Тақырыбы: 8-сыныптың негізгі мәселерін қайталау
Күні: Мұғалім:
Сынып:9 Қатысқан:                Қатыспағандар:
Сабақта  меңгерілетін  оқу  мақсаттары 1.        Техника қауіпсіздігі бойынша алғашқы нұсқаулар мен химияның негізгі түсініктері мен заңдарын қайталау

2.        талдау,жүйелеу  дағдыларын   қалыптастыра отырып дамыту,есте сақтау қабілеттерін дамыту,сөздік қорын молайту.

3.        Оқулықпен жұмыс істеу кезінде  тақырыптағы  басты  мәселені  анықтап, өз  бетімен  білім  алуға  үйрену.

Табыс  критерийлері

 

Барлық  оқушылар  білуге  тиісті: Элементтерді  жатқа біледі
Оқушылардың  көпшілігі:  Бейорганикалық  қосылыстарды  ажырата алады.
  Кейбір  оқушылар  Элементтер жіктелуіндегі заңдылықтарды практика жүзінде іске асырып, болжамдар келтіреді
Тілдік мақсат Негізгі терминдер мен сөз тіркестері:  Периодтық  кесте,  топ

Сабақта  диалог/ жазылымға қажетті тіркестер   Стеометриялық  заңдылықтар.

Бұрыннан бар білімдері Оқушылар  периодтық кесте туралы біледі.

Жоспар

Жоспарланған уақыт Жоспарланған кезеңдер  мен  әдіс тәсілдер:

Түстер арқылы бөлу.

Кім жылдам,Миға шабуыл,Жигсо, Ойлан тап, Өмірлік ахуалды талда

Ресурстар
0-5 мин

6-10 мин

 Түстер арқылы бөлу.

Миға шабуыл,    Химиялық  диктант,  Жигсо,  Ойлан тап

Химиялық диктант

Ауадағы газдардың құрамына оттегінің ……….   кіреді.

Су молекуласы оттегінің және сутегінің ………..   тұрады.

Жемістің қайнатпа болуы оның құрамындағы қант ………..    байланысты.

Оттек суда ерігенде оттегінің ………. судың ……… арасына орналасады.

Қант ………..  құрамына оттегі және сутегі ………. басқа да көміртек ……..кіреді.

Иод ерітіндісінің иісі ерітіндіден шығып жатқан иод ……….. байланысты.

Шіріген жұмыртқаның иісі күкіртсутек …………..  байланысты.

Интерактивті тақта
Орта

11-20мин

21-35мин

.

«Джиксо» – ұжымдық оқыту. Жалпы мәселені  бірінші жұпта, сосын  ұжымда талқылау. Алдымен ұжым 4 адамнан тұратын топтарға бөлінеді, бұл «жанұя» топ деп аталады.Содан кейін 1,2,3,4-ке сану арқылы әр топ өзінше  жұмыс тобын құрайды.

1-топ

1.        Заттың құрамы мен қасиетін сақтайтын ең кіші бөлшек……. деп аталады.

2.        Екі немесе бірнеше заттың бірігіп  бір күрделі затқа айналуын ……деп атаймыз.

3.        Құрам тұрақтылық заңын ……..ашты.

2-топ

1. Валенттілік арқылы формула құрастыр.

V II    III II   V I    IV II   II  II

P O ,  Al O , P Cl , N O , Ba O

2. Реакция типтерін анықта:

2Al + 3Cl2 → 2AlCl3

Fe + 2HCl → FeCl+ H2

3.М.В.Ломоносовтың мойнақпен тәжірибе жасап, ұсынған заңы?

3- топ

1.Hg + O2→ HgO

C6H14+O2→ CO2 + H2O

2.  KMnO, K2MnO4қайсысында калийдің массалық үлесі көп?

3. Магний жанғанда 28 грамм магний оксиді түзілді. Реакцияға қатысқан магнийдің массасы және мөлшері канша?.

Видеоролик

Слайдпен  жұмыс

Соңы 1.       Үйге тапсырма:  Массасы 6,2 г фосфордың жану реакция нәтижесінде түзілген фосфор (V) оксидін, көлемі 149 мл, тығыздығы 1,14 г/мл, массалық үлесі 14% бар калий гидроксиді ерітіндісінде ерітілді. Түзілген тұздың массалық үлесін анықтаңыз.

2.       Көлемі 11,2 л (қ.ж.) көмірқышқылы газы құрамында 1,25 моль калий гидроксиді бар ерітінді арқылы өткізілді. Түзілген тұздың массасы … тең:

3.       Массасы 57,4 г құрамында Al және Al2O3  бар қоспасын сілті ерітіндісінің артық мөлшерімен өңдеген кезде, көлемі 16,78 л (қ.ж) газ бөлінді. Қоспаның құрамындағы алюминий оксидінің массалық үлесі:

 

Қосымша мәліметтер
Саралау

(Дифференциация) –оқушыларға мейлінше қолдау көрсетуді қалай  жоспарлайсыз?

Бағалау-оқушы білімін тексеруді қалай жоспарлайсыз? Пән-аралық байланыс
-Сөзді іздеуге тапсырма   қабілеті төмен оқушылар үшін мына есеппен жұмыс жасау.  
Рефлексия

Сабақтың мақсаты мен табыс критерийлері орындалды ма?

Бүгін оқушылар не үйренді?

Жеке және  жұптық  жұмыстар орындай отырып қорытынды жасайды.

Формативті деңгейлік жаттығулар орындау

 
Жоспарыма қандай өзгерістер енгізді және неге?    
Қорытынды бағалау:

Ең жақсы өткен екі нәрсені көрсетіңіз (оқыту мен оқуға қатысты)

1.

2.

Қандай екі нәрсе немесе тапсырма сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді?

1.

2.

 

Тақырыбы: 8-сыныптың негізгі мәселерін қайталау

 

 

Күні: Мұғалім:
Сынып:9 Қатысқан:                Қатыспағандар:
Сабақта  меңгерілетін  оқу  мақсаттары Д.И.Менделеевтің периодтық жүйесіндегі элементтердің жіктелуін, олардың табиғи ұяластарын танып үйрену.
Табыс  критерийлері

 

Барлық  оқушылар  білуге  тиісті: Табиғи ұяларсатрды жаттайды
Оқушылардың  көпшілігі:  Элементтердің жіктелуіндегі заңдылықтарды тұжырымдайды
  Кейбір  оқушылар  Элементтер жіктелуіндегі заңдылықтарды практика жүзінде іске асырып, болжамдар келтіреді
Тілдік мақсат Негізгі терминдер мен сөз тіркестері:  Элементтерд34 ж3ктелу3

Сабақта  диалог/ жазылымға қажетті тіркестер.

Зат құрамының тұрақтылық заңы.

Бұрыннан бар білімдері Оқушылар  периодтық кесте туралы біледі.

Жоспар

Жоспарланған уақыт Жоспарланған уақыт Ресурстар
0-5 мин

6-10 мин

1.      Үй  тапырмасын пысықтау.

2.      Массасы 6,2 г фосфордың жану реакция нәтижесінде түзілген фосфор (V) оксидін, көлемі 149 мл, тығыздығы 1,14 г/мл, массалық үлесі 14% бар калий гидроксиді ерітіндісінде ерітілді. Түзілген тұздың массалық үлесін анықтаңыз.

3.      Көлемі 11,2 л (қ.ж.) көмірқышқылы газы құрамында 1,25 моль калий гидроксиді бар ерітінді арқылы өткізілді. Түзілген тұздың массасы … тең:

4.      Массасы 57,4 г құрамында Al және Al2O3  бар қоспасын сілті ерітіндісінің артық мөлшерімен өңдеген кезде, көлемі 16,78 л (қ.ж) газ бөлінді. Қоспаның құрамындағы алюминий оксидінің массалық үлесі:

 

Интерактивті тақта
Орта

11-20мин

21-35мин

• Химиялық ой жинау (деңгейлік тапсырма)

Тапсырмалары: 1. «А» деңгейі: 1s22s22p63s1 элементінің оттекпен әрекеттесу теңдеуін жазыңыз.
2. «Ә» деңгейі: 1s22s22p63s23p4 элемент (VI) оксидінің сумен әрекеттесу теңдеуін жазыңыз.
3. «Б» деңгейі: 1s22s22p63s23p64s2 элементінің хлоридіне 1s22s22p63s1 элементінің карбонатын қосыңыз, реакция теңдеуін аяқтап, өнімдерін атаңыз.
Жауабы: 4Na+O2=2Na2O;
SO3+H2O=H2SO4;
CaCl2+Na2CO3=2NaCl+CaCO3
1. Д И Менделеев қай жылы, қай жерде дүниеге келді (1834ж Тобольск қаласы.)
2. Периодтық заңды Д. И. Менделеев қай жылы ашты (1869ж)
3. Периодтық кестеде элементтер неше топқа бөлінген (металдар және бейметалдар).
4. P элементінде қанша ұяшық бар? (3)
5. Табиғи ұялас элементтер тобын ата (сілтілік металдар, галогендер).

 

Видеоролик

Слайдпен  жұмыс

Соңы • Сәйкестігін тап:
1. N+7) 2) 5 ——— a. 1s22s22p2
2. Ne+10) 2) 8 —— b. 1s22s22p3
3. C+6) 2) 4 ——— c. 1s22s22p6
4. F+9) 2) 7 ——— d. 1s22s22p5

• Рефлексия бөлімі
Сөйлемдерді аяқта:
● Бұл сабақтың мен үшін маңыздылығы……………………..
● Менің бұл сабақтан алғаным…………………….
● Мен өзімді мақтай аламын………………
● Сабақ маған ұнады немесе ұнамады…………….
• Үйге тапсырма: Менделеевтің өмірі мен қызметі туралы баяндама жазып әкелу.

Қосымша мәліметтер
Саралау

(Дифференциация) –оқушыларға мейлінше қолдау көрсетуді қалай  жоспарлайсыз?

Бағалау-оқушы білімін тексеруді қалай жоспарлайсыз? Пән-аралық байланыс
-Сөзді іздеуге тапсырма   қабілеті төмен оқушылар үшін мына есеппен жұмыс жасау.  
Рефлексия

Сабақтың мақсаты мен табыс критерийлері орындалды ма?

Бүгін оқушылар не үйренді?

Жеке және  жұптық  жұмыстар орындай отырып қорытынды жасайды.

Формативті деңгейлік жаттығулар орындау

 
Жоспарыма қандай өзгерістер енгізді және неге?    
Қорытынды бағалау:

Ең жақсы өткен екі нәрсені көрсетіңіз (оқыту мен оқуға қатысты)

1.

2.

Қандай екі нәрсе немесе тапсырма сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді?

1.

2.

 

Тақырыбы: 8-сыныптың негізгі мәселерін қайталау
Күні: Мұғалім:
Сынып:9 Қатысқан:                Қатыспағандар:
Сабақта  меңгерілетін  оқу  мақсаттары Д.И.Менделеевтің периодтық жүйесіндегі элементтердің жіктелуін, бейорганикалық қосылыстарды  еске түсіру
Табыс  критерийлері

 

Барлық  оқушылар  білуге  тиісті:Бейорганикалық  қосылымтардың  негізігі  кластарын еске түсіреді.
Оқушылардың  көпшілігі:  Элементтердің жіктелуіндегі заңдылықтарды тұжырымдайды
  Кейбір  оқушылар  Элементтер жіктелуіндегі заңдылықтарды практика жүзінде іске асырып, болжамдар келтіреді
Тілдік мақсат Негізгі терминдер мен сөз тіркестері:  Қышқылдар, негіздер, тұздар,  оксидтер

Сабақта  диалог/ жазылымға қажетті тіркестер.Химияның  стехиометриялық  заңдылықтары.

Бұрыннан бар білімдері Оқушылар  периодтық кесте туралы біледі.

Жоспар

Жоспарланған уақыт Жоспарланған  кезеңдер мен әдіс-тәілдер Ресурстар
0-5 мин

6-10 мин

5.       Үй  тапырмасын пысықтау.

6.       Массасы 6,2 г фосфордың жану реакция нәтижесінде түзілген фосфор (V) оксидін, көлемі 149 мл, тығыздығы 1,14 г/мл, массалық үлесі 14% бар калий гидроксиді ерітіндісінде ерітілді. Түзілген тұздың массалық үлесін анықтаңыз.

7.       Көлемі 11,2 л (қ.ж.) көмірқышқылы газы құрамында 1,25 моль калий гидроксиді бар ерітінді арқылы өткізілді. Түзілген тұздың массасы … тең:

8.       Массасы 57,4 г құрамында Al және Al2O3  бар қоспасын сілті ерітіндісінің артық мөлшерімен өңдеген кезде, көлемі 16,78 л (қ.ж) газ бөлінді. Қоспаның құрамындағы алюминий оксидінің массалық үлесі

Атаулар туралы үш сұрақ— мұғалім сабақ басында өткен тақырып бойынша үш терминді тақтаға жазып,оқушыларға осы атауларға қатысты мынадай сұрақтарға жазбаша жауап беруді тапсырады:

1.Қайда? Бұл терминдерді Сіз бұрынырақта қайда және қандай мағынада кездестіріп едіңіз?

2. Қалай? Өз тәжірибеңізден осы атауларды қолданудың мысалдарын келтіре аласыз ба?

3. Қандай? Осы сабақта бұл атаулар қандай қолданыста болады деп ойлайсыз?

 

Интерактивті тақта
Орта

11-20мин

21-35мин

• Химиялық ой жинау (деңгейлік тапсырма)

Тапсырмалары: 1. «А» деңгейі: 1s22s22p63s1 элементінің оттекпен әрекеттесу теңдеуін жазыңыз.
2. «Ә» деңгейі: 1s22s22p63s23p4 элемент (VI) оксидінің сумен әрекеттесу теңдеуін жазыңыз.
3. «Б» деңгейі: 1s22s22p63s23p64s2 элементінің хлоридіне 1s22s22p63s1 элементінің карбонатын қосыңыз, реакция теңдеуін аяқтап, өнімдерін атаңыз.
Жауабы: 4Na+O2=2Na2O;
SO3+H2O=H2SO4;
CaCl2+Na2CO3=2NaCl+CaCO3
1. Д И Менделеев қай жылы, қай жерде дүниеге келді (1834ж Тобольск қаласы.)
2. Периодтық заңды Д. И. Менделеев қай жылы ашты (1869ж)
3. Периодтық кестеде элементтер неше топқа бөлінген (металдар және бейметалдар).
4. P элементінде қанша ұяшық бар? (3)
5. Табиғи ұялас элементтер тобын ата (сілтілік металдар, галогендер).

 

Видеоролик

Слайдпен  жұмыс

Соңы • Сәйкестігін тап:
1. N+7) 2) 5 ——— a. 1s22s22p2
2. Ne+10) 2) 8 —— b. 1s22s22p3
3. C+6) 2) 4 ——— c. 1s22s22p6
4. F+9) 2) 7 ——— d. 1s22s22p5

Рефлексия бөлімі
Сөйлемдерді аяқта:
● Бұл сабақтың мен үшін маңыздылығы……………………..
● Менің бұл сабақтан алғаным…………………….
● Мен өзімді мақтай аламын………………
● Сабақ маған ұнады немесе ұнамады…………….
• Үйге тапсырма: Менделеевтің өмірі мен қызметі туралы баяндама жазып әкелу.

Қосымша мәліметтер
Саралау

(Дифференциация) –оқушыларға мейлінше қолдау көрсетуді қалай  жоспарлайсыз?

Бағалау-оқушы білімін тексеруді қалай жоспарлайсыз? Пән-аралық байланыс
-Сөзді іздеуге тапсырма   қабілеті төмен оқушылар үшін мына есеппен жұмыс жасау.  
Рефлексия

Сабақтың мақсаты мен табыс критерийлері орындалды ма?

Бүгін оқушылар не үйренді?

Жеке және  жұптық  жұмыстар орындай отырып қорытынды жасайды.

Формативті деңгейлік жаттығулар орындау

 
Жоспарыма қандай өзгерістер енгізді және неге?    
Қорытынды бағалау:

Ең жақсы өткен екі нәрсені көрсетіңіз (оқыту мен оқуға қатысты)

1.

2.

Қандай екі нәрсе немесе тапсырма сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді?

1.

2.

 

 

Тақырыбы: Сандық есептер шығару:химиялық теңдеу бойынша, химиялық алғашқы ұғымдарды, стехиометриялық заңдылықтарды, затмөлшерін, көлемін есептеу;

 

Күні: Мұғалім: Уалихан Б
Сынып:8 Қатысқан:                Қатыспағандар:
Сабақта  меңгерілетін  оқу  мақсаттары Д.И.Менделеевтің периодтық жүйесіндегі элементтердің жіктелуін, олардың табиғи ұяластарын танып үйрену.
Табыс  критерийлері

 

Барлық  оқушылар  білуге  тиісті: Табиғи ұяларсатрды жаттайды
Оқушылардың  көпшілігі:  Элементтердің жіктелуіндегі заңдылықтарды тұжырымдайды
  Кейбір  оқушылар  Элементтер жіктелуіндегі заңдылықтарды практика жүзінде іске асырып, болжамдар келтіреді
Тілдік мақсат Негізгі терминдер мен сөз тіркестері:  Элементтерд34 ж3ктелу3

Сабақта  диалог/ жазылымға қажетті тіркестер.

Зат құрамының тұрақтылық заңы.

Бұрыннан бар білімдері Оқушылар  периодтық кесте туралы біледі.

Жоспар

Жоспарланған уақыт Жоспарланған уақыт Ресурстар
0-5 мин

6-10 мин

• Сәйкестігін тап:
1. N+7) 2) 5 ——— a. 1s22s22p2
2. Ne+10) 2) 8 —— b. 1s22s22p3
3. C+6) 2) 4 ——— c. 1s22s22p6
4. F+9) 2) 7 ——— d. 1s22s22p5
Интерактивті тақта
Орта

11-20мин

21-35мин

1.7 г темір күкіртпен әрекеттескенде түзілген темір(ІІ) сульфидінің массасы (г)

А) 10

В) 11

С) 12

D) 13

Е) 14

Шешуі: Ғе + S → ҒеS

М(Ғе) = 56 г/моль

m(Ғе) = ν · М(Ғе) =  1 моль  · 56 г/моль  = 56 г

М(ҒеS) = 88 г/моль

m(ҒеS) = ν · М(ҒеS) =  1 моль  · 88 г/моль  = 88 г

7 г Ғе  —— х г ҒеS

56 г Ғе —- 88 г ҒеS

{дұрыс жауабы}= В

2. 27 г алюминий күкіртпен әрекеттескенде түзілген алюминий сульфидінің массасы (г) және зат мөлшері (моль)

А) 65 г; 0,2 моль

В) 55 г; 0,3 моль

С) 85 г; 0,4 моль

D) 75 г; 0,5 моль

Е) 150г; 1 моль

Шешуі: 2АІ + 3S → АІ2S3

М(АІ) = 27 г/моль

m(АІ) = ν · М(АІ) =  2 моль  · 27 г/моль  = 54 г

М(АІ2S3) = 150 г/моль

m(АІ2S3) = ν · М(АІ2S3) =  1 моль  · 150 г/моль  = 150 г

27 г АІ  —— х г АІ2S3

54 г АІ —- 150 г АІ2S3

{дұрыс жауабы}= D

3. 4 г натрий гидроксиді тұз қышқылы мен әрекеттескенде түзілген тұздың зат мөлшері (моль)

А) 0,05

В) 0,1

С) 5,85

D) 4

Е)0,2

Шешуі: NaOН + НСI → NaСІ + Н2О

М(NaOН) = 40 г/моль

m(NaOН) = ν · М(NaOН) =  1 моль  · 40 г/моль  = 40 г

4 г NaСІ  —— х моль NaСІ

40 г NaОН —- 1 моль NaСІ

{дұрыс жауабы}= В

4.1,2 г магний тұз қышқылымен артық мөлшерімен әрекеттескенде түзілген сутегінің (қ.ж.) көлемі (л)

А) 1,24

В) 1,12

С) 1,65

D) 1,82

Е)  4,48

Шешуі: Мg + 2НСI → МgСІ2 + Н2

М(Мg) = 24 г/моль

m(Мg) = ν · М(Мg) =  1 моль  · 24 г/моль  = 24 г

1,2 г Мg  —— х л  Н2

24 г Мg —— 22,4 л Н2

{дұрыс жауабы}= В

5. 11,2 г калий гидроксиді 5,6 л хлорсутекпен әрекеттескенде түзілген тұздың массасы (г)

А) 5,6

В) 11,2

С) 14,9

D) 18,6

Е) 19,4

Шешуі: КOН + НСI → КСІ + Н2О

М(КOН) = 56 г/моль

Vm = 22,4 л/моль

ν(HСІ) > ν(КOН)

М(КСІ) = 74,5 г/моль

m(КСІ) = ν · М(КСІ) =  1 моль  · 74,5 г/моль  = 74,5 г

11,2 г КОН  —— х г КСІ

56 г КОН —- 74,5 г КСІ

{дұрыс жауабы}= С

 

Видеоролик

Слайдпен  жұмыс

Соңы Үйге  тапсырма:   Осыған ұқсас   3 есеп беру
Қосымша мәліметтер
Саралау

(Дифференциация) –оқушыларға мейлінше қолдау көрсетуді қалай  жоспарлайсыз?

Бағалау-оқушы білімін тексеруді қалай жоспарлайсыз? Пән-аралық байланыс
-Сөзді іздеуге тапсырма   қабілеті төмен оқушылар үшін мына есеппен жұмыс жасау.  
Рефлексия

Сабақтың мақсаты мен табыс критерийлері орындалды ма?

Бүгін оқушылар не үйренді?

Жеке және  жұптық  жұмыстар орындай отырып қорытынды жасайды.

Формативті деңгейлік жаттығулар орындау

 
Жоспарыма қандай өзгерістер енгізді және неге?    
Қорытынды бағалау:

Ең жақсы өткен екі нәрсені көрсетіңіз (оқыту мен оқуға қатысты)

1.

2.

Қандай екі нәрсе немесе тапсырма сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді?

1.

2.

 

Тақырыбы: Сандық есептер шығару:химиялық теңдеу бойынша, химиялық алғашқы ұғымдарды, стехиометриялық заңдылықтарды, затмөлшерін, көлемін есептеу;

 

Күні: Мұғалім:
Сынып:  9 Қатысқан:                Қатыспағандар:
Сабақта  меңгерілетін  оқу  мақсаттары Тақырыптың балаға ой салар идеясын баса ашуға мүмкіндік беру. Өз бетінше қорытынды шығару дағдыларын дамыту
Табыс  критерийлері

 

Барлық  оқушылар  білуге  тиісті:  Есепті  өз бетінше  шығаруды  үйренеді
Оқушылардың  көпшілігі:  Қиын есептермен  жұмыс  жасайды
  Кейбір  оқушылар  Элементтер жіктелуіндегі заңдылықтарды практика жүзінде іске асырып, болжамдар келтіреді
Тілдік мақсат Негізгі терминдер мен сөз тіркестері:  Формулалар

Сабақта  диалог/ жазылымға қажетті тіркестер.

Бұрыннан бар білімдері Оқушылар  периодтық кесте туралы біледі.

Жоспар

Жоспарланған уақыт Жоспарланғанкезеңдер мен әдіс-  тәсілдер Ресурстар
0-5 мин

6-10 мин

• Сәйкестігін тап:
1. N+7) 2) 5 ——— a. 1s22s22p2
2. Ne+10) 2) 8 —— b. 1s22s22p3
3. C+6) 2) 4 ——— c. 1s22s22p6
4. F+9) 2) 7 ——— d. 1s22s22p5
Интерактивті тақта
Орта

11-20мин

21-35мин

1.7 г темір күкіртпен әрекеттескенде түзілген темір(ІІ) сульфидінің массасы (г)

Шешуі: Ғе + S → ҒеS

М(Ғе) = 56 г/моль

m(Ғе) = ν · М(Ғе) =  1 моль  · 56 г/моль  = 56 г

М(ҒеS) = 88 г/моль

m(ҒеS) = ν · М(ҒеS) =  1 моль  · 88 г/моль  = 88 г

7 г Ғе  —— х г ҒеS

56 г Ғе —- 88 г ҒеS

2. 27 г алюминий күкіртпен әрекеттескенде түзілген алюминий сульфидінің массасы (г) және зат мөлшері (моль)

Шешуі: 2АІ + 3S → АІ2S3

М(АІ) = 27 г/моль

m(АІ) = ν · М(АІ) =  2 моль  · 27 г/моль  = 54 г

М(АІ2S3) = 150 г/моль

m(АІ2S3) = ν · М(АІ2S3) =  1 моль  · 150 г/моль  = 150 г

27 г АІ  —— х г АІ2S3

54 г АІ —- 150 г АІ2S3

3. 4 г натрий гидроксиді тұз қышқылы мен әрекеттескенде түзілген тұздың зат мөлшері (моль)

Шешуі: NaOН + НСI → NaСІ + Н2О

М(NaOН) = 40 г/моль

m(NaOН) = ν · М(NaOН) =  1 моль  · 40 г/моль  = 40 г

4 г NaСІ  —— х моль NaСІ

40 г NaОН —- 1 моль NaСІ

4.1,2 г магний тұз қышқылымен артық мөлшерімен әрекеттескенде түзілген сутегінің (қ.ж.) көлемі (л)

Шешуі: Мg + 2НСI → МgСІ2 + Н2

М(Мg) = 24 г/моль

m(Мg) = ν · М(Мg) =  1 моль  · 24 г/моль  = 24 г

1,2 г Мg  —— х л  Н2

24 г Мg —— 22,4 л Н2

5. 11,2 г калий гидроксиді 5,6 л хлорсутекпен әрекеттескенде түзілген тұздың массасы (г)

Шешуі: КOН + НСI → КСІ + Н2О

М(КOН) = 56 г/моль

Vm = 22,4 л/моль

ν(HСІ) > ν(КOН)

М(КСІ) = 74,5 г/моль

m(КСІ) = ν · М(КСІ) =  1 моль  · 74,5 г/моль  = 74,5 г

11,2 г КОН  —— х г КСІ

56 г КОН —- 74,5 г КСІ

Видеоролик

Слайдпен  жұмыс

Соңы 1.       Үйге  тапсырма:   Осыған ұқсас   3 есеп беру

2.       «Бес саусақ» әдісі.

1.       Бас бармақ— басты мәселе. Бүгінгі сабақта ең құнды қандай болды?

21

2.       Балалы үйрек— бірлесу.Мен топта қалай жұмыс жасады? Кімге көмектестім? Кімге риза болдым?

3.       Орта терек-ойлау. Мен бүгін қандай білім мен тәжірибе алдым.

4.       Шылдыр шүмек-шынайылық.Сабақ маған ұнады ма? Неліктен?

5.       Кішкене бөбек-көңіл-күй ахуалы. Мен сабақта өзімді қалай сезіндім?

 

Қосымша мәліметтер
Саралау

(Дифференциация) –оқушыларға мейлінше қолдау көрсетуді қалай  жоспарлайсыз?

Бағалау-оқушы білімін тексеруді қалай жоспарлайсыз? Пән-аралық байланыс
-Сөзді іздеуге тапсырма   қабілеті төмен оқушылар үшін мына есеппен жұмыс жасау.  
Рефлексия

Сабақтың мақсаты мен табыс критерийлері орындалды ма?

Бүгін оқушылар не үйренді?

Жеке және  жұптық  жұмыстар орындай отырып қорытынды жасайды.

Формативті деңгейлік жаттығулар орындау

 
Жоспарыма қандай өзгерістер енгізді және неге?    
Қорытынды бағалау:

Ең жақсы өткен екі нәрсені көрсетіңіз (оқыту мен оқуға қатысты)

1.

2.

Қандай екі нәрсе немесе тапсырма сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді?

1.

2.

 

 

 

Тақырыбы:

Сандық есептер шығару:химиялық теңдеу бойынша, химиялық алғашқы ұғымдарды, стехиометриялық заңдылықтарды, затмөлшерін, көлемін есептеу;

 

Күні: Мұғалім: Уалихан Б
Сынып:8 Қатысқан:                Қатыспағандар:
Сабақта  меңгерілетін  оқу  мақсаттары Д.И.Менделеевтің периодтық жүйесіндегі элементтердің жіктелуін, олардың табиғи ұяластарын танып үйрену.
Табыс  критерийлері

 

Барлық  оқушылар  білуге  тиісті: Табиғи ұяларсатрды жаттайды
Оқушылардың  көпшілігі:  Элементтердің жіктелуіндегі заңдылықтарды тұжырымдайды
  Кейбір  оқушылар  Элементтер жіктелуіндегі заңдылықтарды практика жүзінде іске асырып, болжамдар келтіреді
Тілдік мақсат Негізгі терминдер мен сөз тіркестері:  Элементтерд34 ж3ктелу3

Сабақта  диалог/ жазылымға қажетті тіркестер.

Зат құрамының тұрақтылық заңы.

Бұрыннан бар білімдері Оқушылар  периодтық кесте туралы біледі.

Жоспар

Жоспарланған уақыт Жоспарланған уақыт Ресурстар
0-5 мин

6-10 мин

6. 13 г мырыш 24,5 г күкірт қышқылымен әрекеттескенде түзілген сутегінің (қ.ж.) көлемі (л)

А) 1,12

В) 2,24

С) 3,36

D) 4,48

Е) 6,72

Шешуі: Zn + Н2SO4→ ZnSO4 + Н2

М(Zn) = 65 г/моль

m(Zn) = ν · М(Zn) =  1 моль  · 65 г/моль  = 65 г

М(H2SO4) = 98 г/моль

ν(Zn) > ν(H2SO4)

Vm = 22,4 л/моль

V2) = ν · Vm = 1 моль · 22,4 л/моль

13 г Zn  —— х л Н2

65 г Zn —- 22,4 л Н2

{дұрыс жауабы}= D

7. 28 г темірді 32 г күкіртпен қосып қыздырғанда түзілген темір(ІІ) сульфидінің массасы (г)

А) 32

В) 38

С) 44

D) 60

Е) 63

Шешуі: Ғе + S → ҒеS

М(Ғе) = 56 г/моль

m(Ғе) = ν · М(Ғе) =  1 моль  · 56 г/моль  = 56 г

М(S) = 32 г/моль

ν(S) > ν(Ғе)

М(ҒеS) = 88 г/моль

m(ҒеS) = ν · М(ҒеS) =  1 моль  · 88 г/моль  = 88 г

28 г Ғе  —— х г ҒеS

56 г Ғе —- 88 г ҒеS

{дұрыс жауабы}= С

Интерактивті тақта
Орта

11-20мин

21-35мин

8. 49 г натрий гидроксиді мен 49 г күкірт қышқылының ерітінділерін араластырғанда түзілетін тұздың массасы:

А) 24

В) 49

С) 71

D) 87

Е) 98

Шешуі: 2NaOH + H2SO4 = Na2SO4 + 2H2O

М(NaOH) = 40 г/моль

М(H2SO4) = 98 г/моль

m(H2SO4) = ν · М(H2SO4) =  1 моль  · 98 г/моль  = 98 г

ν(NaOH) > ν(H2SO4)

М(Na2SO4) = 142 г/моль

m(Na2SO4) = ν · М(Na2SO4) =  1 моль  · 142 г/моль  = 142 г

49 г H2SO4  —— х г Na2SO4

98г H2SO4 —- 142г Na2SO4

{дұрыс жауабы}= С

9. Табиғатта кездесетін 2010Nе – 20 изотопының массалық үлесі 90%,2210Nе – 22 изотопының массалық үлесі 10%. Неон элементінің салыстырмалы атомдық массасы

А) 20,2

В) 19,5

С) 18,2

D) 17,5

Е) 14

Шешуі: Мг(Ne) = w Ne· Ar(20Ne) +  w Ne· Ar(22Ne)

Мг(Ne) = 90 · 20 + 10 · 22 = 1800 + 220 = 2020

{дұрыс жауабы}= А

10. Хлор элементінің табиғатта кездесетін изотоптары СІ -35 және СІ-37. Элементтің салыстырмалы атомдық массасы-35,5. Табиғаттағы әр изотопының массалық үлесі

А) 85% және 15%

В) 75% және 25%

С) 65% және 35%

D) 55% және 45%

Е) 50% және 55%

Шешуі: СІ = 35

35х + 37(100-х) = 35,5 · 100

35х +3700 -37х = 3550

2х =3700 -3550

2х = 150

х =75%

СІ = 35

37х + 35(100-х) = 35,5 · 100

37х +3500 -35х = 3550

2х =3550 -3500

2х = 50

х =25%

{дұрыс жауабы}= В

11.7,75 г фосфор 10 л (қ.ж.) оттегімен әрекеттескенде тұзілген оксидтің массасы (г)

А) 18,75

В) 17,75

С) 19,75

D) 16,75

Е) 15,75

Шешуі: 4Р + 5О2→ 2Р2О5

Vm = 22,4 л/моль

М(Р) = 31 г/моль

m(Р) = ν · М(Р) =  4 моль  · 31 г/моль  = 124 г

ν2) > ν(Р)

М2О5) = 142 г/моль

m2О5) = ν · М2О5) =  1 моль  · 142 г/моль  = 284 г

7,75 г Р  —— х г Р2О5

124 г Р —- 284 гР2О5

{дұрыс жауабы}= В

 

Видеоролик

Слайдпен  жұмыс

Соңы Осыған ұқсас 3 есеп беру.
Қосымша мәліметтер
Саралау

(Дифференциация) –оқушыларға мейлінше қолдау көрсетуді қалай  жоспарлайсыз?

Бағалау-оқушы білімін тексеруді қалай жоспарлайсыз? Пән-аралық байланыс
-Сөзді іздеуге тапсырма   қабілеті төмен оқушылар үшін мына есеппен жұмыс жасау.  
Рефлексия

Сабақтың мақсаты мен табыс критерийлері орындалды ма?

Бүгін оқушылар не үйренді?

Жеке және  жұптық  жұмыстар орындай отырып қорытынды жасайды.

Формативті деңгейлік жаттығулар орындау

 
Жоспарыма қандай өзгерістер енгізді және неге?    
Қорытынды бағалау:

Ең жақсы өткен екі нәрсені көрсетіңіз (оқыту мен оқуға қатысты)

1.

2.

Қандай екі нәрсе немесе тапсырма сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді?

1.

2.

 

 

Тақырыбы:

Сандық есептер шығару:химиялық теңдеу бойынша, химиялық алғашқы ұғымдарды, стехиометриялық заңдылықтарды, затмөлшерін, көлемін есептеу;

 

Күні: Мұғалім: Уалихан Б
Сынып:9 Қатысқан:                Қатыспағандар:
Сабақта  меңгерілетін  оқу  мақсаттары Д.И.Менделеевтің периодтық жүйесіндегі элементтердің жіктелуін, олардың табиғи ұяластарын танып үйрену.
Табыс  критерийлері

 

Барлық  оқушылар  білуге  тиісті: Табиғи ұяларсатрды жаттайды
Оқушылардың  көпшілігі:  Элементтердің жіктелуіндегі заңдылықтарды тұжырымдайды
  Кейбір  оқушылар  Элементтер жіктелуіндегі заңдылықтарды практика жүзінде іске асырып, болжамдар келтіреді
Тілдік мақсат Негізгі терминдер мен сөз тіркестері:  Элементтерд34 ж3ктелу3

Сабақта  диалог/ жазылымға қажетті тіркестер.

Зат құрамының тұрақтылық заңы.

Бұрыннан бар білімдері Оқушылар  периодтық кесте туралы біледі.

Жоспар

Жоспарланған уақыт Жоспарланған уақыт Ресурстар
0-5 мин

6-10 мин

«Сиқырлы қобдиша» жаттығуы.
Нұсқау: Қатысушылар шеңбер құра отырады. Ортада сиқырлы қобдиша тұрады. Сыйлықтар – қағазға жазылған адамгершілік қасиеттер.
Жаттығу шарты: Қобдишадан әр қатысушы кезекпен бір сыйлықты таңдап алып, ішінде жазылған сөзді лайықты деп санаған адамға сыйлайды. Сыйлықтар үлестірілгеннен кейін, шеңбер бойынша өзінің сыйлығын айтады.
Рефлексия: сонымен, қоршаған орта да осы қасиетке сізді лайық деп таныса, жеке-жеке қошемет көрсетейік. Сыйлықтарыңыз құтты болсын!

13 г мырыш 24,5 г күкірт қышқылымен әрекеттескенде түзілген сутегінің (қ.ж.) көлемі (л)

Шешуі: Zn + Н2SO4→ ZnSO4 + Н2

М(Zn) = 65 г/моль

m(Zn) = ν · М(Zn) =  1 моль  · 65 г/моль  = 65 г

М(H2SO4) = 98 г/моль

ν(Zn) > ν(H2SO4)

Vm = 22,4 л/моль

V2) = ν · Vm = 1 моль · 22,4 л/моль

13 г Zn  —— х л Н2

65 г Zn —- 22,4 л Н2

7. 28 г темірді 32 г күкіртпен қосып қыздырғанда түзілген темір(ІІ) сульфидінің массасы (г)

Шешуі: Ғе + S → ҒеS

М(Ғе) = 56 г/моль

m(Ғе) = ν · М(Ғе) =  1 моль  · 56 г/моль  = 56 г

М(S) = 32 г/моль

ν(S) > ν(Ғе)

М(ҒеS) = 88 г/моль

m(ҒеS) = ν · М(ҒеS) =  1 моль  · 88 г/моль  = 88 г

28 г Ғе  —— х г ҒеS

56 г Ғе —- 88 г ҒеS

Интерактивті тақта  Қобдиша  тілектер
Орта

11-20мин

21-35мин

8. 49 г натрий гидроксиді мен 49 г күкірт қышқылының ерітінділерін араластырғанда түзілетін тұздың массасы:

Шешуі: 2NaOH + H2SO4 = Na2SO4 + 2H2O

М(NaOH) = 40 г/моль

М(H2SO4) = 98 г/моль

m(H2SO4) = ν · М(H2SO4) =  1 моль  · 98 г/моль  = 98 г

ν(NaOH) > ν(H2SO4)

М(Na2SO4) = 142 г/моль

m(Na2SO4) = ν · М(Na2SO4) =  1 моль  · 142 г/моль  = 142 г

49 г H2SO4  —— х г Na2SO4

98г H2SO4 —- 142г Na2SO4

9. Табиғатта кездесетін 2010Nе – 20 изотопының массалық үлесі 90%,2210Nе – 22 изотопының массалық үлесі 10%. Неон элементінің салыстырмалы атомдық массасы

Шешуі: Мг(Ne) = w Ne· Ar(20Ne) +  w Ne· Ar(22Ne)

Мг(Ne) = 90 · 20 + 10 · 22 = 1800 + 220 = 2020

10. Хлор элементінің табиғатта кездесетін изотоптары СІ -35 және СІ-37. Элементтің салыстырмалы атомдық массасы-35,5. Табиғаттағы әр изотопының массалық үлесі

Шешуі: СІ = 35

35х + 37(100-х) = 35,5 · 100

35х +3700 -37х = 3550

2х =3700 -3550

2х = 150

х =75%

СІ = 35

37х + 35(100-х) = 35,5 · 100

37х +3500 -35х = 3550

2х =3550 -3500

2х = 50

х =25%

11.7,75 г фосфор 10 л (қ.ж.) оттегімен әрекеттескенде тұзілген оксидтің массасы (г)

Шешуі: 4Р + 5О2→ 2Р2О5

Vm = 22,4 л/моль

М(Р) = 31 г/моль

m(Р) = ν · М(Р) =  4 моль  · 31 г/моль  = 124 г

ν2) > ν(Р)

М2О5) = 142 г/моль

m2О5) = ν · М2О5) =  1 моль  · 142 г/моль  = 284 г

7,75 г Р  —— х г Р2О5

124 г Р —- 284 гР2О5

 

Видеоролик

Слайдпен  жұмыс

Соңы 1.       «Табыс сатысы» әдісі, кәдімгі сатының суреті, сатының 1-ші баспалдағы Мен………….білемін, 2-ші баспалдағы Мен……………… түсінемін , 3-ші баспалдағы Мен……………….. жасай аламын.

Осыған ұқсас 3 есеп беру.

«Бағдаршам». Бақылау-бағалау рефлексиясы. Оқушылардың бірін-бірі, өзін-өзі бағалауға негізделген, бұл тәсілдің мақсаты өзін және құрбыларын әділ бағалауға үйрету.

 

Қосымша мәліметтер
Саралау

(Дифференциация) –оқушыларға мейлінше қолдау көрсетуді қалай  жоспарлайсыз?

Бағалау-оқушы білімін тексеруді қалай жоспарлайсыз? Пән-аралық байланыс
-Сөзді іздеуге тапсырма   қабілеті төмен оқушылар үшін мына есеппен жұмыс жасау.  
Рефлексия

Сабақтың мақсаты мен табыс критерийлері орындалды ма?

Бүгін оқушылар не үйренді?

Жеке және  жұптық  жұмыстар орындай отырып қорытынды жасайды.

Формативті деңгейлік жаттығулар орындау

 
Жоспарыма қандай өзгерістер енгізді және неге?    
Қорытынды бағалау:

Ең жақсы өткен екі нәрсені көрсетіңіз (оқыту мен оқуға қатысты)

1.

2.

Қандай екі нәрсе немесе тапсырма сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді?

1.

2.

 

 

Тақырыбы: Электролиттер және бейэлектролиттер

С. Аррениустың электролиттік диссоциациялану теориясының негізгі қағидалары. №1 Көрсетілім

 

Күні: Мұғалім:
Сынып:9 Қатысқан:                Қатыспағандар:
Сабақта  меңгерілетін  оқу  мақсаттары Электролиттік диссоциация, электролиттер мен бейэлектролиттер ұғымдары туралы мағлұматтармен таныстыру.
Табыс  критерийлері

 

Барлық  оқушылар  білуге  тиісті: Электролиттер мен бейэлектролиттерді ажырата
Оқушылардың  көпшілігі: электролит ерітінділерінде ток тасымалдаушылар иондар екенін біледі
  Кейбір  оқушылар  Электролиттік диссоциация теориясының қағидаларын меңгереді.
Тілдік мақсат Негізгі терминдер мен сөз тіркестері:

Сабақта  диалог/ жазылымға қажетті тіркестер.

Зат құрамының тұрақтылық заңы.

Бұрыннан бар білімдері Оқушылар  периодтық кесте туралы біледі.

Жоспар

Жоспарланған уақыт Жоспарланған уақыт Ресурстар
0-5 мин

6-10 мин

Сергіту-тренинг: Мен саған …. тілеймін!
Білу Химиялық байланыс жөнінде не білетінін анықтау. Химиялық байланыс түрлерін еске түсіреді.
Ковалентті және ионды байланыстардың анықтамаларын біледі. 1) Химиялық байланыс түрлерін еске түсірейік.
2) Ковалентті байланыс қалай түзіледі?
3) Ковалентті байланыстың қандай түрлерін білесіңдер?
4) Иондық байланыс қалай түзіледі? Химиялық байланыс түрлерін білу.
Ковалентті және ионды байланыстардың анықтамасын білуі.
Түсіну Тақырыпты игерту Қатты күйдегі заттарда ток тасымалдаушы бөлшектердің болмайтындығын түсінеді.
Ас тұзы мен қанттағы химиялық байланыс табиғаты әр түрлі, ас тұзындағы байлданыс ионды, қант молекуласында атомдар арасында әлсіз полюсті байланыс.
Ас тұзы суда еріген кезде иондарға ыдырап, тізбек тұйықталғандықтан жүйедегі шам жанады.
Молекуласында ковалентті полюсті және иондық байланысы бар қосылыстар полюсті су молекуласы әсерінен иондарға ыдырайды.
Семантикалық картаны толтыру. Электрөткізгіштікті зерттейтін құралды пайдаланып, заттардың электрөткізгіштіктерін анықтаймыз.
Тәжірибе.
Химиялық стақанға орта тұсына жеткізіп, біреуіне құрғақ тұз бен қантты кезекпенсалып, оны электр желісіне қоссақ, электр шамы жанбайды. Оның себебі неде?
Келесі жолы қант пен тұзға су құйып, ерітіндісін аламыз. Осы стақандарға кезекпен электродтарды батырып, тізбекті айнымалы ток көзіне жалғастырамыз. Ас тұзының ерітіндісі құйылған жағдайда электр шамның жануын бақылаймыз, ал қант ерітіндісі құйылғанда, шамның жанбағандығы байқалады. Осы екі қосылыстың айырмашылығы неде?
Ас тұзының ерітіндісі құйылған жағдайда электр шамның жануының себебі неде?
реті Заттар Электр шамының жануы (+, -) Қорытынды (электролит, бейэлектролит)
1. Қант (қ)
2. Қант+су
3. Тұз (қ)
4. Тұз+су
5. Күкірт қышқылы
Интерактивті тақта
Орта

11-20мин

21-35мин

1887 жылы швед ғалымы Сванте Аррениус электролиттердің қасиеттерін түсіндіру үшін өзінің электролиттік диссоциация теориясын ұсынды. Бұл теория мынадай негізгі қағидалардан тұрады:

1. Электролиттер суда ерігенде оң және теріс иондарға ыдырайды (диссоциацияланады).

2. Электр тогының әсерінен иондар бағытталған қозғалысқа ие болады: оң зарядталған иондар катодқа, теріс зарядталган иондар анодқа қарай қозғалады. Біріншілерін катиондар, екіншілерін аниондар деп атайды.

3. Диссоциация кайтымды процесс. Молекулалардың иондарға ыдырауымен (диссоциациялануымен) қатар иондардың қосылу процесі (ассоциациялану) жүреді. Сондықтан диссоциация теңдеуін жазғанда теңдік белгісінің орнына қарама-қарсы бағытталған стрелкалар қояды.

 

Видеоролик

Слайдпен  жұмыс

Соңы Алған білімді қорытындылау. Сабақты мөмендегідей электролиттік диссрциацияның негізгі ережелерін қайталаумен қорытындылаймыз:

1. Тұздар, негіздер және қышқылдар сулы ерітінділерінде (балқымаларында) иондарға ыдырайды:

 

CuCl2= Cu2+ + 2Cl

NaOH = Na+ +Cl

HCl = H+ + Cl

2.Ерітіндіде түзілген иондар судың полюсті молекуласының әсерінен гидраттанады және бір- бірінен ажырайды. Бұл процесс иондану деп аталады.

3. Иондану процесімен бір мезгілде кері процесс молекула түзілу жүреді. Иодану мен молекула түзілу қайтымды диссоциация процесінің екі жағы:

 

 

HCl↔H+ + Cl

(HCl + H2O) ↔ H3O+ Cl

 

4. Еріген заттың оң зарядтарының саны мен теріс зарядтарының саны тең болғандықтан, жалпы электр бейтарап болады.

Эксперименттік есептерді шығару барысында, қосымша пысықтау сұрақтарының көмегімен оқушылардың білім деңгейін анықтауға болады.

1. Электролиттік диссоциация теориясының мәнін айтып беріңдер.

2. Тұздардың, негіздердің және қышқылдардың суда ерігенде иондарға диссоциацияланатынын қалай дәлелдеуге болады?

3. Аз мөлшерде тұз алып, суда және этанолда еріткенде алынған ерітінділердің электрөткізгіштігі қалай болады?

Үйге тапсырма. §2. 1 6 — жаттығулар. Жұмыс дәптерінен тапсырмалар.

 

Қосымша мәліметтер
Саралау

(Дифференциация) –оқушыларға мейлінше қолдау көрсетуді қалай  жоспарлайсыз?

Бағалау-оқушы білімін тексеруді қалай жоспарлайсыз? Пән-аралық байланыс
-Сөзді іздеуге тапсырма   қабілеті төмен оқушылар үшін мына есеппен жұмыс жасау.  
Рефлексия

Сабақтың мақсаты мен табыс критерийлері орындалды ма?

Бүгін оқушылар не үйренді?

Жеке және  жұптық  жұмыстар орындай отырып қорытынды жасайды.

Формативті деңгейлік жаттығулар орындау

 
Жоспарыма қандай өзгерістер енгізді және неге?    
Қорытынды бағалау:

Ең жақсы өткен екі нәрсені көрсетіңіз (оқыту мен оқуға қатысты)

1.

2.

Қандай екі нәрсе немесе тапсырма сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді?

1.

2.

 

Тақырыбы: Электролиттер және бейэлектролиттер

С. Аррениустың электролиттік диссоциациялану теориясының негізгі қағидалары. №1 Көрсетілім

Күні: Мұғалім:
Сынып:  9 Қатысқан:                Қатыспағандар:
Сабақта  меңгерілетін  оқу  мақсаттары Электролиттік диссоциация, электролиттер мен бейэлектролиттер ұғымдары туралы мағлұматтармен таныстыру.
Табыс  критерийлері

 

Барлық  оқушылар  білуге  тиісті: Электролиттер мен бейэлектролиттерді ажырата
Оқушылардың  көпшілігі: электролит ерітінділерінде ток тасымалдаушылар иондар екенін біледі
  Кейбір  оқушылар  Электролиттік диссоциация теориясының қағидаларын меңгереді.
Тілдік мақсат Негізгі терминдер мен сөз тіркестері:

Сабақта  диалог/ жазылымға қажетті тіркестер.

Бұрыннан бар білімдері Оқушылар  периодтық кесте туралы біледі.

Жоспар

Жоспарланған уақыт Жоспарланған уақыт Ресурстар
0-5 мин

6-10 мин

Сергіту-тренинг: Мен саған …. тілеймін!
Тәжірибе.
Химиялық стақанға орта тұсына жеткізіп, біреуіне құрғақ тұз бен қантты кезекпенсалып, оны электр желісіне қоссақ, электр шамы жанбайды. Оның себебі неде?
Келесі жолы қант пен тұзға су құйып, ерітіндісін аламыз. Осы стақандарға кезекпен электродтарды батырып, тізбекті айнымалы ток көзіне жалғастырамыз. Ас тұзының ерітіндісі құйылған жағдайда электр шамның жануын бақылаймыз, ал қант ерітіндісі құйылғанда, шамның жанбағандығы байқалады. Осы екі қосылыстың айырмашылығы неде?
Ас тұзының ерітіндісі құйылған жағдайда электр шамның жануының себебі неде?
реті Заттар Электр шамының жануы (+, -) Қорытынды (электролит, бейэлектролит)
1. Қант (қ)
2. Қант+су
3. Тұз (қ)
4. Тұз+су
5. Күкірт қышқылы
Интерактивті тақта
Орта

11-20мин

21-35мин

«Құпия дос» ойыны.
Әрбір қатысушыға 5 бланкілі ашық хат (открытка) ұсынылады. Әрбір қатысушы 5 ойыншыға тілек жазулары керек. Ашық хатты әдемілеп безендіреді. Хат кімге арналғандығын жазады. Кімнен екені жазылмайды, құпия болып қалады. Ашық хат пошта жәшігіне салынады. Келесі күні жүргізуші жәшікті ашып, хатты хат иелеріне тапсырады.

Жаңа  тақырыптың  мазмұны:

1887 жылы швед ғалымы Сванте Аррениус электролиттердің қасиеттерін түсіндіру үшін өзінің электролиттік диссоциация теориясын ұсынды. Бұл теория мынадай негізгі қағидалардан тұрады:

1. Электролиттер суда ерігенде оң және теріс иондарға ыдырайды (диссоциацияланады).

2. Электр тогының әсерінен иондар бағытталған қозғалысқа ие болады: оң зарядталған иондар катодқа, теріс зарядталган иондар анодқа қарай қозғалады. Біріншілерін катиондар, екіншілерін аниондар деп атайды.

3. Диссоциация кайтымды процесс. Молекулалардың иондарға ыдырауымен (диссоциациялануымен) қатар иондардың қосылу процесі (ассоциациялану) жүреді. Сондықтан диссоциация теңдеуін жазғанда теңдік белгісінің орнына қарама-қарсы бағытталған стрелкалар қояды.

 

Видеоролик

Слайдпен  жұмыс

Соңы Алған білімді қорытындылау. Сабақты мөмендегідей электролиттік диссрциацияның негізгі ережелерін қайталаумен қорытындылаймыз:

1. Тұздар, негіздер және қышқылдар сулы ерітінділерінде (балқымаларында) иондарға ыдырайды:CuCl2= Cu2+ + 2Cl      NaOH = Na+ +Cl              HCl = H+ + Cl

2.Ерітіндіде түзілген иондар судың полюсті молекуласының әсерінен гидраттанады және бір- бірінен ажырайды. Бұл процесс иондану деп аталады.

3. Иондану процесімен бір мезгілде кері процесс молекула түзілу жүреді. Иодану мен молекула түзілу қайтымды диссоциация процесінің екі жағы:HCl↔H+ + Cl

(HCl + H2O) ↔ H3O+ Cl

4. Еріген заттың оң зарядтарының саны мен теріс зарядтарының саны тең болғандықтан, жалпы электр бейтарап болады.

Эксперименттік есептерді шығару барысында, қосымша пысықтау сұрақтарының көмегімен оқушылардың білім деңгейін анықтауға болады.

1. Электролиттік диссоциация теориясының мәнін айтып беріңдер.

2. Тұздардың, негіздердің және қышқылдардың суда ерігенде иондарға диссоциацияланатынын қалай дәлелдеуге болады?

3. Аз мөлшерде тұз алып, суда және этанолда еріткенде алынған ерітінділердің электрөткізгіштігі қалай болады?

Үйге тапсырма. §2. 1 6 — жаттығулар. Жұмыс дәптерінен тапсырмалар.

«Бағдаршам» кері баланыс: Оқушыларға стикер таратылады.

—          Бағдаршамның қызық түсі— түсінбеймін;

—         Бағдаршамның сары түсі— әлі білуім керек;

—         Бағдаршамның жасыл түсі- барлығы түсінікті; -деген мағынаны білдіреді.

Қосымша мәліметтер
Саралау

(Дифференциация) –оқушыларға мейлінше қолдау көрсетуді қалай  жоспарлайсыз?

Бағалау-оқушы білімін тексеруді қалай жоспарлайсыз? Пән-аралық байланыс
-Сөзді іздеуге тапсырма   қабілеті төмен оқушылар үшін мына есеппен жұмыс жасау.  
Рефлексия

Сабақтың мақсаты мен табыс критерийлері орындалды ма?

Бүгін оқушылар не үйренді?

Жеке және  жұптық  жұмыстар орындай отырып қорытынды жасайды.

Формативті деңгейлік жаттығулар орындау

 
Жоспарыма қандай өзгерістер енгізді және неге?    
Қорытынды бағалау:

Ең жақсы өткен екі нәрсені көрсетіңіз (оқыту мен оқуға қатысты)

1.

2.

Қандай екі нәрсе немесе тапсырма сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді?

1.

2.

 

 

 

 

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code