Орта мерзімді жоспар

 

 «Жаратылыстану» пәні. Бастауыш мектеп. 1-сынып

1-тоқсан

1A бөлім: Мен зерттеушімін. Ғылым мен зерттеушілердің рөлі. Табиғатты тану әдістері
Осыған дейін меңгерілген білім
Оқушылар кейбір табиғи құбылыстар мен қоршаған әлем нысандарын атай білуі қажет.
Контекст
«Өзім туралы» тақырыбы аясында оқушылар тірі және өлі табиғат денелері атауын және олардың адамдарға әсерін біледі. Бұл «Өнер» (бақылау нәтижесінде сурет салу) және «Математика» (есеп және сан) пәндерімен пәнаралық  байланыс  үшін жақсы мүмкіндік болады.  
Осы бөлімнің тілдік мақсаты

Оқушылардың бөлім бойынша  тілдік мақсаттарына жету үшін төменде ғылыми тілдің үлгісі көрсетілген

Пән бойынша оқу мақсаты Оқытудың тілдік мақсаты Пәнге тән лексика және терминология Диалогке/жазуға пайдалы сөз тіркестері
Оқушылар:

 құбылыстар, қоршаған әлем үдерістері мен нысандарын зерттеудің қажеттілігін түсіндіреді.  •          «бақылау» ұғымын білетін болады.

Оқушылар:

 ғылым мен техниканың дамуы үшін қоршаған әлем нысандарын бақылаудың маңыздылығын талқылайды.

•   бір-біріне өзінің қоршаған әлемді бақылаулары туралы әңгімелейді.

Келесі терминдер мен сөз тіркестерін қамтиды:  табиғат құбылыстары, қоршаған әлем нысандары, жаңбыр, қар, күн күркіреу, найзағай, бұршақ, тірі ағзалар, ғылым, техника, адам өмірі.

•   бақылау, тәжірибе, бақылаушы, зерттеу нысаны, зерттеу жабдықтары

Талқылауға арналған сұрақтар:

•   Неге біз табиғатта болып жатқан құбылыстар туралы ойланамыз?

•   Табиғатты бақылау адамға жаңалық ашуға қаншалықты көмектеседі?

•   Бір-біріңнің тұжырымдарыңды тыңдап шығыңдар.

•      «Бақылау»        сөзі      қандай    мағынаны білдіреді?

•      Бақылаушы қоршаған әлемді қалай бақылайды?

•      Кім бақылаушы рөлін орындай алады?

•      Адамдар           неге    қоршаған       әлемді бақылайды?

•      Неге бақылаулар адамға жаңалық ашуға көмектеседі?

Басқа да тілдік мақсаттарды қою және ғылыми тілді оқытуға қатысты қосымша нұсқаулық үшін жоғарыдағы «Тілдік мақсат туралы» бөлімді қараңыз.
Қысқаша шолу
Оқушылар тірі табиғат құбылыстары туралы өз танымдарын кеңейте түседі. Олар ғылымдағы жаңалықтарды адам жүргізетін бақылаулар және зерттеулермен салыстыра бастайды.  

 

 

Оқу бағдарлама сына сілтеме Оқумақсаттары Сабақта ұсынылатын іс-әрекет  түрлері Мұғалімге арналған ескертпелер (оқыту әдістемесі бойынша) Оқыту ресурстары
Ғылым мен зерттеушіле рдің рөлі 1.1.1.1 қоршаған әлем құбылыстары,үдер істері мен нысандарын зерттеудің қажеттілігін түсіндіру (МК) Оқушыларға құс пен ұшақ, медуза мен ғарыш кемесі, балық пен сүңгуір қайық, найзағай мен электр шамы  бейнеленген бейнефрагмент не суреттерді қарап шығуды ұсыныңыз. Оқушылармен бірге тірі табиғат нысандарын бақылаудың адам үшін ғылым мен техникадағы жаңалықтарға қаншалықты әсер еткенін талқылаңыз.

 

(Т) Топтарға найзағайлы жауын астында ұшып келе жатқан құс бейнеленген бір суреттен таратыңыз. Сурет бойынша тірі табиғат нысанын (құс), табиғат құбылысын (жауын) және үдерісті (қозғалыс, құстың демі) анықтауды ұсыныңыз.

 

(Т) Оқушыларға топта қоршаған әлем нысандары мен үдерістері, табиғат құбылыстары бейнеленген бірнеше суреттерді қарастыруды ұсыныңыз. Оқушылардан суреттерді екі топқа: тірі табиғат нысандары мен құбылыстарға бөліп шығуды сұраңыз. Жұмыс соңында оқушылар өз таңдауларын негіздеп айтуы қажет.

 

(Ұ) Оқушыларға «Иә-Жоқ» атты ойынды ойнауды ұсыныңыз. Пайымдау ретінде қоршаған әлемнің таңсық құбылыстары мен нысандары жайлы фактілерді

Құс пен ұшақтың, балық пен сүңгуір қайықтың суреттерін қарастырған кезде, дененің сүйір пішініне; медуза мен ракетада қозғалысқа; найзағай мен электрлікте электр разрядтарына көңіл бөлу.

 

 

 

Оқушыларға тірі табиғаттың нысандары, онда болып жатқан үдерістер мен құбылыстар туралы ұғымдық аппаратты қалыптастыруға міндетті түрде көмектесу.

 

 

Суреттерді үй жұмысы ретінде оқушылар өздері алдын-ала дайындай алады.

 

 

 

 

 

 

Ойнау үшін оқу кабинетінің қарама-қарсы жақтарына «Иә» және

«Жоқ» деген жазулары бар қағаздарды іліп қойыңыз. Сыныпқа қоршаған әлемнің нысандары,

Құс, ұшақ, медуза, ғарыш кемесі, балық, сүңгуір қайық, найзағай, электр шамы суреті

 

 

 

 

 

 

 

 

Жауын астында ұшып келе

жатқан құс суреті

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Иә», «Жоқ» жазылған  үлкен қағаз.

Табиғат   құбылыстары

 

Оқу бағдарлама сына сілтеме Оқумақсаттары Сабақта ұсынылатын іс-әрекет  түрлері Мұғалімге арналған ескертпелер (оқыту әдістемесі бойынша) Оқыту ресурстары
таңдаңыз. Мысалы:

•     Атмосфераның ластануынан, жоғары ылғалдылықтан немесе өзге себептерден Ай кейде боялған болып көрінеді.

•     Алмас шаңы  дегеніміз Күн жарығын шашырататын судың мұз тамшылары  

 

құбылыстары мен үдерістері жайлы пайымдауларды оқыған кезде, оқушылар дұрыс жауапты «Иә» деген жазуы бар қағаздың жанына тұрып көрсетуі керек. туралы қызықты деректер жинау
Ғылым мен зерттеушіле рдің рөлі 1.1.2.1 қоршаған әлем құбылыстарына бақылау жүргізу;

(МК) Оқушыларға бақылау – зерттеу тәсілі (ғылыми зерттеу әдісі) екенін түсіндіріңіз. Бақылау үдерісінде үнемі бақылаушы, зерттеу нысаны және зерттеу жабдығы болады.

 

(Т) Оқушыларға «Із кесуші» ойынын ойнауды ұсыныңыз. Барлық оқушылар із кесушілер (бақылаушы) рөлінде шығады. Әр топтың қолында зерттеу жабдықтары (мысалы: дүрбі, фотоаппарат, микроскоп, ұлғайтқыш әйнек, сызғыш, таразы) салынған суреттер топтамасы бар. Мұғалім зерттеу нысанын (мысалы: құс, жылан, ағаш, сәбіз тамыры, жаңғақ) ұсынады, ал оқушылар топтаса зерттеу нысанын анықтайды.

(МК) Оқушыларға орнитологтар туралы суреттер мен бейне сюжеттерді көріп шығуды ұсыныңыз.

 

(Т) Сынып ішінде топтар арасында «Негеш» ойынын ұйымдастырыңыз. Ол

Түсіндіру үшін PowerPoint бағдарламасындағы таныстырылым не бейне роликтер/анимациялық фильмдер пайдалануға болады. Материалды визуалды көрсету

оқушыларға ақпаратты қабылдаудың өзге түрлерімен тең мүмкіндікті береді.

Суреттерді гербарий, дәлбедер, жануарлардың тұлыбы түріндегі тірі табиғаттың шынайы нысандарына, сонымен қатар, микроскоп, ұлғайтқыш әйнек, сызғыш, таразы, дүрбі, фотоаппарат сияқты зерттеудің нағыз жабдықтарына алмастыруға болады.

 

 

 

Сюжет немесе суреттер оқушыларға түсінікті боларлықтай әспетті және ұғынықты болуы

Барбоскиндер–Ғылыми зерттеулер (мультфильм)

https://www.youtube.com/wat

ch?v=KFEdhzgFWuE

 

 

 

суреттер, дүрбі, фотоаппарат, микроскоп, ұлғайтқыш әйнек, сызғыш, таразы, құс, жылан, ағаш, сәбіздің тамыры, жаңғақ.

 

 

 

 

 

 

Орнитологтар туралы қазақ тілінде бейне

роликтерhttps://www.youtub e.com/watch?v=vhtu0dNKha

Q

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code