру» тəсілін қолданады. Аудиокітап
3-тапсырма. Мəтінді оқиды. Мəтін бойынша сұрақтар Суреттер
қойылады. Ойталқы. Сөздер бойынша жұмбақтау Түрлі түсті
жүргізіледі. Мағынасы түсіндіріледі. «Көршіңе əңгімелеп қарындаш-
бер» əдісі көмегімен оқушылар өз ойларын дауыстап айтып тар
беру үшін пайдаланылады. Тапсырманы орындауда Постер
оқушылар сұрақ қойғандықтан, ойластыруға уақыт беріңіз; Бағалау
одан кейін оқушылардан өз ойларын көршілерімен бөлісуді парағы
сұраңыз; тақырып бойынша өздері білетін барлық жағдайды
көршісіне айтуын ұсыныңыз.
5-тапсырма. Жырды оқу. «Күт жəне түйінде» əдісі арқылы
оқушыларға олардан күткен негізгі сөздерді анықтауға
уақыт беріңіз жəне сол кезде сұрақты басқаша қойыңыз –
анық жауапты, азат жолды жəне т.б. біріктіру арқылы
пікірталасты түйіндей отырып, оқушылардан жалпы
қорытынды беруді сұраңыз.
6-тапсырма. Дұрысын белгілеп жаз.
7-тапсырма. Етістіктер қандай мағынада қолданылады?
Түсіндір. Қолданылған жыр жолдарын анықтап жаз.
8-тапсырма. Сұрақтарға жауап бер.
9-тапсырма. Жырды қара сөзбен жеткіз.
10-тапсырма. Тұжырымдарға сəйкес келетін жыр жолдарын
анықта.
11-тапсырма. Жырдың екі үзіндісін салыстыр.
Айырмашылығын анықта.
Дескриптор:
– тиісті сөздерді анықтайды;
– өздік етісті қолданады;
– өз пікірін негіздейді.
Қалыптастырушы бағалау. «Бағалау парақтары» негізінде
қорытындылайды.
Кері байланыс. «Жетістік баспалдағы» əдісі оқушылардың
қандай білім баспалдағында тұрғандарын жəне өткен
материалды меңгеруге қай баспалдақта тұрғандығын
анықтайды. Баспалдақ тақтаға ілінеді (ватманда, қағаз
парағында), балалар өздері орындаған жұмысты
магниттермен немесе стикерлермен өздері қалаған
баспалдаққа орналастырады. Не үшін ондай баға қойғандарын
түсіндіреді.
өте жақсы түсіндім;
– жақсы түсіндім;
– түсіндім;
– аздап түсіндім;
– түсінбедім.
Сабақтың соңы Ойталқыға қатысады.

Дескриптор:

–  ақпараттық сөзді дайындайды;

–  өз пікірін деректер негізінде топ алдында баяндайды.

Үй тапсырмасы. Үй тапсырмасы ретінде оқулықтағы

12-тапсырманы орындау беріледі.Тапсырманың шарты, қалай орындалу қажеттігі түсіндіріледі. Ойтолғаныс

Қосымша ақпарат
Саралау – Сіз оқушыларға көбірек қолдау көрсету үшін не істейсіз? Қабілеті жоғары

оқушыларға қандай тапсырма беруді көздеп отырсыз?

Бағалау – Оқушылардың ақпаратты қаншалықты меңгергенін қалай тексересіз? Пəнаралық байланыс Қауіпсіздік ережелері АКТ-мен байланыс.

Құндылықтармен байланыс.

Рефлексия. Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары жүзеге асырымды болды ма?

Бүгін оқушылар нені үйренді? Сыныптағы оқу атмосферасы қандай болды? Дифференциацияны жүзеге асыру қолымнан келді ме? Мен жоспарланған уақытымды ұстандым ба? Мен жоспарыма қандай өзгерістер енгіздім жəне неліктен?

Төменде берілген бөлімді осы сабақ туралы ойларыңызды жазу үшін пайдаланыңыз. Сол жақ бағанда берілген сабағыңызға қатысты ең маңызды

сұрақтарға жауап беріңіз.

Жалпы баға

Сəтті өткен екі нəрсені атап көрсетіңіз (сабақ беру жəне оқытуға қатысты): 1.

2.

Қандай екі нəрсе сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді? (Сабақ беру жəне оқытуға қатысты):

1.

2.

Осы сабақ барысында сынып немесе жеке оқушылар туралы менің келесі сабағыма дайындалу үшін қажет болуы мүмкін қандай ақпарат алдым?

 

 

 

 

 

 

Пəн: Қазақ тілі мен əдебиеті Мектеп:
Күні: Мұғалімнің аты-жөні:
Сынып: 9 Қатысқандар саны: Қатыспағандар саны:
Бөлім 13-бөлім. Қазақстандағы туризм жəне экотуризм.
Cабақ тақырыбы: 3–4-сабақ. Қазақстан жəдігерлері.
Оқу мақсаттары (оқу бағдарла- масына сілтеме) 9.2.3.1 коммуникативтік жағдаятқа сай сөйлеу тіліндегі интонация, кідіріс, логикалық екпіннің мəнін түсініп, өз ойын жеткізу;

9.2.5.1 сөйлеу барысында түрлі стильде берілген тақырып  бойынша қажетті аргументтерді орынды қолдану, диалогте, полилогте сенімді сөйлеу.

Сабақ мақсаттары Барлығы: тақырып бойынша өз ойын жеткізеді.

Көбі: шығармадағы мəселелерді анықтайды.

Кейбірі: сыни көзқарасын білдіреді.

Бағалау критерийлері Талқылауға қатыса алады жəне сөздермен ауызша мəтіндер құрайды.
Тілдік мақсаттар Пəнге тəн лексика мен терминология: жауһар, үйлесімділік, заңнама, белсендір.
Тілдік бағдар: мақсат бағыныңқылы сабақтас құрмалас сөйлемдерді

құрастыру.

Бастапқы білім Табиғат кереметі жайында пікір айтады.
Сабақ барысы
Сабақтың жоспарланған

кезеңдері

Сабақта жоспарланған іс-əрекет Дерек- көздер
Сабақтың басы Психологиялық ахуал қалыптастыру. «Ассоциативті қатар». Мұғалім тақтаға бір сөз немесе сабақтың тақырыбын жазады. Оқушыларға бір бетке тақтаға жазылған сөзден пайда болған пікірлерін жазуды ұсынады. Сабақ тақырыбына қатысты ассоциация сөздерді бір қатарға жазып шығу керек. Оқушылар сөздерді оқып,  артық деп санағандарын алып тастап, сабақ тақырыбын тұжырымдайды. Мұғалім парақтарды жинап алып, оқушылармен бірге жазылған ойларды қорытындылайды. Қорытындылау негізінде ойларын жіктейтін логикалық- құрылымды сызба немесе ойларына сəйкес тақырыптың қорытынды бейнесі анықталады (оқушының  өз тəжірибесі). Мұндай жұмыстар оқушылар мен мұғалімге ойын жіктеуді ғана емес, өздеріндегі субъекті тəжірибелерін ескере отырып, жаңа тақырыпты жоспарлауға мүмкіндік береді.

Қызығушылықты ояту. Оқулықтағы тапсырмалармен жұмыс. Ойтүрткі. Тақырыпты болжау. 1-тапсырма.

Ассоциограмманы толтыру тапсырмасы арқылы тақырыпқа болжау жасалады.

Дескриптор:

–  тақырыпқа қажетті сөзбен танысады.

–  болжамдары жайында ойларын айтады.

Сабақтың ортасы Мағынаны ажырату. Ойқозғау. Мəтінге қарап болжам жасау. «А, В, С». А – сұрақ қояды. В – жауап береді.

С – айтқан жауаптарды бақылайды, толық болмаса толықтырады. Оқушылар топта үшеуден отырады.

А – сұрақ қоюшы, В – жауап беруші, С – бақылаушы рөлін атқарады. Бақылаушы қажетті жерлерін түртіп алып, əңгіме соңында қорытындылайды. Оқушылар осы сұрақтарға жазбаша стикерде жауап береді. Ұсыныс, тілектерін айтады. 2-тапсырма. Мəтінді оқы.

3-тапсырма. Берілген сөздердің мағынасын анықта. 4-тапсырма. Сұрақтарға жауап бер.

5-тапсырма. Cен Қазақстанның ғажайып мұраларына нені ұсынар едің? Суретпен жұмыс.

6-тапсырма. Үлгі бойынша ұсыныстарыңды дəлелдеңдер.

Дескриптор.

–  негізгі ақпаратты топта баяндайды;

–  мəтінге қатысты сөздерді пайдаланады;

–  сұрақтарға жауап береді.

Қалыптастырушы бағалау. «Бағалау парақтары» негізінде қорытындылайды.

Кері байланыс. «Жетістік баспалдағы» əдісі оқушылардың қандай білім баспалдағында тұрғандарын

 

Интер- белсенді тақта Аудиокітап Суреттер Түрлі түсті қарындаштар Постер Бағалау парағы

жəне өткен материалды меңгеруге қай баспалдақта тұрғандығын анықтайды. Баспалдақ тақтаға ілінеді (ватманда, қағаз парағында), балалар өздері орындаған жұмысты магниттермен немесе стикерлермен қалаған баспалдаққа орналастырады. Не үшін ондай баға қойғандарын түсіндіреді.

өте жақсы түсіндім.

–  жақсы түсіндім.

–  түсіндім.

–  аздап түсіндім.

–  түсінбедім.

Ойсергек. Мұғалім оқушыларға сабақ тақырыбына қатысты диалог құрғызады.

Сабақтың соңы 7-тапсырма. Жəдігерлер жөнінде сұхбат құрыңдар.

Дескриптор.

–  пікірі мен көзқарасын білдіреді;

–  талқылауға қатысады.

Үй тапсырмасы. Жеті керемет жайында пікір жазу. Тапсырманың шарты, қалай орындалу қажеттігі түсіндіріледі.

Ойтолғаныс

Қосымша ақпарат
Саралау – Сіз оқушыларға көбірек қолдау көрсету үшін не істейсіз?

Қабілеті жоғары оқушыларға қандай тапсырма беруді көздеп отырсыз?

Бағалау – Оқушылардың ақпаратты қаншалықты меңгергенін қалай тексересіз? Пəнаралық байланыс Қауіпсіздік ережелері. АКТ-мен байланыс.

Құндылықтармен байланыс.

Рефлексия. Сабақ мақсаттары/оқу масаттары жүзеге асырымды болды ма?

Бүгін оқушылар нені үйренді? Сыныптағы оқу атмосферасы қандай болды?

Дифференциацияны жүзеге асыру қолымнан келді ме? Мен жоспарланған уақытымды ұстандым ба? Мен жоспарыма қандай өзгерістер енгіздім жəне неліктен?

Төменде берілген бөлімді осы сабақ туралы ойларыңызды жазу үшін пайдаланыңыз. Сол жақ

бағанда берілген сабағыңызға қатысты ең маңызды сұрақтарға жауап беріңіз.

Жалпы баға

Сəтті өткен екі нəрсені атап көрсетіңіз (сабақ беру жəне оқытуға қатысты): 1.

2.

Қандай екі нəрсе сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді? (Сабақ беру жəне оқытуға қатысты):

1.

2.

Осы сабақ барысында сынып немесе жеке оқушылар туралы менің келесі сабағыма дайындалу үшін қажет болуы мүмкін қандай ақпарат алдым?

 

 

 

Пəн: Қазақ тілі мен əдебиеті Мектеп:
Күні: Мұғалімнің аты-жөні:
Сынып: 9 Қатысқандар саны: Қатыспағандар саны:
Бөлім 13-бөлім. Қазақстандағы туризм жəне экотуризм.
Cабақ

тақырыбы:

5–7-сабақ. Экотуризм. Тілдік бағдар.
Оқу мақсаттары (оқу бағдарла-

масына сілтеме)

9.2.5.1 сөйлеу барысында түрлі стильде берілген тақырып бойынша қажетті аргументтерді орынды қолдану, диалогте, полилогте сенімді сөйлеу, коммуникативтік жағдаяттарға байланысты сөйлеу этикеті формаларын

дұрыс таңдай білу.

Сабақ мақсаттары Барлығы: тақырып бойынша сенімді сөйлеу.

Көбі: сөйлеу этикеті формаларын дұрыс таңдайды.

Кейбірі: аргументтерді дұрыс қолданады.

Бағалау критерийлері Тақырып бойынша қажетті аргументтерді диалог пен полилогте орынды қолданады, коммуникативтік жағдаяттарға байланысты сөйлеу этикеті

формаларын дұрыс таңдай біледі.

Тілдік мақсаттар Пəнге тəн лексика мен терминология: сапасыз, жерасты, сауықтыр, алғаш.
Тілдік бағдар: мақсат бағыныңқылы сабақтас құрмалас сөйлемдерді

құрастыру.

Бастапқы білім Табиғат кереметтері, жеті керемет жайында пікір айтады.
Сабақ барысы
Сабақтың жоспарланған

кезеңдері

Сабақта жоспарланған іс-əрекет Дерек- көздер
Сабақтың басы Психологиялық ахуал қалыптастыру. «Ассоциативті қатар». Мұғалім тақтаға бір сөз немесе сабақтың  тақырыбын жазады. Оқушыларға бір бетке  тақтаға жазылған сөзден пайда болған пікірлерін жазуды ұсынады. Сабақ тақырыбына қатысты ассоциация сөздерді бір қатарға жазып шығу керек. Оқушылар сөздерді оқып, артық деп санағандарын алып тастап, сабақ тақырыбын тұжырымдайды. Мысалы: ертегі, «Қобыланды батыр», кейіпкерлері, жыр, оқу, Тайбурыл…

Мұғалім парақтарды жинап алып, оқушылармен бірге жазылған ойларды қорытындылайды. Қорытындылау негізінде ойларын жіктейтін логикалық-құрылымды сызба немесе ойларына сəйкес тақырыптың қорытынды бейнесі анықталады (оқушының өз тəжірибесі). Мұндай жұмыстар оқушылар мен мұғалімге ойын жіктеуді ғана емес, өздеріндегі субъекті тəжірибелерін ескере отырып, жаңа тақырыпты жоспарлауға мүмкіндік береді.

Қызығушылықты ояту. Оқулықтағы тапсырмалармен жұмыс. Ойтүрткі. Тақырыпты болжау. 1) Cаяхатқа барсаңдар қандай заттарды алып шығасың тапсырмасымен тақырыпқа болжау жасалады.

Дескриптор:

–  тақырыпқа қажетті сөзбен танысады;

–  болжамдары жайында ойларын айтады.

Сабақтың ортасы Мағынаны ажырату. Ойқозғау. Мəтінге қарап, болжам жасау. «А, В, С». А – сұрақ қояды. В – жауап береді.

С – айтқан жауаптарды бақылайды, толық болмаса толықтырады. Оқушылар топта үшеуден отырады.

А – сұрақ қоюшы, В – жауап беруші, С – бақылаушы рөлін атқарады. Бақылаушы қажетті жерлерін түртіп алып, əңгіме

 

Интер- белсенді тақта Аудиокітап Суреттер

соңында қорытынды береді. Оқушылар осы сұрақтарға жазбаша стикерде жауап береді. Ұсыныс, тілектерін айтады. 1-тапсырма. Шыңғысхан турымен танысыңдар.

2-тапсырма. Кестені толтырыңдар. 3-тапсырма. Сұрақтарға жауап бер.

4-тапсырма. Cөйлемді толықтырып жаз.

6-тапсырма. Үлгі бойынша ұсыныстарыңды дəлелдеңдер. 7-тапсырма. Мақала дайында.

8-тапсырма. Мəтінді тыңдап, тапсырмаларды орындайды. 9-тапсырма. Мағыналық топтарды анықтайды.

Дескриптор.

–  негізгі ақпаратты топта баяндайды;

–  мəтінге қатысты сөздерді пайдаланады;

–  сұрақтарға жауап береді.

Қалыптастырушы бағалау. «Бағалау парақтары» негізінде қорытындылайды.

Кері байланыс. «Бір сөзбен» əдісі. Оқушылар тапсырманы қалай орындағандарын бір сөзбен айтады.

Ойсергек. Мұғалім оқушыларға сабақ тақырыбына қатысты диалог құрғызады.

Түрлі түсті қарындаштар Постер Бағалау парағы
Сабақтың соңы 9-тапсырма. Cұрақтарға берілген жауаптар негізінде пікір айтылады. Ойталқы жүргізіледі.

Дескриптор.

–  пікірі мен көзқарасын білдіреді;

–  талқылауға қатысады.

Үй тапсырмасы. 5, 10-тапсырмалар. Тапсырманың шарты, қалай орындалу қажеттігі түсіндіріледі.

Ойтолғаныс

Қосымша ақпарат
Саралау – Сіз оқушыларға көбірек қолдау көрсету үшін не істейсіз?

Қабілеті жоғары оқушыларға қандай тапсырма беруді көздеп отырсыз?

Бағалау – Оқушылардың ақпаратты қаншалықты меңгергенін қалай тексересіз? Пəнаралық байланыс Қауіпсіздік ережелері. АКТ-мен байланыс.

Құндылықтармен байланыс.

Рефлексия. Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары жүзеге асырымды болды ма? Бүгін оқушылар нені үйренді? Сыныптағы оқу атмосферасы қандай болды?

Дифференциацияны жүзеге асыру қолымнан келді ме? Мен жоспарланған уақытымды ұстандым ба? Мен жоспарыма қандай өзгерістер енгіздім жəне неліктен?

Төменде берілген бөлімді осы сабақ туралы ойларыңызды жазу үшін пайдаланыңыз. Сол жақ

бағанда берілген сабағыңызға қатысты ең маңызды сұрақтарға жауап беріңіз.

Жалпы баға

Сəтті өткен екі нəрсені атап көрсетіңіз (сабақ беру жəне оқытуға қатысты): 1.

2.

Қандай екі нəрсе сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді? (Сабақ беру жəне оқытуға қатысты):

1.

2.

Осы сабақ барысында сынып немесе жеке оқушылар туралы менің келесі сабағыма дайындалу үшін қажет болуы мүмкін қандай ақпарат алдым?

 

 

 

Пəн: Қазақ тілі мен əдебиеті Мектеп:
Күні: Мұғалімнің аты-жөні:
Сынып: 9 Қатысқандар саны: Қатыспағандар саны:
Бөлім 13-бөлім. Қазақстандағы туризм жəне экотуризм.
Cабақ тақырыбы: 8–9-сабақ. Қазақстандағы демалыс.
Оқу мақсаттары (оқу бағдарла-

масына сілтеме)

9.3.5.1 қосымша ақпарат көздерінен алынған мəліметтерден қорытынды жасау, өз көзқарасын білдіру;

9.4.4.1 тақырып бойынша түрлі стильдегі мəтіндер құрауда мəліметтерді жинақтап, дереккөздеріне сілтеме көрсетіп жазу.

Сабақ мақсаттары Барлығы: тақырып бойынша өз ойын жеткізеді.

Көбі: шығармадағы мəселелерді анықтайды.

Кейбірі: сыни көзқарасын білдіреді.

Бағалау критерийлері Өз көзқарасын білдіріп, негіздей алады. Жазбаша жұмыстарда деректерді пайдаланады.
Тілдік мақсаттар Пəнге тəн лексика мен терминология: жерасты, ерекшелен, құқықтық т.б.
Тілдік бағдар: мақсат бағыныңқылы сабақтас құрмалас сөйлемдерді құрастыру.
Бастапқы білім Табиғат кереметтері, жеті керемет жайында пікір айтады.
Сабақ барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері Сабақта жоспарланған іс-əрекет Дерек- көздер
Сабақтың басы Психологиялық ахуал қалыптастыру. «Ассоциативті қатар». Мұғалім тақтаға бір сөз немесе сабақтың  тақырыбын жазады. Оқушыларға бір бетке  тақтаға жазылған сөзден пайда болған пікірлерін жазуды ұсынады. Сабақ тақырыбына қатысты ассоциация сөздерді бір қатарға жазып шығу керек. Оқушылар сөздерді оқып, артық деп санағандарын алып тастап, сабақ тақырыбын тұжырымдайды. Мысалы: ертегі, «Қобыланды батыр», кейіпкерлері, жыр, оқу, Тайбурыл…

Мұғалім парақтарды жинап алып, оқушылармен бірге жазылған ойларды қорытындылайды. Қорытындылау негізінде ойларын жіктейтін логикалық-құрылымды сызба немесе ойларына сəйкес тақырыптың қорытынды бейнесі анықталады (оқушының өз тəжірибесі). Мұндай жұмыстар оқушылар мен мұғалімге ойын жіктеуді ғана емес, өздеріндегі субъекті тəжірибелерін ескере отырып, жаңа тақырыпты жоспарлауға мүмкіндік береді.

Қызығушылықты ояту. Оқулықтағы тапсырмалармен жұмыс. Ойтүрткі. Тақырыпты болжау. 1) Cаяхатқа барсаңдар қандай заттарды алып шығасың тапсырмасымен тақырыпқа болжау жасалады.

Дескриптор:

–  тақырыпқа қажетті сөзбен танысады;

–  болжамдары жайында ойларын айтады.

Сабақтың ортасы Мағынаны ажырату. Ойқозғау. Мəтінге қарап болжам жасау. «А, В, С». А – сұрақ қояды. В – жауап береді.

С – айтқан жауаптарды бақылайды, толық болмаса толықтырады. Оқушылар топта үшеуден отырады.

А – сұрақ қоюшы, В – жауап беруші, С – бақылаушы рөлін атқарады. Бақылаушы қажетті жерлерін түртіп алып, əңгіме соңында қорытындылайды. Оқушылар осы сұрақтарға жазбаша стикерде жауап береді. Ұсыныс, тілектерін айтады. 1-тапсырма. Мəтінді оқы.

2-тапсырма. Тұжырымды түсіндіретін сөйлемдерді анықта.

Тілдік бағдар.

3-тапсырма. Сөйлемдерді мақсат бағыныңқылы сөйлемге айналдыр.

4-тапсырма. Сөйлемдерді ауызша құрап айт.

5-тапсырма. Тұжырымдарға өз ойыңды дəптерге жаз. 6-тапсырма. Қосымшалардың көмегімен сөйлем құра. Дескриптор.

–  негізгі ақпаратты топта баяндайды;

–  мəтінге қатысты сөздерді пайдаланады.

–  сұрақтарға жауап береді.

Қалыптастырушы бағалау. «Бағалау парақтары» негізінде қорытындылайды.

Кері байланыс. «Бір сөзбен» əдісі. Оқушылар тапсырманы қалай орындағандарын бір сөзбен айтады.

Ойсергек. Мұғалім оқушыларға сабақ тақырыбына қатысты диалог құрғызады.

 

Интер- белсенді тақта Аудиокітап Суреттер Түрлі түсті қарындаштар Постер Бағалау парағы

Сабақтың соңы 7-тапсырма. Cөйлемді өз пікіріңмен толықтыр. Пікір негізінде ойталқы жүргізіледі.

Дескриптор.

–  пікірі мен көзқарасын білдіреді;

–  талқылауға қатысады.

Үй тапсырмасы. Тілдік бағдарды қайталау.

Ойтолғаныс

Қосымша ақпарат
Саралау – Сіз оқушыларға көбірек қолдау көрсету үшін не істейсіз?

Қабілеті жоғары оқушыларға қандай тапсырма беруді көздеп отырсыз?

Бағалау – Оқушылардың ақпаратты қаншалықты меңгергенін қалай тексересіз? Пəнаралық байланыс Қауіпсіздік ережелері. АКТ-мен байланыс.

Құндылықтармен байланыс.

Рефлексия. Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары жүзеге асырымды болды ма? Бүгін оқушылар нені үйренді? Сыныптағы оқу атмосферасы қандай болды?

Дифференциацияны жүзеге асыру қолымнан келді ме? Мен жоспарланған уақытымды ұстандым ба? Мен жоспарыма қандай өзгерістер енгіздім жəне неліктен?

Төменде берілген бөлімді осы сабақ туралы ойларыңызды жазу үшін пайдаланыңыз. Сол жақ бағанда берілген сабағыңызға қатысты ең

маңызды сұрақтарға жауап беріңіз.

Жалпы баға

Сəтті өткен екі нəрсені атап көрсетіңіз (сабақ беру жəне оқытуға қатысты): 1.

2.

Қандай екі нəрсе сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді? (Сабақ беру жəне оқытуға қатысты):

1.

2.

Осы сабақ барысында сынып немесе жеке оқушылар туралы менің келесі сабағыма дайындалу үшін қажет болуы мүмкін қандай ақпарат алдым?

 

 

 

Пəн: Қазақ тілі мен əдебиеті Мектеп:
Күні: Мұғалімнің аты-жөні:
Сынып: 9 Қатысқандар саны: Қатыспағандар саны:
Бөлім 13-бөлім. Қазақстандағы туризм жəне экотуризм.
Cабақ тақырыбы: 10–12-сабақ. І. Жансүгіров. «Жетісу суреттері».
Оқу мақсаттары (оқу бағдарла- масына сілтеме) 9.3.2.1 ғылыми стильде (пікір, аннотация, мақала, презентация) жазылған еңбектердің тілдік жəне жанрлық ерекшелігін анықтап, талдау жасау;

9.3.6.1 мəтінде көтерілген мəселені ғаламдық мəселелермен байланыстыра отырып сыни тұрғыда баға беру;

9.5.2.1 жазба жұмыстарында (мақсат бағыныңқылы) сабақтас құрмалас сөйлемдерді құрастыру.

Сабақ мақсаттары Барлығы: тақырып бойынша өз ойын жеткізеді.

Көбі: шығармадағы мəселелерді анықтайды.

Кейбірі: сыни көзқарасын білдіреді.

Бағалау критерийлері Сыни көзқарасын білдіреді, сұрақтарға жауап береді. Пікірталасқа

қатысады.

Тілдік мақсаттар Пəнге тəн лексика мен терминология: үйлесімділік, телегей, демалушы, т.б.
Тілдік бағдар: мақсат бағыныңқылы сабақтас құрмалас сөйлемдерді құрастыру.
Бастапқы білім Табиғат кереметтері, жеті керемет жайында пікір айтады.
Сабақ барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері Сабақта жоспарланған іс-əрекет Дерек- көздер
Сабақтың басы Психологиялық ахуал қалыптастыру. «Ассоциативті қатар». Мұғалім тақтаға бір сөз немесе сабақтың  тақырыбын жазады. Оқушыларға бір бетке  тақтаға жазылған сөзден пайда болған пікірлерін жазуды ұсынады. Сабақ тақырыбына қатысты ассоциация сөздерді бір қатарға жазып шығу керек. Оқушылар сөздерді оқып, артық деп санағандарын алып тастап, сабақ тақырыбын тұжырымдайды. Мысалы: ертегі, «Қобыланды батыр», кейіпкерлері, жыр, оқу, Тайбурыл…

Мұғалім парақтарды жинап алып, оқушылармен бірге жазылған ойларды қорытындылайды. Қорытындылау негізінде ойларын жіктейтін логикалық-құрылымды сызба

немесе ойларына сəйкес тақырыптың қорытынды бейнесі анықталады (оқушының өз тəжірибесі). Мұндай жұмыстар оқушылар мен мұғалімге ойын жіктеуді ғана емес, өздеріндегі субъекті тəжірибелерін ескере отырып, жаңа тақырыпты жоспарлауға мүмкіндік береді.

Қызығушылықты ояту. Оқулықтағы тапcырмалармен жұмыс. Ойтүрткі. Тақырыпты болжау. 1-тапсырма. Жер- су атауларын анықта тапсырмасымен тақырыпқа болжау жасалады.

Дескриптор:

–  тақырыпқа қажетті сөзбен танысады;

–  болжамдары жайында ойларын айтады.

Сабақтың ортасы Мағынаны ажырату. Ойқозғау. Мəтінге қарап болжам жасау. «А, В, С». А – сұрақ қояды. В – жауап береді.

С – айтқан жауаптарды бақылайды, толық болмаса толықтырады. Оқушылар топта үшеуден отырады.

А – сұрақ қоюшы, В – жауап беруші, С – бақылаушы рөлін атқарады. Бақылаушы қажетті жерлерін түртіп алып, əңгіме соңында қорытындылайды. Оқушылар осы сұрақтарға жазбаша стикерде жауап береді. Ұсыныс, тілектерін айтады. 2-тапсырма. Өлеңді оқы.

3-тапсырма. Өлеңде аталған жан-жануарлар мен құстарды анықтап, қатарды толықтырып жаз.

4-тапсырма. Өлеңді оқы. Өсімдіктердің атауларын дəптерге жаз.

5-тапсырма. Өлеңді оқы. Түсіп қалған сөздерді дəптерге жаз. 6-тапсырма. Өлең мазмұнына сəйкес толықтыр.

7-тапсырма. Өлең жолдары мен суреттерді сəйкестендір. Таңдау себебін түсіндір.

8-тапсырма. Берілген өлең шумақтарына тақырып бер.

9-тапсырма. Өлеңді оқы. Сезімді білдіретін шумақтарды анықта.

10, 12-тапсырмалар орындалады.

Дескриптор.

–  негізгі ақпаратты топта баяндайды;

–  мəтінге қатысты сөздерді пайдаланады;

–  сұрақтарға жауап береді.

Қалыптастырушы бағалау. «Бағалау парақтары» негізінде қорытындылайды.

Кері байланыс. «Бір сөзбен» əдісі. Оқушылар тапсырманы қалай орындағандарын бір сөзбен айтады.

Ойсергек. Мұғалім оқушыларға сабақ тақырыбына қатысты диалог құрғызады.

 

Интер- белсенді тақта Аудиокітап Суреттер Түрлі түсті қарындаштар Постер Бағалау парағы

Сабақтың соңы 13-тапсырма. Жобалық жұмыс. Тақырыптардың біріне сөз дайында. Өлең шумақтарын пайдалану қажет.

Дескриптор.

–  пікірі мен көзқарасын білдіреді;

–  талқылауға қатысады.

Үй тапсырмасы. 11-тапсырма. Берілген жағдаят бойынша жазба жұмысын орында.

Ойтолғаныс

Қосымша ақпарат

 

Саралау – Сіз оқушыларға көбірек қолдау көрсету үшін не істейсіз?

Қабілеті жоғары оқушыларға қандай тапсырма беруді көздеп отырсыз?

Бағалау – Оқушылардың ақпаратты қаншалықты меңгергенін қалай тексересіз? Пəнаралық байланыс Қауіпсіздік ережелері. АКТ-мен байланыс.

Құндылықтармен байланыс.

Рефлексия. Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары жүзеге асырымды болды ма? Бүгін оқушылар нені үйренді? Сыныптағы оқу атмосферасы қандай болды?

Дифференциацияны жүзеге асыру қолымнан келді ме? Мен жоспарланған уақытымды ұстандым ба? Мен жоспарыма қандай өзгерістер енгіздім жəне неліктен?

Төменде берілген бөлімді осы сабақ туралы ойларыңызды жазу үшін пайдаланыңыз. Сол жақ бағанда берілген сабағыңызға қатысты ең

маңызды сұрақтарға жауап беріңіз.

Жалпы баға

Сəтті өткен екі нəрсені атап көрсетіңіз (сабақ беру жəне оқытуға қатысты): 1.

2.

Қандай екі нəрсе сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді? (Сабақ беру жəне оқытуға қатысты):

1.

2.

Осы сабақ барысында сынып немесе жеке оқушылар туралы менің келесі сабағыма дайындалу үшін қажет болуы мүмкін қандай ақпарат алдым?

 

 

 

ТЫҢДАЛЫМ МƏТІНДЕРІ

 

1-бөлім, 5-сабақ 5-тапсырма

 

Қорғау үшін қонысты Он екі рет соғыстым. Он екі рет ұрыстым, Тұрар жерде тұрыстым.

Сөйтіп, жолым болды да, Келді бəрі орнына.

Жарылқады Тəңірім, Жайнады ел, өңірім. Дұшпандарым күйінді, Жалаңашым киінді.

Жарлыларды бай қылдым, Төрт түлігін сай қылдым. Аз халықты көп қылдым, Көңілдерін тоқ қылдым.

Жинап байды-жарлыны Тату қылдым барлығын. Бəрі маған бағынды.

 

1-бөлім, 5-сабақ 8-тапсырма

 

Əкем өліп, жетіде Жетім қалған Күлтегін. Анам Ұмай бағына

Ер атанған Күлтегін. Он алтыда ағамның Елі-жұртын көбейтті. Алдындағы қағанның Жерін əбден кеңейтті. Соғдыларға аттанды,

Талқандадық, мақтандық, Оңтұтық пен Табғашты Қудық біз де, жау қашты. Ақ найзасы күлтелі Болмағандай Күлтегін, Айырылдық біз одан.

Тебірендік қазадан, Көрер көзім көрместей, Білгір басым білместей Айырылдым ақылдан, Бауырымнан, жақыннан.

Көрмек бар да көнбек бар, Тумақ бар да өлмек бар…

 

211

 

  • бөлім, 3–4-сабақ 5-тапсырма

 

Қазақ халқы жол мен жолаушыны қадірлеген. Осымен байланысты ырым-жоралғылар, дəстүр-салттарды қалыптастырған. Олардың əрқайсысының ізгі тілеуі, ақ ниеті бар. «Жолы болсын», «Сапары сəтті болсын», «Алды ашық болсын» деп алыс жолға жүретін адамға

«жолашар» немесе «жолаяқ» деп аталатын дəстүрді жасап, шығарып салады. Адамы жолаушы жүретін отбасы бір малын сойып, ауылдағы үлкен-кішіге дастарқан жаяды. Қариялар жолаушыға арнап бата береді. Бата деген – адамға рухани күш-қуат, көңілге – медеу, жүрекке сенім ұялатады. Ал сенім – ұлы күш.

 

Ақ жүрек болып жолдасың, Адалдық сені қолдасын!

Алымды болсын шабысың, Найзағай болсын намысың, Ер жігітке бəрі – сын!

Қиындық көрсең, мұқалма! Ауырлық көрсең, жұқарма! Дақ түспесін ар мен бағыңа, Аман барып, есен қайт, Мақсат еткен жолыңа!

Бұл – алғаш рет алыс сапарға шыққан жасқа берілген бата.

 

  • бөлім, 3–4-сабақ 1-тапсырма

 

Қазақтың ұлттық ұғымында жас саны мүшелден есептеледі.

Бұл тəсіл өткен жылдарды есептеуге де, адам жасын анықтауға да өте ыңғайлы. Мүшелдің алғашқысы 13 жастан бастап, кейін əр мүшел сайын 12 жылдан қосылып отырады. Сонда екі мүшел – 25, үш мүшел – 37, төрт мүшел – 49 жəне одан əрі осылайша есептеле береді.

Мүшел жасында адамдар жаңа киімін біреуге беріп, Жаратушыдан саулық тілейді,

«құдайы» таратады. Бұл жаста сақтанып  жүреді, алыс, ауыр сапарларға шықпайды. Мұндай сақтану негізсіз де емес. Өйткені адам ағзасында əр 12 жылда үлкен өзгерістер болып тұрады. Ертедегі шығыстық ғылым осыны анықтаған.

 

  • бөлім, 5–6-сабақ 1-тапсырма

 

Наурыз – өте көнеден келе жатқан мейрам.

Қазақ елі Наурызды қалай қарсы алған? Қызыр түні Жаңа жыл табалдырық аттап үйге енгенде, «жалғыз шала сəуле болмас» деп төрге қос шырақ жағылып қойылады. «Жаңа жыл мұнтаздай таза үйге кірсе, ол үй ауру-сырқаудан, пəле-жаладан аман болады» деген сеніммен Наурызға шейін үй ішіндегі жиһаз-мүліктің шаңы қағылып, жуылып тазартылады.

Дастарқанды ырысқа, ыдыс атаулыны аққа толтырады. Ұлыс күні қазақ елі үшін əрқашан қасиетті, киелі саналған. Ол күні қар не жаңбыр жауса, «нұр жауды», «келер жыл жақсы жыл болады» деп қуанған.

Наурызда қуанышқа кенеліп, масайраған жұрт аппақ көйлек, жаңа киімдерін киіп шығады.

 

 

212

 

  • бөлім, 5–6-сабақ 1-тапсырма

 

Конституция термині латын сөзінен алынған. Ол латынша – constitio, мағынасы – белгілеу, орналастыру. Ал қазіргі түсінік бойынша Конституция – мемлекеттің негізгі Заңы. Қазақстан Республикасының Конституциясы – Қазақстан мемлекетінің Ата заңы. 1995 жылы 30 тамызда республикалық референдум өткізу жолымен қабылданып, Қазақстан халқының егемендігі мен құқықтарын бекіте түсті. Ата заң қабылданған күн демалыс, мемлекеттік мереке – Қазақстан Республикасының Конституциясы күні деп жарияланды. Бұл жаңа Конституция Қазақстанның төртінші Ата заңы. Оның құрылымы кіріспеден, 9 бөлімнен, 98 баптан, көптеген тармақтар мен тармақшалардан тұрады. Конституцияда Адам жəне азамат, Президент, Парламент, Үкімет жəне тағы басқа бөлімдер бар.

 

  • бөлім, 1–2-сабақ 7-тапсырма

 

Тұңғыш Президент күні – бұл мемлекеттік деңгейдегі мейрам, маңызы да ерекше. 1991 жылдың 1 желтоқсанында тұңғыш рет қазақ даласында президент сайлауы болып өтті. Сайлауда дауыс берушілердің саны 98,7 пайызды құрады. Сол жылы 16 желтоқсанда Қазақстан Республикасының тəуелсіздігі жарияланды. Бұл мерекенің тойлануының ұлтқа берері мол. Осы мереке арқылы жас ұрпақ Тəуелсіз Қазақстанның тарихын таниды, ел болып қалыптасу жолымен танысады. 1 желтоқсан Қазақстанның шежіресінде мəңгі сақталады.

 

  • бөлім, 7–8-сабақ 1-тапсырма

 

Паркур – бұл экстремалды трюктардан тұратын спорт, субмəдениет түріне жатады. Бірақ паркуршылардың өздері бұл мəдениетті спорттан гөрі ұстаным деп түсінеді. Астарында терең философия бар деп есептейді. Паркур – француз тіліндегі ат спорты деген тіркеске ұқсас

«кедергілерге төтеп беру» деген ұғымды білдіреді. Паркур мəдениетін қалыптастырушы – француз Давид Белль. Батыс субмəдениеті дүниежүзі жастарына ықпал етті. Осы мəдениетпен бірге қолданыста жаңа терминдер пайда болды. Бүгінгі күндегі: роллер, граффити, брейк-данс жəне т.б. жастарға таныс сөздер субмəдениеттердің насихатталуын əкелді. Мəселен, роллерлер – роликті коньки тебуді ұнататын топ өкілдері. Олардың спорт үлгісіндегі киімдері ашық түсті, конькилері ерекше нақышта көзге түседі. Жастар арасындағы роликті конькиге деген қызығушылық 1990 жылдан бастап артты.

 

8-бөлім,   4–6-сабақ 7-тапсырма

 

Медицина ғалымдары жаңалық ашты. Жаңалық болашақ ауруларды алдын ала анықтаумен байланысты. Адам тумай тұрып, оның қандай аурулармен ауыратындығын болжай алу мүмкіндігі бар. Дерттің адамда ауру генінің болуында емес, топтық гендердің өзара əрекеттесуінде екендігі анықталған. Болашақта сəби туған кезде оған генетикалық паспорт қоса беріледі. Генетикалық паспортта инфаркт алу, рак немесе диабетке шалдығу ықтималдылығы қаншалықты екендігі көрсетіліп тұрады. Бұл ауруларды асқындырмай, емдеп жазуға мүмкіндік бермек.

 

213

 

  • бөлім, 5–6-сабақ 4-тапсырма

 

Əлемдегі тұрғындары 80 миллионнан асатын мемлекеттердің жартысынан көбі Азияда орналасқан. Қытай мен Үндістанның халқының саны Жер тұрғындарының үштен бірінен астамын құрайды. Қытай халқы бүгінде Жердің барлық тұрғындарының бестен бірін құрап отыр. Халқының саны жөнінен əлемдегі екінші ел – Үндістанның тұрғындар саны 1,21 миллиардқа жетті. Бұл Қытайдан 131 миллион адамға кем. Қытайда бүгінгі күні жылдық өсім 0,6 пайыз болса, ал Үндістанның көрсеткіші – 1,4 пайыз. Үндістанда əр отбасында, орта есеппен 2,6 баладан дүниеге келеді. Соның өзінде Үндістан халқы соңғы он жылда 181 миллион адамға көбейген. Сарапшылар болжамына сай, 2025 жылға қарай бұл мемлекет халқының саны жөнінен Қытаймен теңеседі. Ал 40 жыл шамасында үндістандықтар саны қытайлардан 200 миллионға артық болмақ. Сөйтіп, 2050 жылы Үндістан халқының саны жөнінен əлем бойынша бірінші орынға шығады. Халқының саны жағынан үшінші орындағы мемлекет бүгінгі күні – АҚШ, ал 2050 жылы, болжамдар бойынша бұл орынды Нигерия иеленеді. Əлемде халқының саны 100 мыңға жетпейтін 35 ел бар. Тізімді 98 мың тұрғыны бар Кирибати бастайды. Кирибати – Тынық мұхитындағы ұсақ аралдарда орналасқан мемлекет. Ал осы тізімдегі ең соңғы мемлекет Питкэрн аралдарында небəрі 60 адам – 9 отбасы бар көрінеді.

 

  • бөлім, 3–5-сабақ 6-тапсырма

 

Роботтехника – елімізде енді ғана дамып келе жатқан инновациялық сала. Ал əлемде бұл саланың тарихы тереңде. Ежелгі Египетте, Вавилонда, Қытайда аяқ-қолы қозғалатын құдайлардың мүсіндері жасалған. Ал біздің дəуірімізге дейінгі үшінші ғасырларда римдік ақын Клавдий ғалым Архимед жасаған автоматты құрылғы туралы айтқан. Андроидты алғаш рет он үшінші ғасырда өмір сүрген алхимик Альберт фон Больштедт жасаған. XIX ғасырдың аяғы мен XX ғасырдың басында аталған сала дамыды. Роботтар туралы əдеби шығармаларда да айтыла бастады. Ағылшын жазушысы Мэри Шеллидің «Франкенштейн», чех жазушысы Карел Чапектің

«R. U. R.» сынды туындылары осыған дəлел. Сахналарда фантастикалық пьесалар қойылды. Осылайша бірте-бірте «робот» термині əдебиеттен ғылым мен техникаға ауысты. Əлемдегі Жапония, Германия, АҚШ, Корея сияқты елдерде аталған сала жоғары деңгейде дамыған. Бұл елдерде роботтехниканың үздік жетістіктері ғылымда, өндірісте кеңінен қолданылады. Германиядағы өндірістік роботтарды шығару жөніндегі əлемдік көшбасшы «KUKA» компаниясы, Жапониядағы «KAWASAKI ROBOTICS», «FANUC», «OTC Daihen», «Panasonic», АҚШ-тағы «Triton Manufacturing», «Kaman Corporation» сынды компаниялар – соның айғағы.

 

  • бөлім, 5–7-сабақ 8-тапсырма

 

Шетелдіктер арасында экотуризм ерекше сұранысқа ие. Олар табиғатына əлі де адам қолы тимеген жерлерде демалғанды ұнатады. Мысалы, Сайрам–Өгем жоталарындағы ұлттық парк, Ақсу-Жабағылы қорығының биік шыңдары, Қаратау қорығының жайлаудағы тау жоталары, ЮНЕСКО-ның əлемдік табиғи мұрасына кіретін Теңіз бен Қорғалжын көлдері, Көкшетау, Алтынемел, Саты т.б. ну ормандары мен көл-бұлақтарына ықылас ерекше. Тиісінше инфрақұрылым да даму үстінде. Бұл салаға кəсіпкерлер аздап ақша құя бастады. Демалу аймақтарындағы үй иелері бір-екі бөлмесін туристерге бөлетін болған. Бағалары да аса қымбат емес: үш реттік ас берілетін қонақ бөлмелерде тұру күніне 4–7 мың теңгеге тең. Мұндай баға шетелдіктерді қызықтырады.

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *