Күні:

Сыныбы: 11

Пәні:физика

 

Сабақтың аты §1,1Тербелмелі контурдағы электромагниттік тербелістер
Сілтеме Жоспар
Жалпы мақсаты Ø  тербелмелі контурдағы электромагниттік тербелістер жайлы мағлұмат беру

Ø  тербелмелі контурдағы электромагниттік тербелістер формуласын есеп шығаруда қолдана білуге үйрету

Ø  өзгенің пікірімен санасуға баулу

Күтілетін нәтиже Ø  тербелмелі контурдағы электромагниттік тербелістер жайлы мағлұмат алады

Ø  тербелмелі контурдағы электромагниттік тербелістер формуласын есеп шығаруға үйренеді

Ø  өзгенің пікірімен санаса алатын болады

Негізгі  идеялар Уақыттың өтуiмен байланысты қайталанып отыратын процесстердi тербелiстер деп атайды. Қайталанатын құбылыстың табиғатына байланысты тербелiстер әртүрлi, мысалы, механикалық, электрлiк т.с.с. болуы мүмкiн. Егер тербелiстер бiрдей уақыт аралығында қайталанатын болса, онда ондай тербелiстердi периодты тербелiстер деп атайды. Тербелiстiң қайталану уақытын тербелiс периоды деп атап, Т әрiпiмен белгiлейдi.
Тапсырмалар Топтық  жұмыс «Джигсо»
Тапсырмалар Жұптық жұмыс  «Пилот — Штурман»
Тапсырмалар Жеке жұмыс «тест тапсырмасын орындау»
 

Сабақ бойынша мұғалімнің  жазбалары:  (мұғалім және оқушы  немен айналысады)

І.Ұйымдастыру (2 минут)

1.1.    Сәлемдесу

1.2.    Сынып оқушыларына  жағымды ахуал туғызу

1.3.    Түгелдеу

1.2. Топқа бөлу (1,2,3 сандарына байланысты 3 топқа бөлінеді)

 

ІІ. Үй тапсырмасын сұрау (4  минут)

1.      10-сынып курсы бойынша шолу жасау

 

ІІІ. Талқылау үшін сұрақтар беріледі (3 минут)

1.      Электрмагнит сөзі нені білдіреді?

2.      Тербелмелі контур мағынасы жайлы не білеміз?

3.      Конденсатор, заряд, энергия физикалық құралы мен шамалары жайлы не білеміз?

 

ІҮ. Топтық жұмыс «Жигсо» (15 минут)

Сіздің тобыңызда 5  рөлді: лидер, баяндамашы, хатшы, уақыт  сақшысы және бақылаушыларды анықтаңыз. Жұмыс төмендегідей жоспармен жүреді:

Берілген мәтінді оқып, топпен бірлесе отырып, талқылайды және әр топтың бақылаушысы  жасаған жұмыстарға сәйкес бақылау парағын жүргізеді.

Бақылаушының  бағалау парағы

Бағалау өлшемдері Көш

басшы

Хатшы Баяндамашы Уақыт сақшысы
1 Тақырыптың ашылуына үлес қосу
2 Міндетін атқару
3 Топтық жұмысқа атсалысуы

Әр оқушы өзіне жүктелген рөлдің міндеттерін атқарады.

Топ пікірлерін тыңдау.

 

 

Ү. Жұптық жұмыс  «Пилот — Штурман» (5 минут)

(Штурман – басқарушы, пилот – орындаушы)

Берілген суретті түсіндіру, яғни  штурман айтып отырады, пилот қағаз бетіне түсіріп отырады.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Жұптың пікірлерін тыңдау,барлық айтылған ой-пікірлерді бағалаудың мақсатына сәйкестендіру

V. сергіту сәті  (3 минут) (видео)

 

VІ. Жеке жұмыс «тест  тапсырмасын орындау» (10 минут)

1. Тізбекте өздік индукция ЭҚК ненің әсерінен туындайды?

  1. Сыртқы магнит өрісі әсерінің артуынан
  2. Магнит ағынының өзгеруінен
  3. Магнит ағыны әсерінің кездейсоқ өзгеруінен
  4. Сыртқы магнит өрісі ағынының  кемуінен
  5. Жауаптардың дұрысы жоқ

2. Периоды Т=5*10-3 с тербелістер ұзындығы λ= 7,175 м  толқындар туғызады. Дыбыс толқының судағы жылдамдығы қандай?

A) V=1435 м/с.      B) V=143,5 м/с.      C) V=14,35 м/с.     D) V=1,435 м/.      E) V=0,1435 м/с.

3.  Магнит индукциясының ағынының өлшем бірлігі қалай өрнектеледі?

А) 1Вб= 1Тл*м2.       В) 1Вб= 1 Тл /м2.      С) 1Вб= 1Вт*м2.      Д) 1Вб= 1Вт/м2.    Е) 1Вб= 1м2/Тл.

4.  Индуктивтіліктің өлшем бірлігін көрсетіңіз.

А) Гц (Герц).   В) Вб (Вебер).    С) Гн (Генри).     Д) В (Вольт).      Е) А (Ампер).

5. Тоғы бар  катушканың энергиясы қай жерде шоғырланған?

А) Катушканың өткізгіштерінде.    В) Катушканың ішіндегі кеңістікте.

С) Жалғастырғыш сымдарда.    Д) Анықталмаған.

Е) Катушканың өткізгіштерінде және жалғастырғыш сымдарда.

6.  Контурдағы өздік индукция ағыны қандай өрнекпен анықталады?

  1. Ф=BS sina
  2. Ф=Bl cosa
  3. Ф=Bl sina
  4. Ф=LI
  5. Ф=q2 Bl sina

7. .Магнит ағыны қандай өлшем бірлікте өлшенеді?

А) [Ф]=Гн*А.       В) [Ф]=Ф*Гн.     С) [Ф]=В*с.      Д) [Ф]Тл        Е) [Ф]Гн*Тл.

8.  0,5 секунда контурдан өтетін магнит ағыны 1 ден 3 Вб артты. Контурдағы индукциялық ЭҚК неге тең.

А) 8В.     В) 6В.     С) 4В.     Д) 2В.     Е) 10В

 

 

Жасаған жұмыстарын 2 жұлдыз, 1 ұсыныспен бағалау.

 

ҮІ.  Кері байланыс (не үйрендім, не қиын болды, сұрақ.) (3 минут)

 

Кейінгі тапсырмалар Күнделікті өмірде тапсырмаға байланысты өзің байқаған құбылыстар жайлы шағын эссе жазу.
Кейінгі оқу Тербелмелі контурдағы электромагниттік тербелістер

 

 

Күні:

Сыныбы: 11

Пәні:физика

Сабақтың аты §1.2  Еркін электромагниттік тербелістерді сипаттайтын теңдеулер
Сілтеме Жоспар
Жалпы мақсаты Ø  еркін электромагниттік тербелістерді сипаттайтын теңдеулер жайлы мағлұмат беру

Ø  еркін электромагниттік тербелістерді сипаттайтын теңдеулерін есеп шығаруда қолдана білуге үйрету

Ø  бірін-бірі бағалауға баулу

Күтілетін нәтиже Ø  еркін электромагниттік тербелістерді сипаттайтын теңдеулер жайлы мағлұмат алады

Ø  еркін электромагниттік тербелістерді сипаттайтын теңдеулерін  есеп шығаруға үйренеді

Ø  бірін-бірі бағалай білетін болады

Негізгі  идеялар Тербелмелі контурда конденсатордың астарларындағы заряд шамасы уақытқа тәуелді косинус заңы бойынша өзгереді.

Физикалық шаманың синус немесе косинус заңы бойынша өтетін уақытқа тәуелді периодты өзгерісі гармоникалық тербелістер деп аталады.

Тербелістегі щаманың ең үлкен мәнінің модулі тербеліс амплитудасы деп аталады.

Тербелістегі физикалық шаманың мәні қайталанып отыратын ең аз уақыт аралығын Т тербеліс периоды деп атайды.

Тербеліс жиілігі деп бірлік уақыт ішіндегі тербеліс санына тең шаманы айтады.

— Томсон  формуласы.

Тербелмелі контурда жоғары жиіліктегі электромагниттік тербелістер өндіріледі.

Тербеліс фазасы деп косинустың, не синустың аргументін айтады.

 

Тапсырмалар Топтық  жұмыс «Жигсо»
Тапсырмалар Жұптық жұмыс  «Пилот — Штурман»
Тапсырмалар Жеке жұмыс «есептер шығару»
Сабақ бойынша мұғалімнің  жазбалары:  (мұғалім және оқушы  немен айналысады)

І.Ұйымдастыру (2 минут)

1.1.    Сәлемдесу

1.2.    Сынып оқушыларына  жағымды ахуал туғызу

1.3.    Түгелдеу

1.2. Топқа бөлу (1,2,3 сандарына байланысты 3 топқа бөлінеді)

ІІ. Үй тапсырмасын сұрау (4  минут)

1.      Тербелмелі контур дегеніміз не?

2.      Идеал тербелмелі контурды қалай түсінесің?

3.      Тербелмелі контурдағы электромагниттік тербелістерді сипаттап бер?

ІІІ. Талқылау үшін сұрақтар беріледі (3 минут)

1.      Еркін тербелістер дегенді қалай түсінесіңдер?

2.      Гормоникалық тербелістер жайлы не білеміз?

3.      Тербеліс амплитудасы, периоды, жиілігі жайлы не білеміз?

ІҮ. Топтық жұмыс «Жигсо» (15 минут)

Сіздің тобыңызда 5  рөлді: лидер, баяндамашы, хатшы, уақыт  сақшысы және бақылаушыларды анықтаңыз. Жұмыс төмендегідей жоспармен жүреді:

Берілген мәтінді оқып, топпен бірлесе отырып, талқылайды және әр топтың бақылаушысы  жасаған жұмыстарға сәйкес бақылау парағын жүргізеді.

Бақылаушының  бағалау парағы

Бағалау өлшемдері Көш

басшы

Хатшы Баяндамашы Уақыт сақшысы
1 Тақырыптың ашылуына үлес қосу
2 Міндетін атқару
3 Топтық жұмысқа атсалысуы

Әр оқушы өзіне жүктелген рөлдің міндеттерін атқарады.

Топ пікірлерін тыңдау.

Ү. Жұптық жұмыс  «Пилот — Штурман» (5 минут)

 

 

Физикалық шамалар Белгіленуі формуласы Өлшем бірлігі
1 Период
2 Жиілік
3 Амплитуда

Жұптың пікірлерін тыңдау,барлық айтылған ой-пікірлерді бағалаудың мақсатына сәйкестендіру

V. сергіту сәті  (3 минут) (видео)

 

VІ. Жеке жұмыс «есептер шығару» (10 минут)

 

1.      Индуктивтілігі 0,1 Гн катушка мен сыйымдылығы 2 мкФ конденсатордан тұратын тербелмелі контурдың меншікті тербелісінің периодын табыңдар?

2.      Индуктивтілігі  0,04 Гн болатын тербелмелі контурдың ерікті тербелістерінің жиілігі 800 Гц. Осы контур конденсаторының сыйымдылығы қандай?

 

Жасаған жұмыстарын 2 жұлдыз, 1 ұсыныспен бағалау.

 

ҮІ.  Кері байланыс (не үйрендім, не қиын болды, сұрақ.) (3 минут)

 

Кейінгі тапсырмалар Күнделікті өмірде тапсырмаға байланысты өзің байқаған құбылыстар жайлы шағын эссе жазу.
Кейінгі оқу §1,2Тербелмелі контурдағы электромагниттік тербелістер

 

 

Күні:

Сыныбы: 11

Пәні:физика

 

Сабақтың аты §1.3. Механикалық және электромагниттік тербелістер арасындағы ұқсастық.
Сілтеме Жоспар
Жалпы мақсаты Ø  механикалық және электромагниттік тербелістер арасындағы ұқсастық жайлы мағлұмат беру

Ø  механикалық және электромагниттік тербелістер формуласын есеп шығаруда қолдана білуге үйрету

Ø  өзін-өзі бағалауға  баулу

Күтілетін нәтиже Ø  механикалық және электромагниттік тербелістер арасындағы ұқсастық жайлы мағлұмат алады

Ø  механикалық және электромагниттік тербелістер формуласын есеп шығаруға үйренеді

Ø  өзін-өзі бағалай алатын болады

Негізгі  идеялар Электромагниттiк тербелiс кезiнде, әрине, бұл энергиялардың жекелей алғандағы мәндерi тұрақты болып қалмайды. Бiрақ конденсатор мен индуктивтi катушканы қосатын өткiзгiштердiң кедергiсiн елеместей аз деп есептесек, жүйенiң толық электромагниттiк энергиясы сақталады. Тербелмелi контурда туындылайтын электромагниттiк тербелiс, механикадағы серіппеге немесе салмақсыз созылмайтын жiпке iлiнген жүктiң тербелiсiне ұқсас. Бұл жағдайлардағы айырмашылық , тек өзгеретiн шамалардың табиғаттарының әр түрлi болуында
Тапсырмалар Топтық  жұмыс «Жигсо»
Тапсырмалар Жұптық жұмыс  «Пилот — Штурман»
Тапсырмалар Жеке жұмыс «»
 

Сабақ бойынша мұғалімнің  жазбалары:  (мұғалім және оқушы  немен айналысады)

І.Ұйымдастыру (2 минут)

1.1.    Сәлемдесу

1.2.    Сынып оқушыларына  жағымды ахуал туғызу

1.3.    Түгелдеу

1.2. Топқа бөлу (1,2,3 сандарына байланысты 3 топқа бөлінеді)

 

ІІ. Үй тапсырмасын сұрау (4  минут)

  1. Еркін тербелістер дегеніміз не?
  2. Гармоникалық тербелістер деген не және теңдеулерін түсіндір?
  3. Тербелмелі жүйенің меншікті циклдік жиілігі деп нені айтады?
  4. Тербеліс амплитудасы,периоды, жиілігі деген не?

ІІІ. Талқылау үшін сұрақтар беріледі (3 минут)

1.      Механикалық тербеліс қандай тербелістер?

2.      Электромагниттік тербелістер маңызы неде?

3.      Механикалық және электромагниттік тербелістердің қандай ұқсастықтарын білесіңдер?

ІҮ. Топтық жұмыс «Жигсо» (15 минут)

Сіздің тобыңызда 5  рөлді: лидер, баяндамашы, хатшы, уақыт  сақшысы және бақылаушыларды анықтаңыз. Жұмыс төмендегідей жоспармен жүреді:

Берілген мәтінді оқып, топпен бірлесе отырып, талқылайды және әр топтың бақылаушысы  жасаған жұмыстарға сәйкес бақылау парағын жүргізеді.

 

Бақылаушының  бағалау парағы

Бағалау өлшемдері Көш

басшы

Хатшы Баяндамашы Уақыт сақшысы
1 Тақырыптың ашылуына үлес қосу
2 Міндетін атқару
3 Топтық жұмысқа атсалысуы

Әр оқушы өзіне жүктелген рөлдің міндеттерін атқарады.

Топ пікірлерін тыңдау.

Ү. Жұптық жұмыс  «Пилот — Штурман» (5 минут)

(Штурман – басқарушы, пилот – орындаушы)

Берілген суретті түсіндіру, яғни  штурман айтып отырады, пилот қағаз бетіне түсіріп отырады.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Жұптың пікірлерін тыңдау,барлық айтылған ой-пікірлерді бағалаудың мақсатына сәйкестендіру

V. сергіту сәті  (3 минут) (видео)

 

VІ. Жеке жұмыс «тест  тапсырмасын орындау» (10 минут)

1 Білу Тербеліс  дегеніміз не?
2 Түсіну Тербелістің түрлерін ата?
3 Қолдану Тербелмелі контурдің конденсаторы астарларындағы  заряд t уақыт  ішінде q=10-6cos104πt  теңдеуіне сәйкес өзгереді.? Осы теңдеуден жиілік пен периодты табыңдар?  

 

 

 

4 Талдау  Механикалық және электромагниттік тербелістер салыстыр?  

 

5 Жинақтау Суретті қысқаша түсіндір?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 Бағалау Тербелістердің ұқсастығының маңыздылығы қанша?  

 

 

Жасаған жұмыстарын 2 жұлдыз, 1 ұсыныспен бағалау.

ҮІ.  Кері байланыс (не үйрендім, не қиын болды, сұрақ.) (3 минут)

 

Кейінгі тапсырмалар Күнделікті өмірде тапсырмаға байланысты өзің байқаған құбылыстар жайлы шағын эссе жазу.
Кейінгі оқу §1.3. Механикалық және электромагниттік тербелістер арасындағы ұқсастық.

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code