Орта мерзімді жоспар

 

«Дүниетану» пәні. Бастауыш мектеп.1-сынып
1A бөлім: Өзім туралы
Осыған дейін меңгерілген білім
Оқушыларата- аналар, балабақша, ақпарат құралдарынан алған білімдері арқылы пәннің мақсаты мен ерекшеліктерін ашудағы алғашқы сатысымен таныс. Баланың отбасы мүшелері, достары, туыстары, өзі жақсы көретін ойыншығы, өзіне ұнайтын іс-әрекет түрлері туралы білімі болады.
Мазмұны
Оқушылар мектеп қауымдастығының мүшелеріне айналады. Олардың білім алуы өзі туралы, білімдері мен түсініктерін қалыптастыруға негіз болатын отбасында қалыптасқан білімдері, жеке тәжірибесі мен ресурстарына сүйенеді. 1-бөлімге және оның жекелеген сабақтарына арналған негізгі және қосалқы сұрақтарды, тақырыптарды оқып үйренудің сабақтастығы төменде көрсетілген Қысқаша шолудан қараңыз.
Осы бөлімдегі «Дүниетану» пәнінің тілдік мақсаты

Осы бөлімдегі оқыту мақсаттарына қол жеткізу  үшін тиісті ғылыми тілдегі тілдік мақсаттың үлгісі төменде берілген.

Тілдік мақсат Пәнге қатысты лексика мен Диалогқа/жазылымға қажетті тіркестер
Оқушылар:

—                     басқаларды тыңдап, диалогқа қатыса отыра үйдегі және мектептегі өмір туралы айта алады;

—                     тақырыптар бойынша сөздік қорын дамытады.

Нешінші сыныптың оқушысы

Өзіне сабақта қажетті оқу-құралдары

Өзінің жеке бас гигиенасы

Өз үйі мен мектебі арасындағы қауіпсіздікті  сақтау

 

Талқыланатын мәселелер:

•    Сіз қандай оқушысыз?

•    Сіздің сүйіп оқитын пәндеріңіз?

•    Сыныпта қандай оқу-құралдарын пайдалану керек?

•    Жеке бас гигиенасын қалай сақтау керек?  Жолда жүру ережелері қандай?

•    Үй мен мектеп арасында қандай қауіпсіздік маршрутын құру керек? ….

Басқа тілдік мақсаттарды қою үшін және ғылыми тілді дамытуға қатысты қосымша нұсқаулықты жоғарыдағы «Тілдік мақсаттар туралы» бөлімінен қараңыз.
Қысқаша шолу
1-бөлім. «Мен кіммін?» деген басты сұраққа «Өзім туралы» бөлімінің тақырыптарында көңіл бөлінеді. Бөлімді оқып үйрену оқушылардың мектепке келгендегі білімдеріне негізделген.  Оқыту сөйлеу/аудиодан тыңдау/тыңдау, сурет салу,оқу және жазу дағдыларын дамытуға бағытталған.

 

1-бөлім оқушыларды оқу үдерісіне тарту үшін басқа сабақтармен байланысты болады. 1-бөлім  «Өзін-өзі тану» пәнінің бағдарламасымен пәнаралық байланыста  ұйымдастырылады. Сонымен қатар, «Көркем еңбек» пәнімен (портреттерді салу) және дене тәрбиесімен байланыс бар.
Оқу  бағдарламас ына сілтеме Оқу мақсаттары Ұсынылатын оқыту іс-әрекеттері  Мұғалімге арналған ескертпелер Оқыту ресурстары
1.2 Мектеп және мектеп қоғамдастығы 1.1.2.6 Өзін мектеп оқушысы және сынып ұжымының мүшесі ретінде

сипаттау

 

 

 

 

Мен кіммін?

(Ұ) Балалар шеңбер құрып отырады. Әрбір бала кезектесіп өзі туралы хабарлайды:  аты-жөні;

•             жасы;

•             өзіне не ұнайды?

•             Сен     мектепалды   даярлық сыныбында оқыдың ба?

•             Сен онда не үйрендің ?

(Ж) Оқушыларды жұптарға бөліңіз. Олар кім екенін және қайда тұратынын айта отыра өздерін таныстырады. Одан кейін оқушылар өз өмірінің кейбір сәттерін талқылайды:

1.  ұнататын заты, аяқ киімі және киімі;

2.  естеліктері;

өзі туралы қызықты (ерекше)

жайттар;

Оқушылардың үйден әкелген

фотосуреті (немесе мұғалім ұсынғын фотосуреттер).

(Ж) Кері байланысты жүзеге асыру үшін оқушылар жұптаса отырып, талқылау нәтижелерімен сыныпты таныстырады.

(Ө/Ж)   Сыныпқа     олар      өз

 

 

Сабақ төмендегі іс-әрекеттер бойынша жүзеге асырылады:  сабақтың кіріспе бөлімін мұғалім басқарады;

•   сабақтың негізгі бөлігінде оқыту әрекетінің бір  немесе бірнеше түріне басты назар аударылады;

•   сабақ қысқаша қорытынды жасаумен аяқталады.

Жұмысты сабақтан тыс уақытта жалғастыру мүмкіндігі бар.   Бірінші тапсырманың мақсаттары:

•   оқушылар өздерін бір-біріне таныстыру тиіс;

•   оқушылар   сыныптастарының есімдерін біледі;

•   оқушылар өздері және жолдастары туралы ақпарат жинайды.

•   оқушы қандай болу керек екендігін айтуы тиіс?

•   мектепалды даярлық сыныбында оқыған пәндердің аттарын

атайды

•   оқушылар қандай пәндерді жақсы көретіндігін айтады?

(W) Шеңберде отырып сұхбаттасу –

 

 

Балалық         шақтағы фотосуреті және сүйікті заты. Ата-

аналардан/қамқоршылард

ан                    оқушының             бала кездегі фотосуретін және бір             сүйікті            затын мектепке        әкелуін сұраңыз.

Портреттің үлгісі келесі ақпараттарды қамтуы керек:

•    адам есімі;

•    ерекшелігі

(оны өзгелерден ерекше ететін үш сипаты).

Фотосуреттер             көрмесін жасау.

 

    сыныптасының портретін салатындарын хабарлаңыз. Портрет сыныпқа ілініп қойылады. Суретте сыныптасы қандай көңіл-күйде екендігін (бақытты, мұңлы, ойлы) көрсетуі, яғни алдында талқыланған үш ерекше белгіні бейнелеуі тиіс. Әрбір жұмысқа қол қойылады. Оқушылар өз портреттерімен алмасады және онда салынған суретті талқылайды.

(Ұ) Рефлексия. Мұғалім балалардан  бүгін нені үйренгенін сұрайды.

бұл оқушылардың бірін-бірі білуі, тәртіп ережелерін үйреніп және сыныптағы және мектептегі өмірге араласуы үшін жақсы мүмкіндік.

Балалармен бірлесіп сабақты қорытындылау – бұл қызметтің әрбір түрі үшін стандартты тәртіп болып табылады, яғни еске түсіру/түйіндеме/бекіту, сабақ үстіндегі   әрекеттерді басқарудың түсінікті және анық үлгісі.

 
1.1       Мен және   менің отбасым 1.1.1.5 Тұтыну заттарына деген өз

қажеттіліктерінің құрылымын,

олардың   қайдан

келетінін  анықтау

 

 

 

 

 

 

 

 

Қажетті заттар

(МК, Ұ) Күнделікті өмірде бізге қандай заттар қажет? Берілген суреттер топтамасынан өзіңе ең қажет заттарды іріктеп алу.

Сынып бөлмесіндегі жабдықтармен, оларды қауіпсіз пайдалану жолдарын талқылау.  Егер де сыныпта мектепке дейінгі мекемеге, даярлық топтарына/сыныбына барған балалар болса, оларға сынып бөлмесі мен балабақшадағы бөлмелерді салыстыру тапсырмасын беруге болады.

(МК) Мұғалім оқушыларға оқу құралдарын және сыныптағы оқуға қажетті барлық тұтынатын заттарды көрсете отырып, оларды қандай мақсатта қолдануға болатынын,  қызметі мен маңызын болжауға

 

Оқушылар көздерін жұмып, қандай да бір заттар туралы ойлау және оларды талқылау мүмкіндігіне ие болады. Оқушылар оқу құралдары мен сыныпта өздері тұтынатын заттарды не үшін және қалай қолдану керектігін айтады.

Құралдардың маңызы жөнінде өз пікірін білдіреді.

 

Міндеттің дұрыс құрылғанына, әрбір оқушының белсенді қатысып, идеялар мен нәтижелерді ұсына алатынына көз жеткізіңіз.

Сыныптан кері байланыс алу және  оқушылардың идеяларын тізіп шығу үшін маркерлік тақта мен интерактивті тақтаның болғаны жақсы. Мүмкіндігінше көбірек оқушыны/жұптарды тапсырманы

 

 

 

 

Сабаққа          арналған парақтар.

Түрлі-түсті қарындаштар, стикерлер, маркер, интерактивті тақта, маркерлі тақта, флипчарт және т.б.

Сыныптағы тұтынатын заттар мен оқу құралдары.

Тақта, бор, парта, орындық, кітап, дәптер, сызғыш, қарындаштар, өшіргіш, т.б.

 

 

    шақырады. Оқу құралдары (кітап, дәптер, сызғыш, қалам, қарындаш т.б.).  Сыныптағы тұтынатын заттар (тақта, парта, орындық, бор т.б.).

(Ө.Т) Сынып оқушыларын 2 топқа топтастырыңыз. Екі топ оқушыларына  оқу құралдары мен сыныпта тұтынатын заттарды берілген сурет  бойынша ажыратады. 1-топ оқу құралдарын, ал 2-топ сыныпта тұтынатын заттардың суретін қоршап сызады.

Дидактикалық ойын: «Кім табады?» екі топтан балалар шығып нұсқау бойынша аталған заттарды бірінші болып ұстап табу қажет. Мысалы:- Тақта қайсы? — Бор қайсы?

т.б. Қорытындылау үшін балаларға: сынып бөлмесінде болмайтын заттарды атауға арналған – «Сыныпта нені таба алмайсың?»; көрнекіліктер немесе сөз арқылы ұсынылған заттардың ішінен

(парта, тоңазытқыш, бөлме гүлдері, шаңсорғыш, сынып тақтасы, бор және т.б.) анықтау үшін – «Не артық?», — сияқты ойын жаттығулар ұсыныңыз.

(Т) Сыныпты 3-4 оқушыдан тұратын топтарға бөлу. Әр топтан жоғарыда аталған бес тармақтың бірін талқылауын сұраңыз. Оқушылардан көздерін жұмып, таңдап алған тармақ

орындауға тартуға тырысыңыз.

Сабақ қысқаша қорытынды жасаумен аяқталады.

Бірінші тапсырманың мақсаттары:

—                  Оқушылар оқу құралдары мен сыныпта өздері тұтынатын заттарды ажырата алады.

—                  Заттардың атқаратын қызметі мен маңызы жөнінде біледі.

 

 

 

    туралы 30 секунд ойлануын және одан кейін өздерінің не туралы ойлағанын бір сөзбен хабарлауын сұраңыз.

(Ж) Жұптаса отырып олар жоғарыдағы тізімнен өз таңдауларын талқылайды.

(Ө) Әрбір оқушы өздері не туралы айтқанын қысқаша жазады.

(Ұ) Кері байланысты жүзеге асыру мақсатында, мұғалім балалардың жауаптарын сәйкес атаулардың астына жазады.

(Ұ)      Оқушылар     жауаптарды талқылайды және туған күн кешін қалай өткізгісі келетінін шешеді.

   
1.1 Мен және менің отбасым

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.2.4 Күн тәртібін сақтау маңызын түсіндіру және күн тәртібін құру

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оқушының күн тәртібі қандай болу керек?

 

(Ұ) Мұғалім балаларға келесі сауалдарды қояды: «Сен күнде ұйқыдан қай уақытта тұрасың?  Ұйқыдан тұрған соң сен әдетте не істейсің?».

Өз уақыттарын қалай өткізетіні және не істейтіні туралы әңгіме құрайтынын ескертіңіз.  Олар өздеріне әңгімелеуге көмектесетін және күн тәртібін  көрсететін кесте құрастырады. Мұғалім уақыт кестесі (күн тәртібі) дегеніміз не, оның мақсатын түсіндіре отыра шаблонды (кестені) көрсетеді, өзінің немесе

 

 

Күнделікті әрекет кестесі оқушылардың өміріндегі күн контекстін пайдалана отыра идеялардың кең ауқымын және ақпараттарды білдіреді.

Күн тәртібі кестесін жасау оқушыларды уақытты өлшеу үдерісіне тартады және оқиғалар арасындағы сабақтастық пен қатынастарды айқын көзге елестетеді.

Уақыт кестесі бір күнге арналады.

Ол қалай мазмұндалып, құрылатынын мұғалімнің өзі шешеді.

Күн тәртібі кестесі мен онда сипатталған оқиғалар оқушыларға өздері туралы оқиғаларды, басынан

 

 

Күн тәртібі кестесінің нені білдіретінін және ол қалай толтырылатынын көрсетуге             арналған        күн тәртібі кестесінің үлгісі.

Түрлі-түсті қарындаштар,  стикерлер,     маркер, интерактивті             тақта, маркерлі тақта, флипчард және т.б.

Тақырыпқа байланысты бейнебаяндар, мультфильмдер мүмкіндігінше қолдана аласыз.

 

 

 

 

 

1.1 Мен және менің

отбасым

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.2.5 тәулік бөліктері мен апта күндерінің атауларын қолдану

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.1.3        отбасы

мүшелерінің арасындағы өзара қамқорлықтың маңызын түсіндіріп,

мысал келтіру

 

 

 

 

 

 

 

1.1.2.3 мектепте өзін ұстау ережелерін

сақтаудың маңызын

түсіндіру;

 

басқа оқушының бір күнін сипаттай отыра, оны толтырады.Сұрақтар мен жауаптарды пайдаланып, мұғалім тақтада күнделікті уақыт кестесін құрастырады. Күн тәртібі кестесінде:  сағат,таң ату, таңертең, тал түс, күн, кеш, түн;

 күні бойғы әрекеттер мен оқиғаларды қамтуы мүмкін.

(Ө) Уақыт кестесі шаблонын пайдалана отырып, оқушылар үйде өткізген бір күні бойынша өз кестесін құрастырады.

(Ұ) Мұғалім олар күні бойы әртүрлі сезімдерді сезініп, көптеген дүниелер туралы ойлайтынын айтады. Мұғалім балалардың уақыт кестесін пайдалана отырып, олардың бір күн ішіндегі бақытты,  ренішті, ашулы, қорыққан және т.б кездерін еске түсірулерін сұрайды.

Оқушылардан осы ойлары мен сезімдерінің бірін күн тәртібі кестесіне қосуды сұраңыз.

(Ұ) Сабақтың қорытындысын жасай отыра мұғалім мен оқушылар олар өздері мен сыныптастары туралы не білгендері туралы айтады.

 

Жақсылықпен жаным дос

(Т) Мұғалім сыныптастар арасындағы қарым-қатынастар туралы: «Партада кіммен отырасың? Сыныпта досың

кешірген  қызықты және тартымды жайттарды айтуға мүмкіндік береді.

Жеке күн тәртібі кестесі оқушыларды олар алдында талқылаған идеялар мен ақпаратты графикалық/жазбаша түрде  көрсете алуына, дұрыс мазмұндауға жетелейді. Оқушылардың көзқарастары мен сезімдерді талқылауы мұғалімнің басшылығымен яғни сұрақтар қою, бағыт беруі, жағымды талап етуімен жүзеге асырылады. Оқушылар сондай-ақ,  неліктен белгілі бір сезімдерді басынан кешіргенін, сол сәтте  қандай үміт болғандығын сипаттау үшін себептерді ұсынып немесе басқа оқиғаларға жүгіне алады. Сауат ашу сабақтарында оқушылар қазақ халық ертегілерін оқып тыңдай алады.

 

 

 

 

 

 

 

 

Сабақ төмендегі іс-әрекеттер бойынша жүзеге асырылады:   Кіріспе бөлім:

 Жақсылық сөзінің ұғымын

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сабаққа парақтар.

Түрлі-түсті қарындаштар, стикерлер,

арналған

 

маркер,

 

    бар ма, ол кім? Кім мектепке сыныптасымен бірге келеді?» – деген сауалдар төңірегінде әңгіме құрастыруды ұйымдастырады.

(Ө) Оқушылардан сыныптасымен кандай қарым қатынаста болуы керектігі жайында ойлануына мүмкіндік беріңіз.

(Ұ) Балалар ұжымда оқитындықтан сынып ұжымындағы мінез-құлық ережесін сақтауы керек. Мысалы, «Балалар өзара келіспеуде», «Ұл бала қыздың шашынан тартуы», «Қыз ұл баланы мазақтауда» және т.с.с. жағдаяттарды талдау арқылы

балаларға сынып ұжымындағы мінезқұлық ережесін жасауды ұсынуға болады.

(Т) Мұғалім сыныпқа келесі сауалдары қояды: «Жақсылық жасау дегенді қалай түсінесің?» «Жақсы қасиеттерге нелер жатады?» Жақсы іс атқару әркімнің қолынан келе ме?

 

(ӨТ) Сынып оқушыларын 2 топқа топтастырыңыз, «жақсылық» пен «жамандық» сөздерін ажыратып, тақтаға жазу.

Дидактикалық ойын: «Жақсы деген немене, жаман деген немене?». Екі топтан балалар шығып, нұсқау бойынша интерактивті тақтадан берілген суреттерді әңгімелей отырып, қолдарындағы  ақ және қара текшені көтереді. (жақсылық- ақ текше,

түсіндіру.

•     Негізгі бөлімде

•     «Жақсылық жасау»- ұғымын жаттату.

•     Жақсылық жасау дегеніміз – біреуге көрсеткен көмегің, қамқорлығың, жамандықты ойламай, өзгелерді ренжітпей, айналаңа жақсы істер жасап қуантсаң, жақсылықпен дос болсаң, көңілің қуанышқа бөленіп, бақытты боласың.

 

Оқушы екі топқа бөлініп, «жақсылық» және «жамандық» ұғымдарын қалай түсінетіндіктерін айтып, «Венн диаграммасын» құрастырады.

 

 

 

 

 

 

 

 

интерактивті             тақта, маркерлі тақта, флипчарт және т.б.

Сыныптағы тұтынатын заттар мен оқу құралдары.

Тақта, бор, парта, орындық, кітап, дәптер, сызғыш, қарындаштар, өшіргіш, т.б.

 

 

    жамандық- қара текше)

(Ж,Т) Әрбір оқушы өздерінің қандай жақсылық жасағандары немесе жақсы іс істегендері туралы қысқаша айтады.  (Ұ) Мұғалім әрбір оқушының жазған ойларын талқылайды.

Сабақтың     қорытындысын «Релаксация» арқылы жай әуенмен аяқтау.

Бүгінгі сабақта:  не білдім? не үйрендім?

Интерактивтітақта арқылы жақсы іс немесе теріс іс жасап жатқан, мазмұнды сурет көрінеді.  Сол

 суреттің мазмұнын әңгімелей

отырып, сигналдық карточкаларды (ақ және қара түсті текшелерді) көтеру арқылы ажыратады.

Оқушылар мұғаліммен бірлесіп, талқылауға қатысады.

 

 

 

 

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code