Орта мерзімді жоспар

 

«Сауат ашу» пәні. 1-сынып
1-бөлім. «Өзім туралы»
Осыған дейін меңгерілген білім
1-бөлім үйде/балабақшада алынған білім мен дағдыларға негізделеді.  Оқушылар өздерінің сүйікті шығармалары туралы  айтып беру үшін балаларға арналған кейбір әңгімелер мен танымал өлеңдерді біледі деп жоспарланады.
Мәнмәтін
Бірінші бөлім оқушыларға бірін-бірі танып білуге мүмкіндік береді. Бұл бөлімнің қоғамдық-гуманитарлық пәндермен (Дүниетану,

Жаратылыстану) байланысы бар. Бөлімде сөйлеу, сөз, сөйлем, дыбыс, буын сызбаларын оқуға  және жазуға дағдыландыру қарастырылады. Мұғалімдер тапсырмаларға қатысты әңгімелер, өлеңдер  немесе санамақтар айтуы және оларды хормен қайталау арқылы оқушылардың үйренуіне жағдай туғызады. Сабақ барысында оқушылардың қажеттілігіне қарай  сергіту сәтін өткізген дұрыс.  

Қысқаша шолу
Бұл бөлімде «Әліппеге дейінгі кезеңі» қамтылады. «Менің ұнататын заттарым» атты тақырыптан  бастап, үйі және өзі туралы ойларын ортаға салуға үйренеді. Осы арқылы оқушылар топта, жұпта бір-біріне сұрақтар қояды және жауап береді, бірігіп өлең шумақтары және бейкөркем мәтіндерді ауызша құрастыруды үйренеді.   

 

Оқу бағдарлама сына сілтеме Оқу мақсаттары Ұсынылатын оқыту іс-әрекеттері Мұғалімге арналған ескертпелер (оқыту әдістемесі бойынша) Оқыту ресурстары
   

 

(МК) Оқушылармен артикуляциялық жаттығулар орындап, дауысты және дауыссыз дыбыстарды анықтау жолдарын көрсетіңіз.

Сөздерді буынға бөліп айтқызыңыз. Сөзде қанша буын барын анықтату, оң қолды иектің астына қойып сөзді дыбыстау, әр буын сайын жақ сүйек қозғалып, қолды төмен қарай

Бөлімде әліппеге дейінгі кезең қамтылады. Осы кезеңде тіл дамыту, буын, сөз, сөйлем құрау, жазуға дайындық жұмыстары жүргізіледі.

Белсенді оқыту әдіс-тәсілдерін қолданумен қатар «Сөйлеу қабырғаларына» оқушыларға көмекші болатын тақырыпқа сәйкес суреттер мен

http://kz

en.ru/index/skazki_na_ka

zakhskom/09

 

 

Балаларға  арналған өлеңдер, санамақтар:

www.balakai.kz/

 

    жылжытатынын бақылайды  немесе қол соғу арқылы сөздегі буын санын анықтай алады.

Алғашқы күннен оқушылардың дыбыстарды анық дыбыстап сөйлеуіне назар аудару керек.

Артикуляциялық жаттығуларды айна көмегімен ұйымдастырыңыз.

Дыбыстарды жеке дыбыстау барысында айнаға қарап сөйлеу аппаратының (ауыз қуысы мүшелерінің) қозғалысын бақылайды, қорытынды жасайды. Оқушылар сөз, буын, дауысты және дауыссыз дыбыс ұғымдарын толық меңгергенше жұмысты жалғастырыңыз. Сөздің графикалық сызбасы, дауысты дыбыс, дауыссыз дыбыс белгілерін қолдануын ұйымдастырыңыз.

көрнекіліктерді қолдануды ұмытпаңыз. Әріптермен танысқанға дейін мынадай жұмыстар жүргізуді ұсынамыз:

•    артикуляциялық жаттығулар;

•    ұйқастар, өлеңдер, санамақтар, жаңылтпаштар, жұмбақтарды айтып тіл ұстарту;

•    сұраққа толық сөйлеммен жауап беру;

•    «сөйлем — сөз – буын – дыбыс» ажырата білу және графикалық сызбасын оқу, сызба бойынша буын/сөз/сөйлем құрастыру.

 

 

 

 

 

http://kz

en.ru/index/zh_mba_zaga dki_na_kazakhskom_jaz yke/08

 

 

1.1 Тыңдалған материалдың

мазмұнын

түсіну

 

 

 

 

 

 

 

 

1.5 Түрлі жағдаяттарда

1.1.1.1 тыңдау

барысында

тілдік бірліктерді  (сөйлеу, сөз, сөйлем, мәтін) ажырату, тыңдалған мәтіннің мазмұнын түсіну

 

 

 

1.1.5.1 түрлі жағдаяттарда этикет сөздерін

Кел, танысайық!     
(МК,Ұ) Оқушыларға бір-бірімен танысу

үлгісін көрсетеді. Өзара танысу барысында қандай сұрақтар қоюға болатынын талқалайды.

—   Сенің атың кім?

—   Сен неше жастасың?

—   Саған қандай ойындар ұнайды?

—   Сенің сүйікті  ойыншығың/затың?

 Берілген бөлімді өзіңізге ұнайтын бір затты көрсетіп, оның сізге несімен ұнайтынын, біршама дәлдікпен  жанжақты сипаттаудан бастаңыз.

Оқушылар үшін пайдалы болатын затты анықтап алыңыз, (мысалы, ойыншықтар, киімдер, мектеп құралдары). Оқушының қызығушылығына сәйкес келетін  сөздік қор мен сұрақтар үлгісін көрсетіңіз. «Бұл зат сізге неге ұнайды?   Сіз оны қайдан алдыңыз?» т.б.

Өзіңіз оқушылар тарапынан қойылуы  мүмкін деген кейбір сұрақтарды алдын ала болжап жазып қойыңыз және оның ішінде қайсысы тақырыпты ашуға көмектесетінін анықтап, сабақ барысын соған сәйкестендіріп құрыңыз. Мысалы:

Қазақ тілінің дыбыстары мен әріптеріне арналған ойын түрлері

http://erketai.kz/category/ balalarga/ertegileralemi/

 

 

http://www.labirint.ru/bo oks/200665/

 

 

тілдік

нормаларды дұрыс қолдану

 

 

 

3.8

Каллиграфиял ық нормаларды сақтау

 

 

 

 

 

 

 

 

1.9 Сөздерді, дыбыстарды орфоэпиялық нормаларға сәйкес дұрыс айту

 

қолдану

 

 

 

 

 

1.3.8.1 жазу жолын, жоларалық

кеңістікті,

жолдың жоғарғы және төменгі сызығын сақтап, әріп элементтерін каллиграфиялық талаптарға сай жазу

 

 

 

1.1.9.1 сөздегі дыбыс түрлерін (дауысты,  дауыссыз, жуан және жіңішке дауыстылар) ажырату және

дұрыс дыбыстау

 

1.1.9.3 сөздің буыннан тұратынын түсіну және сөздегі буын санын анықтау

(Ұ) Оқушыларды сіз ұстаған зат бойынша көбірек сұрақ қоюға ынталандырыңыз, жетекші сұрақтардың көмегімен  мазмұндауға үйрете  бастаңыз.

(МК,Ұ) Дыбыстарды  анық дұрыс айтуы үшін қолайна қолданып артикуляциялық жаттығуларды орындатыңыз. Сөз құрамындағы дыбыстарды анықтатыңыз, сөздің графикалық сызбасымен жұмыс ұйымдастырыңыз. Сөзді буынға бөлу тәсілін көрсетіңіз.

(Ұ) «Өз есіміңді буынға бөле аласың ба?» ойынын ұйымдастырыңыз.

(Ж,Қ)  Берілген суреттердің атауын буынға бөліп, сөздердің буын санына қарай суреттерді топтастырады. Буынға дұрыс бөлуін бағалайды.

(Ұ,Қ) Оқушыларды тұрғызып, ойыншықты қолданып бір-біріне сұрақ қойып, сұрақтарына жауап беруін   ұйымдастырыңыз. Толық жауап берген оқушыларды мадақтаңыз.  

Тіл дамыту жұмыстарын бірнеше сағат жалғастырыңыз.   

(МК,Ө) Оқушыларға дәптерді қолдану, қаламды дұрыс ұстау үлгісін көрсетіңіз. Өздерінің не білетінін көрсетуге мүмкіндік беріңіз. Саусақтарға арналған жаттығулар жасатыңыз (ермексаз қолдануыңызға болады). Жазу бағытын, көлбеу сызық, таяқша, т.б. элементтерді

Сіз оны қашаннан бері ұстап жүрсіз? Ол сізге неліктен қымбат? т.б.  Мағыналы сұрақ қойған оқушыларды мадақтаңыз. Жақсы қойылған сұрақтарды  кейінірек еске салу үшін жазып отырыңыз.

Тақырыпты толығырақ ашу үшін:  әңгімелер, өлең-тақпақтар, шағын ертегілер, жұмбақ және санамақтар айтыңыз. Бірнеше рет қайталап оқушылардың ертегі, өлең  және санамақты жаттап, есте сақтап алуына және өздері айтуына мүмкіндік беріңіз.

Интерактивті ойындар ойнату үшін қосымша құралдар қажет болады. Мысалы: қандай да бір фонемадан

басталатын заттар, суреттер, т.с.с

 

Әрқашан оқушылар жаңа ортада екенін назардан шығармаңыз. Оқуға барынша жағымды орта құруға, оқушылардың өзін таныстыруына мүмкіндік жасаңыз. Сыныптағы тәртіп ережелерін оқушылармен ақылдасып құрыңыз. Бұл ережелерді басшылыққа алыңыз.

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

ауада, тақтада жаздырыңыз. Оқушылар өзіне сенімді болуы үшін қарындашпен жазуға да болады. Сөз, сөйлем сызбаларын салуды үйретіңіз.

Оқу жетістіктерін бағалау:

•    Оқушылар ақпараттың бір немесе бірнеше бөлігін есте сақтай алды;

•    Оқушылар жұппен жұмыс істеген кезде бір-біріне кезек беріп сөйлей алады.

   
1.1 Тыңдалған материалдың

мазмұнын

түсіну

 

 

 

 

 

1.7 Тыңдалған материал

бойынша өз

пікірін айту

 

 

 

 

 

1.9 Сөздерді,

 

1.1.1.1 тыңдау

барысында

тілдік бірліктерді  (сөйлеу, сөз, сөйлем, мәтін) ажырату, тыңдалған мәтіннің мазмұнын түсіну

 

 

1.1.7.1

тыңдалған

мәтінге  өз көзқарасын жай сөйлеммен білдіру (ұнайды/

ұнамайды)

 

 

1.1.9.1 сөздегі

Маған ұнайтын өлеңдер    
(Ұ) Бірнеше күн бойы оқушылардың сүйікті заттары туралы дауыстап өлеңдер оқыңыз. Мысалы, ойыншықтар, ұнайтын жерлері немесе ойындар туралы. Олардан  нені жақсы көретінін және неліктен жақсы көретінін сұраңыз.

(Т) Кейбір өлеңдерді оқушылармен бірге дауыстап оқыңыз. Өлеңнің ерекше ұнаған тұстарын айтқызыңыз. Мысалы: ұйқас, мәтіндегі оқушының күлкісін тудыратын сөздер (мысалы: өтірік өлеңдер т.б) және қызықты суреттер. Бір-бірімен келісе ме, келіспей ме соны біліңіз. Барлығының ой-пікірі бірдей  ме? Әлде әркімнің ойы әртүрлі ме?

(Ө,Қ) Оқушылардың өлеңдегі өздеріне  ұнаған сөздері мен шумақтары туралы ойларын сұраңыз. Өлеңдердің ұқсастықтары мен айырмашылықтарын тапқызыңыз.

Кабинетте сынып кітапханасы болуы керек, оқушылар ол кітаптарды жұмыс істеуге қажет болған жағдайда сабақ үстінде немесе үзіліс кезінде қолдана алады. Сабақ барысында әртүрлі кітаптарды көрсетіңіз және халық ауыз әдебиетінің үлгілерін пайдаланыңыз, жаттатыңыз, оқушыларға оқып беріңіз.

Тыңдалған            шығармалардағы

қайталанатын сөздерді немесе ұйқасты тапқызыңыз.

Оқушылармен          талқылауға    мынадай сұрақтар ұсынылады:

•    Берілген өлең не туралы?

•    Сендерге өлең ұнады  ма? Неліктен ұнады?

•    Бұл өлең нені еске  түсірді?

•    Мәтіннің қай бөлігінде  сенің күлкің келді?

 

Бастауыш сыныпқа

арналған сергіту сәттері  http://sc0018.kokshetau.a kmoedu.kz/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

дыбыстарды орфоэпиялық нормаларға сәйкес дұрыс айту

 

 

2.1 Оқу түрлерін қолдану

3.11

Пунктуациял ық нормаларды сақтау

 

 

3.8

Каллиграфиял ық нормаларды сақтау

 

 

 

 

дыбыс түрлерін (дауысты, дауыссыз, жуан және жіңішке дауыстылар) ажырату және

дұрыс дыбыстау

 

1.2.1.1 сөз/сөйлем сызбасын оқу.

 

1.3.11.1 сөйлемді бас әріппен бастап жазып, сөйлем соңына тиісті тыныс белгілерін қою 1.3.8.1 жазу жолын, жоларалық

кеңістікті,

жолдың жоғарғы және төменгі сызығын сақтап, әріп элементтерін каллиграфиялық талаптарға сай жазу

 

 

Оқу жетістіктерін бағалау::

•    өлең туралы шағын пікір айта алады.

•    өлеңді ұнататын/ұнатпайтынын қарапайым дәлелдер келтіре отырып түсіндіреді.

 (Ұ) Өлеңді әндетіп айтыңыз және оны орындауға оқушыларды тартыңыз.

Өлеңге іс-қимыл немесе әуен қосыңыз.

Мысалы:

                        .

                            .

                           . 

 

 

Қай сөздер ұқсас болып естіледі?

Ең ұнаған өлең  қайсы?

Бәріміздің ойымыз бір жерден шығып отыр ма, әлде әркімнің ойы әртүрлі ме? т.б.

 
1.6

Тыңдаушыны

1.1.6.1 сөйлеу барысында Менің ұнататын заттарым/ Менің жақсы көретін туыстарым      

 

ң назарын аудару

 

 

 

 

 

 

 

2.5 Мәтін бойынша

сұрақ қоя білу және жауап бере білу

 

 

 

 

1.5 Түрлі жағдаяттарда тілдік

нормаларды дұрыс қолдану

 

1.9 Сөздерді, дыбыстарды орфоэпиялық

сипаттау/салыст ыру сөздерін, вербалды емес қарым-қатынас құралдарын (ымишара, қимыл), дауыс ырғағын, мәнерін, қарқынын, сөз

арасындағы кідірісті

қолдану)

 

1.2.5.1 мәтін иллюстрациясы бойынша сұрақтар қоя білу немесе оқығаны бойынша  қойылған сұраққа жауап беру (мұғалім

көмегімен)

 

1.1.5.1 түрлі жағдаяттарда этикет сөздерін

қолдану

 

 

 

1.1.9.3 сөздің буыннан тұратынын

(Т) Оқушыларды өздерінің ұнататын заттарын бір-біріне көрсетуі әрі түсіндіруі үшін шағын топтар ұйымдастырыңыз. Топпен жұмыс істеу барысында оқушылар бір-біріне өздерінің сүйікті заттарын

(ойыншықтарын) көрсетіп, олар туралы айтып береді.

 (Ұ) Сынып оқушыларымен  бір-біріне қоятын сұрақтарды анықтап алыңыз.

(Ж,Қ) Оқушылар жұптасып, өзара сұрақ қояды, оларға жауап береді. «Менің нағашым», «Мен атамның немересімін» т.б. тақырыбында ойын ойнау арқылы өз ата-әжесін,  нағашыларын, өзін (атасы, әжесі, ағасы т.б) мақтау. Жұпта бірібіріне нағашылары, ата-әжелері туралы сұрақтар қойып, оларға жауап береді. Оқушылардың дұрыс сұрақ қоя білуіне назар аударыңыз. Ол оқушылардың сұрақ қою қабілеттерін дамытуға ықпал етеді. Бұл тапсырманы жұптағы оқушылардың орнын ауыстыра отырып, бірнеше рет қайталатып және әрдайым қойылған сұрақтарды жетілдіріп отыру керек.

(Ұ) Нағашы, немере сөзін буынға бөлу. Сөзден н дыбысын бөліп алып, «Бұл мен» әдісі арқылы қолайнаға қарап дыбыстау арқылы ауыз қуысындағы өзгеріске назар аударту. Осы сөздерді қатыстырып сөйлем құрату.

Оқу жетістіктерін бағалау:

Оқушыларға өздерінің жақсы көретін ойыншықтарын немесе сүйікті жерлерінің суреттерін, фотоларын алып келуді тапсырыңыз.

Фото, сурет әкелген оқушылар коллаж немесе суретті кітап құрастырады.

Алдында қойылған сұрақтарды қайта қарап шығыңыз. Мағыналы сұрақтарды жазып алып, постер ретінде қабырғаға іліңіз. Сұрау есімдіктерін  пайдаланыңыз. Мысалы: кім? не? неге? қашан?

Мағыналы/қызықты сұрақтар қойған және сұрақтарға нақты жауап берген оқушыларды, сонымен қатар көбірек қолдауды қажет ететін оқушыларды бақылап, аты-жөндерін белгілеп отырыңыз.

Дыбысты дыбыстату арқылы оқушыларға дыбыстау кезінде ауыз қуысындағы өзгеріс пен кедергілер туралы айтуларына және дыбыстың дауыссыз соның ішінде  үнді дауыссыз екеніне оқушылардың өздерінің көздерін жеткізіп айтуларына мүмкіндік беріңіз.

Балаларға арналған ойындар:

www.playhead.net/kz/ga mes/for_boys/

 

 

нормаларға сәйкес дұрыс айту

 

3.8

Каллиграфиял ық нормаларды сақтау

 

түсіну және сөздегі буын

санын анықтау

 

1.3.8.1 жазу жолын, жоларалық

кеңістікті,

жолдың жоғарғы және төменгі сызығын сақтап, әріп элементтерін каллиграфиялық талаптарға сай жазу

•    тақырыпқа сай, орынды сұрақтар қоюын;

•    оқушылардың қарапайым сөздерді қатыстырып сөйлем құруын;  қарапайым сұрақтарға жауап беруін.

бағалаңыз

   
2.1 Оқу түрлерін қолдану

1.8 Берілген тақырыпқа  әңгіме құрап айту

 

 

 

1.9 Сөздерді, дыбыстарды орфоэпиялық нормаларға сәйкес дұрыс айту

 

3.8

1.2.1.1 сөз/сөйлем

сызбасын оқу

 

1.1.8.1 берілген сюжетті сурет бойынша шағын әңгіме құрап айту

 

 

1.1.9.2

дыбыстардың мағына ажыратушылық

қызметін түсіну

 

 

1.3.8.1 жазу

Мен ақынмын     

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code