11-сынып. Адам және қоғам

Сабақтың тақырыбы: § Кіріспе

Сабақтың мақсаты:

  • Оқушыларды «Адам және қоғам» оқылығымен таныстырып, қазіргі Қазақстанда және дүниежүзілік адамзат қауымдастығында болып жатқан үдерістер мен жеке адам өмірінің мәні туралы түсіндіру;
  • Адамзат тарихы басынан өткерген өркениеттерге шолу жасалып, соңғы ғасырларда олардың кейбіреулерінің суырылып алға шығуының, енді біреулерінің ілгерілеушілік қарқынына ілесе алмай, артта қалып қоюының сырларын ашу.
  • Қоғамдық көзқарасы дұрыс қалыптасқан, көзі ашық, көкірегі ояу, ұлтжанды білімді азамат тәрбиелеу.

Сабақтың түрі: Кіріспе

Әдісі: баяндау, әңгімелеу

Көрнекілік:кітаптар, суреттер.

Сабақтың барысы:  І.Ұйымдастыру кезеңі

  • Оқу құралын тексеріп түгелдеу
  • Әнұран орындау, «Хабар»
  • Оқушылар зейінін сабаққа аудару

ІІ.Үй тапсырмасын сұрау:

  • Адам және қоғам туралы төменгі сынып материалдарын қайталау.

Жаңа сабақтың жоспары:

  1. «Мектеп» баспасынан 2007 жылы шыққан «Жаратылыстану-мамематикалық бағыттағы» Адам және қоғам оқулығының авторлары Ә.Нысанбаев, Қ.Жүкешев,  М.Изотов, К.қажымұрат, М.Сәбит, М.Тәтімов
  2. Оқулық ҮІІ тараудан тұрады.
  • Адам және дүние
  • Қоғам және оның дамуы
  • Өркениеттер
  • Қоғамның әлеуметтік құрылымы
  • Қоғам және экономика
  • Қоғамның саяси аясы
  • Қоғамның мәдени-рухани дамуы.

Сабақты бекіту:

  • «Қоғам» дегенде ойымызға не оралады?
  • Қандай қоғамдарды білесім?
  • Біз қандай қоғамды өмір сүріп жатырмыз?

Бағалау:

Үйге тапсырма: Кіріспе

 

 

 

 

 

11-сынып. Адам және қоғам

Сабақтың тақырыбы: § 1.  Адам мәселесі /2 сағат/

Сабақтың мақсаты:

  • Адам мәселесі, адам мәселесінің мәні, шығу тегі, өміріні мәні туралы айту;
  • «Адам» сөзінің мағынасын ажырата отырып, Құран-Кәрімнен, орта ғасырлардағы ғалымдардың адамның жаратылысы туралы ой –толғамдарын, ғылыми зерттеулерін айту;
  • Қоғамдық көзқарасы дұрыс қалыптасқан, көзі ашық, көкірегі ояу, ұлтжанды білімді азамат тәрбиелеу.

Сабақтың түрі: аралас

Әдісі: әңгіме, баяндау

Көрнекілік:карта, кітаптар

Сабақтың барысы:  І.Ұйымдастыру кезеңі

  • Оқу құралын тексеріп түгелдеу
  • Әнұран орындау, «Хабар»
  • Оқушылар зейінін сабаққа аудару

ІІ.Үй тапсырмасын сұрау:

  • «Қоғам» дегенде ойымызға не оралады?
  • Қандай қоғамдарды білесім?
  • Біз қандай қоғамды өмір сүріп жатырмыз?

Жаңа сабақтың жоспары:

  1. Адам мәселесінің қойылуы.
  • Сократ
  • Ф.Бэкон
  • К.Маркс
  • И.Кант
  • Қасиетті Құран-Кәрімде
  1. Адамның мәні
  • Адам-жер бетіндегі материалдық және рухани мәдениеттің жасаушысы, тарихи үдерістің субъектісі, тілі мен ойы дамыған, саналы әрекет ете алатын қабілеті бар биопсихоәлеуметтік тірлік иесі
  1. Адамның шығу тегі
  • Ч.Дарвин
  • Ф.Энгельс
  1. Адам өмірінің мәні
  • Адам өмірінің мәні-сол өмірді бастан-аяқ адамша сүре білуде: адам болып туған екенсің, сол адамгершілікті, кісілікті сақтай білу, сол кісілік үдеден айнымау, адамдық пейіліңді мықтап ұстап, өмірдің әр сәтінде адам болып қала білу, қандай да бір шым-шытырық, қиын-қыстау жағдайларда да адамдық тұрғысынан таймай, өз кісілігіңді байыту, көркейту, жан-жақты дамыту, толыққанды шығармашылық күй кешу…

 

 

 

 

Сабақты бекіту:

  • Адамның жануарлардан мәнді айырмашылығы неде?
  • Қазіргі кезеңдегі экологиялық дағдарыстың себебі адамның табиғатқа қатысты менмендік көзқараспен өктемдік жүргізуге тырысуынан болып жатыр деген пікірлерді жиі естуге болады. Бұған қалай қарайсыңдар?
  • Адам өмірінің мән-мағынасы туралы не ойлайсыңдар?
  • Адам мәселесіне қатысты түрлі көзқарастарға қысқаша сипаттама беріңдер.
  • Адамның шығу тегіне қатысты материалистік және идеалистік көзқарастардың қайсысын жақтайтындарыңды айтыңдар.

Бағалау:

Үйге тапсырма: §1-2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11-сынып. Адам және қоғам

Сабақтың тақырыбы: §3. Философиялық дүниетанымның бастапқы  ұғымдары

Сабақтың мақсаты:

  • «Әлем эволюциясы» ұғымына қысқаша түсінік бере отырып, философиялық танымның ерекшелігіне, негізгі мәселелеріне, материализм мен идеализмнің айырмашылықтарын анықтату;
  • Қоғамдық көзқарасы дұрыс қалыптасқан, белсенділігі жоғары жеке тұлға қалыптастыру

Сабақтың түрі: аралас

Әдісі: пікір алмасы

Көрнекілік:суреттер

Сабақтың барысы:  І.Ұйымдастыру кезеңі

  • Оқу құралын тексеріп түгелдеу
  • Әнұран орындау, «Хабар»
  • Оқушылар зейінін сабаққа аудару

ІІ.Үй тапсырмасын сұрау: /Адам мәселесі/

  • Адамның жануарлардан мәнді айырмашылығы неде?
  • Қазіргі кезеңдегі экологиялық дағдарыстың себебі адамның табиғатқа қатысты менмендік көзқараспен өктемдік жүргізуде тырысуынан болып жатыр деген пікірлерді жиі естуге болады. Бұған қалай қарайсыңдар?
  • Адам өмірінің мән-мағынасы туралы не ойлайсыңдар?
  • Адам мәселесіне қатысты түрлі көзқарастарға қысқаша сипаттама беріңдер
  • Адамның шығу тегіне қатысты материалистік және идеалистік көзқарастардың қайсысын жақтайтындарыңды айтыңдар.

Жаңа сабақтың жоспары:

  1. «Табиғат», «Әлем», «Дүние» ұғымдары
  2. Дүниенің ғылыми және философиялық суреттемесі
  3. Философияның негізгі суреттемесі. Материализм және иеализм. Монизм және дуализм.
  4. Философия пәні және оның салалары

Сабақты бекіту:

  • «Әлем эволюциясы» ұғымына қысқаша сипаттама беріңдер
  • Философиялық танымның ерекшелігі неде?
  • Философияның негізгі мәселесін атаңдар
  • «Материализм» және «идеализм» ұғымдырын салыстыра отырып, олардың қарама-қарсы мазмұндарын анықтаңдар
  • Төмендегі кестені толтырыңдар

 

Философияның негізгі салалары Зерделейтін пәндері
 

 

 

Бағалау:

Үйге тапсырма: §3. Параграфты оқу. Кестені толтыру.

 

11-сынып. Адам және қоғам

Сабақтың тақырыбы: §4. Төрт өлшемді дүние

Сабақтың мақсаты:

  • Философиядағы «материя», қозғалыстың философиялық мәніқозғалыс және оның мәні, шексіз және мәңгілік дүние ұғымдары туралы түсінік беру;
  • Қоғамдық көзқарасы дұрыс қалыптасқан, көзі ашық, көкірегі ояу, ұлтжанды білімді азамат тәрбиелеу.

Сабақтың түрі: аралас

Әдісі: интерактивті, әңгіме, пікіраламасу

Көрнекілік: кітап, нақыл сөздер

Сабақтың барысы:  І.Ұйымдастыру кезеңі

  • Оқу құралын тексеріп түгелдеу
  • Әнұран орындау, «Хабар»
  • Оқушылар зейінін сабаққа аудару

ІІ.Үй тапсырмасын сұрау:

  • «Әлем эволюциясы» ұғымына қысқаша сипаттама беріңдер
  • Философиялық танымның ерекшелігі неде?
  • Философияның негізгі мәселесін атаңдар
  • «Материализм» және «идеализм» ұғымдырын салыстыра отырып, олардың қарама-қарсы мазмұндарын анықтаңдар

Жаңа сабақтың жоспары:

  1. Философиядағы «материя» ұғымы
    • Левкипп
    • Демокрит
    • Ленин
  2. Қозғалыстың философиялық мәніҚозғалыс және оның түрлері
  3. Шексіз және мәңгілік дүние
  • Кеңістік-материяның объектівтік, яғни адам сана-сезіміне тәуелсіз өмір сүру формасы

 

Кеңістіктің екі тұғырнамасы мен оның сипаттамалары

Тұғырнама Сипаттамалар

 

Сабақты бекіту:

  • «Қозғалыс» ұғымының философиялық мәні неде?
  • Қозғалыстың түрлерін атай отырып, оны белгілі ұстанымдар бойынша топқа бөліңдер
  • А.Эйнштейннің салыстырмалық теориясының қағидаларына қалай қарайсыңдар, олар сендердің көкейлеріңе қона ма?

Бағалау: өзін-өзі

Үйге тапсырма: §4.

 

 

11-сынып. Адам және қоғам

Сабақтың тақырыбы: §5. Фиолософиядағы сана мәселесі

Сабақтың мақсаты:

  • «Сана», сана мен ми, сана және тіл, сана құрылымысана және бейсаналық ұғымдары туралы түсінік беру;
  • Қоғамдық көзқарасы дұрыс қалыптасқан, көзі ашық, көкірегі ояу, ұлтжанды білімді азамат тәрбиелеу.

Сабақтың түрі: аралас

Әдісі: интерактивті, әңгіме, пікіраламасу

Көрнекілік: кітап, нақыл сөздер

Сабақтың барысы:  І.Ұйымдастыру кезеңі

  • Оқу құралын тексеріп түгелдеу
  • Әнұран орындау, «Хабар»
  • Оқушылар зейінін сабаққа аудару

ІІ.Үй тапсырмасын сұрау:

  • «Қозғалыс» ұғымының философиялық мәні неде?
  • Қозғалыстың түрлерін атай отырып, оны белгілі ұстанымдар бойынша топқа бөліңдер
  • А.Эйнштейннің салыстырмалық теориясының қағидаларына қалай қарайсыңдар, олар сендердің көкейлеріңе қона ма?

Жаңа сабақтың жоспары:

  1. «Сана» ұғымы
  2. Сана және ми
  3. Сана-қоғами-тарихи қалыптасқан адам миы қызметінің идеалдық нәтижесі болып табылады.
  4. Сана және тіл
  5. Сана құрылымы
  6. Сана және бейсаналық
  • Бейсаналық дегеніміз-адам анасына жетпейтін, яғни сана бетіне шықпайтын, сана елегіне ілінбейтін белсенді психикалық күйлер, үдерістер, қимылдар жиынтығы.

Сана құрылымының екі деңгейі

Сезімдік бейнелеу Рационалдық

 

 

Сабақты бекіту:

  • Сана туралы түрлі көзқарастарды салыстырып, өздерінің көкейлеріңе қонымдысын атаңдар. Сананың айқындамасын жазып алыңдар
  • Сана мен мидің айқындамасын қалай түсінесіңдер
  • Тіл мен ойлау арасындағы байланыстарға қысқаша сипаттама беріңдер

Бағалау: өзін-өзі

Үйге тапсырма: §5.

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code